ארגון הטרור חמאס פרסם הלילה (בין חמישי לשישי), כמדי יום מאז החל לשחרר חטופים, סרטון מבוים שבו נראים החטופים רגע לפני שהועברו לידי הצלב האדום. היום הקורבנות היו 8 החטופים, שסיוט השבי שלהם הגיעו סוף-סוף לסיומו אחרי 55 ימים. חמאס "התעלה" על עצמו הפעם, בפעימה השביעית של עסקת החטופים ובסרטון ציני ואכזרי במיוחד אילץ את מייה שם בת ה-21 "לשבח" את התנאים הקשים בשבי.

1 צפייה בגלריה
ציניות ואכזריות עד הרגע האחרון. מייה שם, רגע לפני שהועברה לצלב האדום
ציניות ואכזריות עד הרגע האחרון. מייה שם, רגע לפני שהועברה לצלב האדום
ציניות ואכזריות עד הרגע האחרון. מייה שם ועמית סוסנה, רגע לפני שהועברו לצלב האדום
על מייה, ששוחררה יחד עם עמית סוסנה, נכפה להגיד שהיה להן טוב בשבי. "היו אנשים טובים ונחמדים, ואוכל טוב", אמרה בסרטון שפרסם ארגון הטרור. חטופים אחרים, ובהם ספיר כהן שאהובה סשה טרופנוב נותר בשבי - גם ביממה שאחרי שחרור אמו וסבתו, תועדו מנופפים לשלום ומחייכים, מוקפים בחמושים מארגון הטרור.
גם האחים עאישה ובלאל ששוחררו אמש בזמן שאחיהם הגדול ואב המשפחה נותרו מאחור, תועדו בסרטון התעמולה של חמאס.
חמאס נוהג בטקטיקה הזו כאמור ולא בפעם הראשונה - ככל הנראה כדי לנסות לקבל אהדה ותמיכה מגורמים בינלאומיים, בתקווה שהסרטונים יעידו על יחס אנושי לחטופים, שהוחזקו בתנאים לא-אנושיים לפי העדויות שמתווספות מיום ליום.
חרף הניסיון הזה של חמאס, רק שעות קודם לכן שחרר סרטון קשה במיוחד - שבו המשיך ארגון הטרור את הטרור הפסיכולוגי שלו על משפחות החטופים והציבור הישראלי. בתיעוד חדש מרצועת עזה, שבו נראה ירדן ביבס, שנחטף עם אשתו שירי וילדיהם כפיר בן ה-10 חודשים ואריאל בן ה-4, לאחר שהם בישרו לו לכאורה על "מותם של בני משפחתו". בחרנו ב-ynet לא לפרסם את דבריו של ירדן שנאמרו בסרטון, שברור שהוכתבו לו על ידי שוביו.