צה"ל התיר לפרסום אמש (יום שבת) כי סמל דולב חיים מלכה (19) משלומי, סמל אפיק טרי (19) מרחובות וסמל ינון יצחק (20) ממצפה רמון נהרגו שלשום בפיצוץ מטעני חבלה שהטמינו מחבלים במבנה במזרח חאן יונס.

1 צפייה בגלריה
סמל דולב מלכה ז"ל,  סמל אפיק טרי ז"ל, סמל ינון יצחק ז"ל
סמל דולב מלכה ז"ל,  סמל אפיק טרי ז"ל, סמל ינון יצחק ז"ל
מימין לשמאל: סמל ינון יצחק, סמל אפיק טרי וסמל דולב חיים מלכה
(צילום: דובר צה"ל )
האירוע התרחש שלשום במהלך פעילות של כוח מגדוד 450 של חטיבת ביסל"ח (מדובר בחניכי חטיבת כפיר בקורס מ"כים). החטיבה תפסה בימים האחרונים את גזרת הלחימה בחאן יונס, במקום חטיבת הצנחנים שיצאה מרצועת עזה אחרי ארבעה חודשי לחימה. הכוח, שפעל תחת צוות קרב גדודי של גדוד השריון 75, שהה בתוך מבנה שהתפוצץ וחלקים ממנו קרסו כתוצאה מזירת מטעני חבלה שהופעלו בזה אחר זה.
כתוצאה מהפיצוץ נהרגו שלושת הלוחמים, ועוד 14 נפצעו - מהם שישה באורח קשה. כל הפצועים פונו תוך זמן קצר לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים בארץ.
האירוע התרחש בקרבת ציר לוגיסטי למעבר כוחות, שבדרך כלל אמור להיות נשלט ומבוסס על-ידי הכוחות. כעת באוגדה 98 שאחראית על הלחימה במרחב מתחקרים את כמות המטענים שהייתה במבנה. בנוסף, נבדק גם חשד שכמה מחבלים שזוהו זמן קצר לאחר מכן בקרבת מקום והותקפו, הם אלה שהניחו או הפעילו את המטענים מרחוק.
הצבא מתחקר גם את כמות החיילים ששהו במבנה, שכן מדובר בפיצוץ הקטלני השני של מבנה עזתי שאליו נכנסו לוחמים בשבוע האחרון ושהוביל לפגיעות קשות. רצף האירועים נראה כתופעה מתרחבת שעמה הכוחות מתמודדים, ומנסים להפיק לקחים וליישמם כדי למנוע את הישנותה.
דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, התייחס אמש לתקרית ואמר כי "האירוע התרחש במהלך סריקת תשתיות טרור, כששני מטענים התפוצצו במבנה שנמצא קילומטרים בודדים מהגבול". הגרי הדגיש כי מהאזור הזה יצאו מחבלים לקיבוצים ב-7 באוקטובר, וביצעו את הטבח בכיסופים, עין השלושה, נירים וניר עוז. "אנחנו חייבים לטהר את המרחב הזה", אמר. "מחירי המלחמה כבדים וכואבים. כל חלל וכל פצוע הם עולם ומלואו".

הספדים בשלומי, רחובות ומצפה רמון

כוכב הכדורגל הישראלי, אוסקר גלוך, ספד לאפיק טרי, חבר ילדותו. "אחי היקר, אני לא מאמין שאתה כבר לא פה", כתב באינסטגרם. גלוך הגיע לישראל כדי להשתתף בהלווייתו של טרי, שתתקיים היום, ובכך וויתר על השתתפות במשחק של קבוצתו האוסטרית זלצבורג.
גבי נעמן, ראש מועצת שלומי, ספד לדולב חיים מלכה: "אני פותח את השבוע בכאב וצער גדול על נפילתו של דולב חיים מלכה בנם של אבי וסיון מלכה היקרים. דולב נפל אתמול במלחמה בעזה, השם יקום דמו. אין מילים לנחמה. נותר לנו רק לחבק את ההורים והמשפחה היקרה שאיבדה את בנם היקר הגיבור במלחמה על קיומינו. מלחמה המוצדקת ביותר. יותר מאי פעם".
קרובת משפחתו כתבה: "דולבי שלנו אני לא מאמינה שהאסון הזה קרה! הלב מרוסק".
אופיר, דודו של אפיק טרי ספד לו: "אחיין שלי דם שלי. לב של המשפחה. נפלת על קדושת ארץ הקודש לחמת בגבורה זכית לשמור שבת קודש. הלכת לעולם האמת זך וטהור. אנחנו כל המשפחה המורחבת והגדולה בוכים על לכתך. אלוקים הגדול ישמור אותך תחת כסא הכבוד שלו. אפיק טרי (גהלי), אוהבים אותך".
במועצה מקומית מצפה רמון כתבו על נופלו של ינון יצחק: "המועצה המקומית מצפה רמון מודיעה בצער על נפילתו של לוחם צה"ל הגיבור, בן מצפה רמון ינון יצחק, בן משה ונועה מורן אשר נפל על קדושת ארץ ישראל ואחדות".
פורסם לראשונה: 20:13, 02.03.24