אילנה גריצ'בסקי (30) שנחטפה מקיבוץ ניר עוז שוחררה שלשום (חמישי) ושבה לישראל לאחר 55 ימים בשבי, אך בן זוגה מתן צנגאוקר (24) שנחטף איתה בבוקר ה-7 באוקטובר - עדיין מוחזק בשבי חמאס. גריצ'בסקי שוחחה עם משפחתו לאחר שחזרה מהשבי, והבהירה להם כי המשימה כעת היא להחזיר אותו הביתה. "השמחה ממש גדולה, ואנחנו הכי מאושרים בעולם שהיא חזרה. זה נס גדול, אבל עדיין יש פה ניגוד", אמרה עינב צנגאוקר, אמו של מתן שעדיין מוחזק בעזה.
4 צפייה בגלריה
אילנה גריצבסקי ומתן צנגאוקר
אילנה גריצבסקי ומתן צנגאוקר
אילנה גריצ'בסקי ומתן צנגאוקר. היא שוחררה, הוא עוד בעזה
(צילום: אלבום פרטי)
4 צפייה בגלריה
שיחת הוואטסאפ האחרונה בין  מתן צנגאוקר לאימו
שיחת הוואטסאפ האחרונה בין  מתן צנגאוקר לאימו
השיחה האחרונה בין מתן לאמו
היא סיפרה על המאבק להחזרת אילנה ומתן, שנחטפו יחד מביתם בקיבוץ ניר עוז, והוסיפה כי "לאורך כל הדרך המאבק התנהל באופן משותף בין המשפחות להחזרת שניהם עם כלל החטופים. כשהחלו הדיבורים על עסקאות ופעימות, שחרור נשים, אימהות וילדות, כל יום הייתה תחושה קשה ומורטת עצבים, התקווה שאילנה תהיה באחת הרשימות". לדבריה, "בדיעבד מסתבר שאילנה הייתה ברשימה האחרונה לפני סיום הפסקת האש. אנחנו חשים ברי מזל ושמחים".
עינב ואילנה נפגשו אתמול לאחר שבועות אורכים שלא התראו. "חיזקתי אותה. היא חזקה, לוחמת ופייטרית", סיפרה עינב. "אילנה מדברת על מתן המון, היא מאוד דואגת לו והוא תמיד בראש שלה. כשהיא חזרה היא אמרה 'יש לי משימה - להחזיר את חבר שלי.
"אני צריכה לתת לה את המקום שלה, שהחוויה הלא פשוטה תשקע. אמרתי לה שעכשיו זה הזמן שלה להתחזק פיזית ונפשית ולהצטרף למאבק. אבל חשוב שקודם יהיה לה את הזמן שלה להתרומם", הוסיפה.
4 צפייה בגלריה
אימו של מתן צנגאוקר מברכת על חזרת אילנה גריצ'בסקי
אימו של מתן צנגאוקר מברכת על חזרת אילנה גריצ'בסקי
הפוסט של אמו של מתן
4 צפייה בגלריה
החטופים בצע המצרי של מעבר רפיח
החטופים בצע המצרי של מעבר רפיח
ששת החטופים ששוחררו אמש במעבר רפיח. אילנה השנייה משמאל
על הסרטון הציני והאכזרי שפרסם חמאס פעם נוספת משחרור החטופים, כפי שעשה כל פעימה, אמרה אמו של מתן כי "ראינו אותה מנופפת ומחייכת. זה נראה מבוים כמו כל שאר השחרורים שהיו השבוע". היא הוסיפה: "אנחנו מקווים שחידוש הלחימה יוביל את הארגון הרצחני הזה לשחרר עוד חטופים. לא נותרו עוד הרבה נשים, המאבק שלנו הוא להחזיר את כולם".
אילנה גריצ'בסקי עלתה ממקסיקו לישראל, ממניעים ציוניים, לפני 14 שנים. היא הצטרפה לתוכנית נעל"ה, ובעקבותיה עלו גם הוריה ואחותה.
פורסם לראשונה: 22:36, 01.12.23