"אמא אני לא מפחד למות למען המדינה", משחזרת אושרית טרי את המשפט ששמעה מבנה, אפיק, באחת השיחות האחרונות ביניהם. אפיק, בן 19 מרחובות, נהרג אתמול בפיצוץ מטעני חבלה שהטמינו מחבלים במבנה בחאן יונס. יחד איתו נהרגו עוד שני לוחמים: דולב חיים מלכה וינון יצחק.
סמל טרי סיים קורס מ"כים, אך לא זכה להגשים את חלומו ולהגיע לטקס הסיום של הקורס ביחד עם חבריו. בחדר של בנו אומר האב השכול, אבי טרי: "זהו, הלך לי הבן. הוא אמר לי 'אבא, נכנסים לשבועיים. נחסל אותם ויוצאים, ויהיה טקס סיום של קורס מ״כים'".
3 צפייה בגלריה
 סמל אפיק טרי ז"ל
 סמל אפיק טרי ז"ל
סמל אפיק טרי ז"ל
(צילום: דובר צה"ל )
טרי, מגדוד 450 (הכשרת מפקדי כיתות) של חטיבת ביסל״ח, שירת כלוחם בגדוד "נחשון" של חטיבת כפיר. ביום שישי בסביבות 16:45, ממש לפני כניסת השבת, הגיע צה"ל לבית המשפחה. "ראינו שלושה קצינים של צה"ל וכבר לא היה צורך להסביר", מספרת משפחת טרי. מלבד זוג הורים הותיר אחריו אפיק שני אחים - אלמוג בן ה-17 ואגם בן ה-14.
לפני כחודש נפל בעזה סרן ירין גהלי מרחובות, בן דוד מדרגה שלישית של טרי. "אפיק היה בלוויה של ירין, ועכשיו ייקבר לידו בחלקה הצבאית", אמרה משפחתו של הלוחם בן ה-19.
3 צפייה בגלריה
 סמל אפיק טרי ז"ל
 סמל אפיק טרי ז"ל
"מלח הארץ, גאווה להורים"
(צילום: באדיבות המשפחה )
אפיק התגייס במרץ 2023, והוריו מספרים שדחה את הגיוס כדי להגיע לקרבי ולכפיר. "אפיק סיים קורס מ"כים, והם נכנסו ביום חמישי בלילה להחליף כוח של צנחנים. בתחילת המלחמה הוא לחם בצפון הרצועה, עלה לגבול הצפון, היה באיו"ש וגם עשה קורס מ״כים וסיים אותו".
"ביום שלישי בערב היה מפגש הורים", משחזר האב. "היינו אצלו, אכלנו וצחקנו והוא סיפר שהם נכנסים לעזה לשבועיים״. באותו מפגש אמר אפיק לאמו: ״אמא אני אוהב אתכם, אל תדאגי, אני חוזר עוד שבועיים וחצי״.
3 צפייה בגלריה
גלוך וחברו  אפיק טרי ז"ל
גלוך וחברו  אפיק טרי ז"ל
טרי וחבר הילדות אוסקר גלוך
(מתוך האינסטגרם)
אפיק למד בתיכון אורט ברחובות, וסיים את לימודיו בהצטיינות. קרוב משפחה של טרי סיפר: "הוא היה ילד שידע לכבד את כולם, שקט וצנוע, מלח הארץ, גאווה להורים. ילד של נתינה. הוא הצטיין בהכול". קורין גמליאל, בת הזוג של אפיק, סיפרה בדמעות: "הוא אמר לי 'אני נכנס לעזה, ושההורים לא ידאגו'. הוא אמר לי שהוא אוהב אותי ויחזור בעוד שבועיים, ונלך למסיבת פורים. את המסיבה הזאת כבר לא נחגוג יחד".
טרי היה חבר ילדות של אוסקר גלוך, כוכב נבחרת ישראל בכדורגל. "אחי היקר, אני לא מאמין שאתה כבר לא פה", כתב גלוך על חברו באינסטגרם. גלוך הגיע לישראל כדי להשתתף בהלווייתו של טרי, שתתקיים מחר בשעה 15:00 בחלקה הצבאית בית העלמין ברחובות. גלוך קיבל אישור להגיע לישראל ובכך ויתר על השתתפות במשחק של קבוצתו האוסטרית, רד בול זלצבורג.