כלי תקשורת באיראן דיווחו הערב (שלישי) כי פיצוץ אירע בבסיס צבאי של משמרות המהפכה ליד העיר דמגאן שבמחוז סמנאן במדינה. על פי הדיווח, הפיצוץ התרחש בזמן שינוע של תחמושת בתוך הבסיס – ונסיבותיו, שלפי שעה לא ידועות, נמצאות בבדיקה. באיראן לא דיווחו על נזק או על נפגעים.
1 צפייה בגלריה
ארכיון
ארכיון
ארכיון
( צילום: רויטרס / WANA )
העיר דמגאן מרוחקת כ-270 ק"מ בקו אווירי מבירת איראן טהרן. מלבד זאת, העיר רחוקה מרחק של כ-130 ק"מ מהגבול בין איראן לטורקמניסטן.
"תקרית התרחשה באחד ממרכזי המוכנות והסיוע של משמרות המהפכה בדמגאן. הפיצוץ אירע הערב, בזמן העברת תחמושת בפרברי העיר דמגאן כתוצאה מתאונה", דווח. "הגורם נמצא בחקירה ומידע נוסף יתפרסם בהמשך".
הפיצוץ באיראן מגיע כשברקע היסטוריה של מעורבות ישראלית בפיצוצים באיראן. בטורקמניסטן, שמרוחקת כאמור כ-130 ק"מ מדמגאן, חנכה ישראל לפני כשבועיים שגרירות קבע בבירה אשגבט. ישראל מתקרבת עוד יותר גם למדינה אחרת שסמוכה לאיראן - אזרבייג'ן, שפתחה שגרירות בישראל בחודש שעבר.
בשבוע שעבר ביקר בגבול בין ישראל ללבנון שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדאללהיאן. לפני שסייר בגבול, הוא נפגש עם מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה ודן איתו "בהתפתחויות האחרונות באזור, ובעיקר בנושא ההסכם האיראני-סעודי והשפעותיו על מדינות האזור", כלשון ערוץ "אל מנאר". עוד דווח כי הם דנו "בהתפתחויות האחרונות בלבנון ובישראל".