המשטרה עצרה היום (שלישי) ארבעה חברים בארגון הפשע של מיכאל מור בחשד שהניחו מטען חבלה במסעדת רטטוי במושב אמונים שבמועצה האזורית באר טוביה. בחיפושים בבתיהם של החשודים, תושבי חדרה בשנות ה-20 לחייהם, אותרו ונתפסו פריטי אמל"ח וכסף מזומן רב. לפי החשד, הנחת המטען הייתה חלק מניסיונות הארגון להשתלט על המסעדה.
2 צפייה בגלריה
המסעדה בה אותר מטען החבלה
המסעדה בה אותר מטען החבלה
צו הסגירה למסעדה
מטען החבלה, שהוגדר על-ידי המשטרה "רב-עוצמה", אותר ב-21 ביולי ונוטרל טרם הפעלתו על-ידי חבלני משטרה. לפי המשטרה, "היום, בתום פעולות חקירה סמויות של שוטרי ימ"ר לכיש, ובפעילות מבצעית בשיתוף יס"מ לכיש, יחידת יואב ויחידות מחוז דרום, נעצרו 4 חשודים במעורבות במעשה". החשודים יובאו מחר בפני בית משפט השלום באשקלון.
במשטרה הדגישו כי "המטען עלול היה לגרום לפגיעה בחפים מפשע". באותה שעה שבה אותר המטען המקום היה עמוס בסועדים, ובמשטרה אומרים כי אם המטען היה מתפוצץ הוא היה בסבירות גבוהה גובה חיי אדם, ייתכן מאוד גם של אזרחים תמימים וחפים מפשע. לפי החשד, מטען החבלה הוטמן במקום בעקבות סכסוך פלילי של בעל המסעדה עם עבריין בכיר, בעקבות קשרים אישיים שניהל.
2 צפייה בגלריה
הנשקים והמזומן שנמצאו אצל החשודים בניסיון התקיפה במסעדה במושב אמונים
הנשקים והמזומן שנמצאו אצל החשודים בניסיון התקיפה במסעדה במושב אמונים
הנשקים והמזומן שנמצאו אצל החשודים
(צילום: דוברות המשטרה)
המשטרה התירה לפרסם את המקרה רק יומיים אחרי שהתרחש, ומסרה כי לנוכח הסכנה הממשית והחשש הכבד לשלום הציבור שמגיע מדי יום אל המסעדה, הוחלט לבצע שימוע לבעל העסק ולסגור את המקום בצו מנהלי למשך 15 ימים. עוד נמסר כי מפקד מרחב לכיש, ניצב-משנה ברק מרדכי, החליט להקים כוח משימה מיוחד שיפעל בשיתוף עם ימ"ר לכיש, במטרה לסכל ולמנוע פעולות פליליות נוספות העלולות לפגוע ולגבות חיי אדם, תוך התמקדות בארגוני הפשיעה.
"לאחר ביצוע כלל השיקולים והאיזונים בין שמירה על שלום הציבור ומניעת פגיעה בחיי אדם, לבין מעורבותו האישית של בעל המסעדה בסכסוך, הוחלט לקיים לו שימוע מנהלי על-ידי קצין משטרה, שבמסגרתו הוחלט על סגירת בית העסק מכוח סעיף 23 לחוק רישוי עסקים, וזאת למשך 15 ימים עד ל-6.8.22, לשם שמירה על שלום הציבור וביטחונו, ובמטרה למנוע אירועים נוספים העלולים להעמיד את באי המקום בפני סכנה ממשית לחייהם", נמסר מהמשטרה.