בית המשפט המחוזי בנצרת גזר בתחילת השבוע 18 וחצי שנות מאסר בפועל על סייף אלאדין פרג', עבריין מין סדרתי בן 33 מעפולה, שאנס בתחילת השנה צעירה שהגיעה אליו דרך מודעת דרושים שפרסם. הצעירה סיפרה ל-ynet על הסיוט שעברה: "הוא צילם אותי ואיים שיפרסם אם אתלונן. הוא איים לרצוח אותי ולשים את הגופה בשקית". השופטים גם גזרו עליו לשלם פיצויים בסך 80 אלף שקל לנפגעת. מדובר בעבריין שריצה בעבר עונשי מאסר על 5 ו-6.5 שנים על עבירות מין.
הצעירה עדיין בטראומה מאז המקרה וסיפרה כי היא הולכת לישון תוך שהיא בוכה. היא שמחה על גזר הדין החמור וקוראת לקורבנות נוספים להתלונן. המקרה התרחש בתחילת השנה בזמן שהצעירה חיפשה עבודה. פרג' פרסם הודעת ברשתות החברתיות בשם בדוי וכתב שהוא מחפש עובדות, וכשהגיעה אליו פגע בה באכזריות.
3 צפייה בגלריה
סייף אלאדין פרג'
סייף אלאדין פרג'
המורשע סייף אלאדין פרג'
הצעירה סיפרה בבכי: "חיפשתי עבודה וקרובת משפחתי ראתה מודעה של אדם שמחפש עובדת ניקיון ב-50 שקלים לשעה. ניסיתי להתקשר ולא היה מענה אז שלחתי לו הודעה. הוא הסביר לי על העבודה ואמר שיפגוש אותי ביום ראשון בעפולה. בראשון בבוקר דיברתי איתו והוא אמר שברגע שאני מגיעה לתחנה המרכזית אתקשר אליו.
כשהגיעה לעפולה התקשרה אל פרג' שהגיע תוך זמן קצר ואמר לה שהבית שתעבוד בו נמצא בדרך צדדית. "הלכתי ברחוב ולא הרגשתי בנוח כי היה ליד רחוב אחר ראשי. אמרתי לו שאני רוצה לעבור מהכביש הראשי והוא התחיל להגיד לי 'את לא מאמינה לי ומפחדת?'. השבתי שאני לא מכירה אותו בכדי להאמין לו ובאתי לעבוד. הוא אמר שאין בעיה ופתאום הרגשתי שאני לא יכולה לנשום, איבדתי נשימה והכל", סיפרה בכאב.
"הוא תפס אותי ביד מהצוואר ולקח אותי למקום נטוש. היו שם מספר מדרגות וחדרים קטנים. הוא משך והרים אותי בידיו והחזיק סכין. ניסיתי להתרחק ממנו ולהגן על עצמי או לחנוק אותו וידעתי שאין ביכולתי. ניסיתי לעשות משהו אבל לא הצלחתי. הוא התחיל לאיים ולהגיד לי 'אני ארצח אותך ואקבור אותך, ואכניס את גופתך לתוך שקית'. אז החלטתי להתנהג בחוכמה במטרה להגן על החיים ואמרתי לו 'תעשה מה שאתה רוצה אבל תן לי ללכת'.
"אז התחיל לתקוף אותי ולעשן ולאחר שחנק אותי מהצוואר וגרם לי לסימני חבלה, הכריח אותי להתקשר למשפחתי ולהגיד להם שהלכתי לעבודה ולא הייתי מרוצה והקשישה שעבדתי אצלה הייתה משוגעת והתנפלה עליי, ושהבנים שלה הצילו אותי מתחת ידיה".
הצעירה המשיכה וגוללה את הסיוט שעברה: "הוא ביקש ממני לדבר תוך שהוא מאיים בסכין. זה היה מאוד מפחיד. אחר כך רציתי לצאת משם והוא התחיל למשוך אותי פעם שנייה ותקף אותי שוב. הוא צילם אותי בווידאו והכריח אותי להגיד שאני שמחה מהמפגש ושאני ביקשתי ממנו. הוא איים ואמר שאם אלך למשטרה או אחשוף פרטים הוא יפרסם את הווידאו וזאת תהיה הוכחה שהכל נעשה מרצוני".
