יעקב ברג, מנכ"ל "יקב פסגות", שממוקם בהתנחלות פסגות שמצפון לירושלים, לא האמין שהפרסומת הכי טובה ליין שלו תגיע דווקא מהבית הלבן. סגנית נשיא ארצות הברית, קמלה האריס, ובעלה היהודי דאגלס אמהוף, אירחו סדר פסח חגיגי במעונם הרשמי, והתמונות מהאירוע שהעלו לטוויטר חשפו פרט בעייתי מבחינתם - היין האדום של יקב "פסגות" מההתנחלות שהוגש במהלך הערב.
1 צפייה בגלריה
סדר הפסח של סגנית הנשיא האריס ובעלה
סדר הפסח של סגנית הנשיא האריס ובעלה
היין על שולחן הסדר של סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס
(מתוך חשבון הטוויטר של דאגלס אמהוף, בעלה של סגנית נשיא ארה"ב )
ברג אמר כי לא יודע מה המסלול שהביא את היין לשולחן סגנית הנשיא, אך "קיבלתי כמה תיאוריות, שאם אספר אותן - זה עלול לגרום למשבר פוליטי חמור". לדבריו, "אנחנו לא בדיוק יודעים, אבל ייתכן שהיא באמת התחברה לסיפור. הרי מדובר בפסח, ליל סדר ראשון אצל סגנית הנשיא האמריקנית, ועל כל בקבוק שלנו יש מטבע מתקופת בית שני". האופציה השנייה, לדבריו, היא שהיין נקנה בתקופתו של מזכיר המדינה האמריקני לשעבר, מייק פומפאו, שתמך בסיווג המוצרים מההתנחלויות כ"תוצרת ישראל" וקיבל בקבוק על שמו. "האמת ששלחנו לה הודעה, שבמידה והיא תתנגד להסכם הגרעין עם איראן אנחנו נוציא בקבוק גם על שמה", אמר ברג.
התמונות, שכבר הספיקו להימחק מהחשבון של האריס, עוררו ביקורת בממשל הדמוקרטי הנוכחי, שמקפיד שלא להכיר בלגיטימיות של ההתנחלויות ביהודה ושומרון. "אני חושב שהסיטואציה הזאת די הזויה. לא הבנתי מה הבעיה - היא קנתה יין טוב מישראל, שנמצא באדמה שיהודים גידלו בה יין לפני שהאמריקנים חשבו שיהיו אמריקנים. אז מה הבעיה?", אמר ברג. הוא הוסיף כי אם היין היה נקנה מחצי האי קרים או מרוסיה "אף אחד לא היה מתרגש יותר מדי. אבל זה הייחוד של המדינה המדהימה שלנו, שגורם לסערה בינלאומית".
ברג מאמין שהיין שזכה לכותרות ברחבי העולם לא הונח במקרה על השולחן. "אני באמת חושב שאין מקרה בעולם. לפעמים אלוהים 'מגלגל' דברים בדרך כלשהי". באשר לעלייה במכירות היין, אמר ברג כי המכירות "במצב מצוין. אנחנו מייצאים כ-60 עד 70 אחוזים, אבל בוודאי זה עוזר ומחבר. זה מספר את הסיפור, אנשים נחשפים לעניין הזה, וכל אחד רואה את זה בדרך אחרת. אם מישהו רואה זאת בצורה שלילית - יערב לו. אני חושב שהרבה אנשים רואים זאת בצורה "חיובית", כמו התגובות שקיבלנו, ואנחנו שמחים על כך".