סרטונים שפורסמו ממקום תקיפת שיירת המשאיות בגבול עיראק-סוריה אתמול (יום ראשון) מעידים על גודל הנזק, ועל כך שלפחות אחת המשאיות שהותקפו הושמדה כליל - אף שלא ברור מהם מה בדיוק הותקף. לטענת האיראנים, המשאית שהופצצה הכילה מוצרי מזון, אבקת חלב, שקי קמח ופריטים נוספים - ולא אמצעי לחימה. מנגד, כלי תקשורת ערביים אתמול דיווחו שבשיירה שהותקפה היו 25 משאיות, שש מתוכן הכילו נשק והושמדו.
בשעות הצהריים היום, נזכיר, התרחשה תקיפה נוספת באותו אזור. מרכז המעקב הסורי דיווח כי בתקיפה שהתרחשה המשאית שהותקפה הייתה משאית דלק שנשאה אמצעי לחימה.
4 צפייה בגלריה
תיעוד מאזור התקיפה בגבול בין סוריה לעיראק
תיעוד מאזור התקיפה בגבול בין סוריה לעיראק
ילדים משחקים בהריסות. זירת התקיפה בגבול סוריה-עיראק
4 צפייה בגלריה
לפי הדיווחים באיראן: תיעוד התקיפה באל-בוכמאל, סוריה
לפי הדיווחים באיראן: תיעוד התקיפה באל-בוכמאל, סוריה
נזקי התקיפה אמש, לפי הדיווחים באיראן
בסוכנות הידיעות האיראנית הרשמית אירנא דווח כי בניגוד לדיווחים על עשרה הרוגים, לא היו נפגעים בתקיפה במעבר אל-בוכמאל אתמול - שיוחסה בדיווח לישראל. לטענת האיראנים, "ישראל תקפה בתוך 15 שעות שלוש פעמים באזור מעבר הגבול בין עיראק לסוריה, ופגעה בשלוש משאיות שהעבירו מזון. אין הרוגים בתקיפות האלה, רק נהג סורי אחד נפצע. המשטר הציוני יתמודד בקרוב עם ההשלכות".
בדיווחים אחרים, כאמור, צוין כי בתקיפה אמש היו 10 הרוגים - ואדם נוסף שנהרג בתקיפה היום. התקיפות הללו התרחשו סמוך לעיירה אל-בוכמאל שבמחוז דיר א-זור, שם נמצא מעבר גבול יבשתי בין עיראק לסוריה - שכונה בעבר "מסדרון הנשק היבשתי" של טהרן בדרך למדינה וללבנון. כלי התקשורת שונים הדגישו כי התקיפות התרחשו רק אחרי ששיירות המשאיות חצו מעיראק לשטח סוריה.

לפי שעה לא יוחסה התקיפה לישראל על ידי גורמים רשמיים בסוריה, אך מדובר באזור שידוע שחיל האוויר פעל בו לא אחת בשנים האחרונות. רק בחודש דצמבר האחרון אישר הרמטכ"ל דאז אביב כוכבי בקולו כי ישראל תקפה בנובמבר שיירה של 25 משאיות באותו אזור בגבול סוריה-עיראק. "יכולנו לא לדעת לפני כמה שבועות על השיירה הסורית שעוברת מעיראק לסוריה", אמר. "יכולנו לא לדעת מה יש בה ויכולנו לא לדעת שמתוך 25 משאיות, זו המשאית. משאית מספר 8 היא המשאית עם האמל"ח".
מעבר הגבול באל-בוכמאל נחשב כאמור למסדרון הנשק היבשתי שמחבר בין איראן לסוריה ולבנון ולים התיכון. על פי דיווחים שונים, באזור אירעו בשנים האחרונות שורה של תקיפות נגד שיירות המזוהות עם איראן או עם המיליציות הפרו-איראניות ונגד בסיסים סמוכים. חלק מהתקיפות יוחסו על פי פרסומים זרים לישראל, וחלק יוחסו גם לארה"ב.