היא סיפרה כי לאחר מכן הלכה להתלונן במשטרה למרות הפחד. "פחדתי מאוד, במיוחד מהסרטונים. אבל נכנסתי למשטרה ותודה לאל שהם עזרו לי מאוד ואני מודה להם על הטיפול. מתברר שזו לא הפעם הראשונה ולא רק אני נפגעתי ממנו אלא היו עוד בנות שלצערי לא התלוננו. אם היו תלונות אולי לא הייתי עוברת את מה שעברתי ואז אמרתי שחייבים לחשוף את מעשיו בכדי שלא יהיו עוד קורבנות. עד שעצרו אותו היה לי מאוד קשה וישנתי עם סכין מתחת לכרית. עד היום אני פגועה".
לסיום אמרה: "אני מופתעת מאוד ולא יודעת איך יצאתי בחיים. חשבתי שהוא ירצח אותי ולא רק יפגע בי. מכאן אני פונה לכל אישה שנפגעת - לפנות למשטרה בלי להסס. יש חוק ששומר על כולם. אני רוצה להודות גם ללשכת הסיוע המשפטי במחוז הצפוני על הטיפול והליווי שעזר לי המון".
3 צפייה בגלריה
ענבל אמויאל
ענבל אמויאל
ענבל אמויאל
רס"מ ענבל אמויאל, חוקרת עבירות מין בתחנת עפולה אמרה: "זה מקרה עצוב מאוד. מאז שהגיעה המתלוננת טיפלנו בה בצורה יעילה ומקצועית ודאגנו לשמור עליה בכל תקופת המשפט תוך השגת אישור מיוחד. היא חשבה בהתחלה שלא נדאג לה אבל עשינו את כל המאמצים והחקירות הנדרשות בכדי שהתיק הזה יוביל לגזר דין קשה ביותר. עצרנו אדם מסוכן שהיה לו המון עבירות והוא יישאר בכלא לתקופה ארוכה".
עורכת הדין מונה אבו אליונס כטיב, שמלווה את הנפגעת מטעם הלשכה לסיוע המשפטי במחוז הצפוני, אמרה כי "האירוע קשה וחריג בחומרתו ואנו מברכים על החלטת בית המשפט. נעשה צדק והפוגע קיבל עונש שמגיע לו. מקווים שכל נערה שנפגעת תקבל את האומץ ותתלונן ושתדע שבלשכה לסיוע משפטי מלווים את הנפגעות ונותנים להן עזרה וסיוע משפטי כדי שאף פעם לא יהיו לבד. יש פה אמירה של בית המשפט שהגיע הזמן להחמיר בעונשים וכך תהיה הרתעה".
3 צפייה בגלריה
מונה אבו אליונס כטיב
מונה אבו אליונס כטיב
עו"ד מונה אבו אליונס כטיב
עו"ד צאלה פרייברג-שנער מפרקליטות מחוז צפון אמרה כי לעונש שהוטל בתיק ולפיצוי הגבוה שניתן לנפגעת יש חשיבות למתלוננת שנפגעה, אבל בעיקר חשיבות ציבורית. "מדובר בתיק חמור, מבחינת המעשים הקשים והנזקים, בעיקר הנפשיים, שנגרמו למתלוננת כתוצאה ממעשיו של הנאשם שהנו עבריין מין סדרתי שפוגע שוב ושוב בחלשים ממנו ושלא נרתע ממאסרים שהוטלו עליו, ממאסרים על תנאי ולא מצווי פיקוח שהוטלו עליו מספר רב של פעמים, עת היה משוחר מהכלא והפר אותם פעמים רבות.
"בית משפט העביר מסר לציבור בעונש. אנחנו בפרקליטות רוצים שמתלוננים ומתלוננות יידעו שהדרך הארוכה והלא קלה מרגע הגשת התלונה דרך החקירות וההליך הלא פשוט בבית המשפט - יש לה תמורה. מה שהיה משמעותי בתיק הזה מבחינתי היה הליווי הצמוד של המתלוננת שהייתה בשבר גדול מאוד לאחר הפגיעה בה. היה חשוב להנגיש לה את ההליך המשפטי, ובנוסף ולא פחות חשוב הייתי צריכה להיות רגישה למצוקה שלה, לעודד ולחזק אותה אבל גם להכין אותה לעדות לא פשוטה בבית המשפט. כשעמדה שם ושמעה את העונשים שהוטלו היא הפכה לחזקה בסיפור. בית משפט העצים אותה והעביר מסר חזק מאוד של צדק שנקווה שיעודד אחרים להתלונן".
עורך דין דניאל ווייס מהסנגוריה הציבורית, שמייצג את המורשע אמר כי "מדובר בעונש חמור מאוד. התיק התחיל באונס ובחטיפה ושני הסעיפים האלו הורדו. ובמקומם הוא הורשע במעשה סדום ואיומים ובתקיפה. בימים הקרובים נגיש ערר לעליון ואנו מקווים שיהיה שיתוף פעולה בתיק".