ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא לעולם לא לאפשר לפלסטינים להטיל וטו על התהליך המדיני, ואמר כי ישראל נמצאת על סף הסכם שלום היסטורי עם סעודיה - אבל אף שלא הזכיר בנאומו באו"ם את הוויתורים הצפויים לפלסטינים כחלק מהסכם שכזה, בממשלתו מיהרו להבהיר לו כי ויתורים שכאלה לא יעברו בקלות.

החריף מכל המגיבים היה השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. בניגוד לאחרים, שמסרו הודעות בשמם, הוא לא עשה זאת - אבל "גורמים בסביבתו" אמרו כי "עוצמה יהודית לא תאפשר שלום תמורת שטחים או שלום תמורת פגיעה בריבונות של מדינת ישראל".
"הנאום יפה מאוד ויש שם אמירות חשובות, אבל השאלה האמיתית זו המשמעות שלו בשטח ואיך זה יתבטא", אמרו מקורבי בן גביר. "אם זה נשאר בקו של הנאום אנו לחלוטין איתו, תומכים ומעודדים. הוא מוביל סדר יום בינלאומי לקידום מדינת ישראל - מעולה. אבל אם בפועל יתחילו לעסוק בויתורים ופגיעה בריבונות זה סימן שגנץ ייכנס".

הסמן הימני הנוסף בממשלת הימין-מלא-מלא, יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', בירך את נתניהו על נאומו ועל "ייצוג מרשים בעצרת האו"ם", והוסיף: "יחד נביא בע"ה שלום תמורת שלום, נמשיך לשמור על ביטחון ישראל, להתיישב בכל מרחביה, ולפתח אותה ואת המזרח התיכון והעולם כולו".
"שלום תמורת שלום" היה גם המוטו של שרים אחרים, ובהם בכירים בליכוד. שר המשפטים יריב לוין, המשמש כממלא מקום ראש הממשלה בעת שנתניהו בחו"ל, כינה את הנאום "מצוין", ואמר: "אנחנו מובילים שלום תמורת שלום. מבצעים חזון של שלום בין ישראל לעולם הערבי. ממשיכים להפוך את ישראל למעצמה".
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם באו"ם
ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם באו"ם
נתניהו באו"ם. הוויתורים לא הוזכרו
(צילום: REUTERS/Brendan McDermid)
2 צפייה בגלריה
עיקרי נאום ראש הממשלה בנימין נתניהו באו"ם
עיקרי נאום ראש הממשלה בנימין נתניהו באו"ם
עיקרי נאום ראש הממשלה בנימין נתניהו באו"ם
שר התקשורת שלמה קרעי התייחס לקו האדום ששרטט נתניהו במרקר על המפה באו"ם: "מסדרון תקשורת עולמי שישראל במרכזו. קו אדום בולט של תקווה, קידמה ושלום. נאום עוצמתי של ראש הממשלה נתניהו. יחד איתו נקדם שלום מתוך עוצמה, המבוסס על אמת. מזרח תיכון חדש של שלום תמורת שלום".
שר החקלאות אבי דיכטר אמר: "אני מברך את ראש הממשלה בנימין נתניהו על נאומו בפני העצרת הכללית של האו"ם. אזרחי ישראל כולם - מצפים לראות את פירות השלום קורמים עור וגידים. דוקטרינת שלום תמורת שלום תחזק את מעמדה של ישראל בעולם כולו ובמזרח התיכון בפרט".
גם השרה אורית סטרוק הדהדה את המסר של "שלום תמורת שלום". "אני מודה לראש הממשלה על נאום ללא רבב", אמרה. היא ציינה כי בבוקר כתבה: "ראש הממשלה מייצג אותנו באו"ם באופן מעורר כבוד, ומשדר באופן הברור ביותר שישראל לא תשוב למסלול אוסלו, ולא תוותר כמלוא-הנימה על ארצה". אחרי הנאום הוסיפה: "כך כתבתי הבוקר, וב"ה לא טעיתי".