2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט, יעקב שבתאי ועמר בר לב
נפתלי בנט, יעקב שבתאי ועמר בר לב
בנט, בר-לב ושבתאי עם לוחמי מג"ב
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
ראש הממשלה נפתלי בנט והשר לביטחון הפנים עמר בר-לב הכריזו היום (שלישי) על יציאתו לדרך של "המשמר הישראלי", כחלק ממשמר הגבול. בנט, באחת ההופעות האחרונות שלו לפני הפרידה מתפקידו, אמר באירוע: "נכנסתי לתפקיד כשישראל ליקקה את פצעי 'שומר החומות', ראינו מהומות קשות בלוד, בעכו וברחבי הארץ ולכולם נפל האסימון".
כפי שציין בנט בדבריו, הקמת "המשמר הישראלי" נעשתה בעקבות הפקת לקחים מההתפרעויות הקשות ברחבי המדינה לפני שנה בזמן המבצע של צה"ל ברצועת עזה. הכוח החדש יוכל לפעול בכמה זירות בו-זמנית ולהתמודד עם הפרות סדר ותרחישי חירום.
"המשמר הישראלי" יורכב משלושה סוגי כוחות: הכוח הסדיר והקבע של מג"ב, כוח מילואים שיתווספו לו 26 פלוגות לחימה, וכוח מתנדבים שיכלול עד לשנה באה כ-10,000 ישראלים. כוח המתנדבים שמכונה "פלוגות חוד" יאומן להתמודדות עם הפרות סדר בתרחישי חירום, יחזיק בביתו ציוד רלוונטי ויהיה זמין להקפצות באופן מיידי. במקביל יחוזק המשמר האזרחי של המשטרה הכחולה.
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט, יעקב שבתאי ועמר בר לב
נפתלי בנט, יעקב שבתאי ועמר בר לב
בנט ובר-לב עם מפקד מג"ב אמיר כהן
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
"'המשמר הלאומי הישראלי'" יוצא לדרך ובשבילי זו סגירת מעגל", אמר ראש הממשלה בנט. "אחרי המהומות הקשות ב'שומר החומות', כולם הבינו שבעוד אנחנו מדברים על איראן וחיזבאללה - הבעיה מתחילה בבית. היום אנחנו יוצאים לדרך עם החלטה מתוקצבת ומאושרת שהמטרה שלה היא לשלש את העוצמה הכוללת של משמר הגבול על שלוחותיו".
השר בר-לב אמר: "לפני שנה, חודש אחרי מבצע 'שומר החומות', הפקנו מיד את הלקחים הנדרשים, והיה ברור לנו שביטחון הפנים של מדינת ישראל הוא הנושא המרכזי שצריך לעסוק בו. זה היה ברור לי, למפכ"ל ולמפקד מג"ב, ובראש ובראשונה לראש הממשלה - שמג"ב הוא התשובה הראשונה, המידית והטובה לנושא ביטחון הפנים".

"ממלאים חובה מבצעית כלפי אזרחי המדינה"

מפקד משמר הגבול ניצב אמיר כהן אמר: "מאז הקמתה, ניצבת מדינת ישראל בפני מציאות המכתיבה לאזרחיה חיים בצילו של טרור, צורך בהתגוננות מתמדת מפני איום ביטחוני. איום העלול לתפוס את האזרח התמים בעיר, בכפר, לאורך צירי התנועה, במקומות הקדושים, וללא התרעה מראש.
"אנו ממלאים את חובתנו המבצעית והמוסרית כלפיכם אזרחי המדינה, ופועלים יום ולילה למענכם בנחישות, בהחלטיות, באומץ ובתעוזה - למען תכלית אחת ויחידה, לשמור על ביטחונכם, על זכותכם לחיות בשקט במדינה שהיא בית עבורנו".