תקרית בטיחות בשריון: לוחם מגדוד 46 של חטיבת השריון 401 נפצע היום (רביעי) באורח בינוני מפיצוץ של רימון הלם שאחז בידו במהלך פעילות באזור קו התפר ליד טייבה. דובר צה"ל מסר כי הלוחם, שספג פגיעה בירך ובידו, קיבל טיפול רפואי ראשוני במקום - ופונה להמשך טיפול בבית החולים בילינסון בפתח תקווה.
1 צפייה בגלריה
הלוחמים ששומרים בקו התפר
הלוחמים ששומרים בקו התפר
אילוסטרציה
(צילום: נדב אבס )
משפחת הלוחם עודכנה, ובצה"ל אמרו כי האירוע מתוחקר. גדוד 46 של חטיבה 401 של השריון אחראי על גזרת קו התפר שליד טייבה.
בינואר האחרון התרחשה תקרית בטיחות חמורה ביחידת דובדבן של חטיבת הקומנדו. האירוע התרחש בבסיס היחידה שליד מישור אדומים, ובמסגרתו נפצעו שני חיילים באורח קל מפיצוץ אמל"ח או נפל של אמל"ח במהלך טיפול בו. השניים פונו לבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים.
מתחקיר ראשוני עלה אז כי שני הלוחמים נפגעו מנתזים שהועפו לעברם לאחר שאחד מהם בעט ברימון של מטול, כנראה רימון ישן שלא היה קשור לאימון, ונותר בשטח בתוך תעלה. הלוחמים נפצעו מפגיעות רסיסים בידיים וברגליים וקיבלו טיפול ראשוני בשטח עד לפינויים לבית החולים. הרימון לא אותר בסריקה מקדימה שהכוח היה אמור לבצע בשטח האש.
אותה תקרית התרחשה כשבוע אחרי הירי ברב-סרן איתמר אלחרר ורב-סרן אופק אהרון מיחידת אגוז, שנהרגו מירי קצין אחר בבסיס נבי מוסא בגלל טעות בזיהוי. השניים, מפקדי פלגות ביחידה המובחרת, פונו במסוק לבית חולים אך שם נקבע מותם.