שר האוצר אביגדור ליברמן תקף היום (ראשון) בחריפות את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו והאשים אותו פעם נוספת בניסיון לעורר שיח ציבורי נגדו בשל הבחירות, הפעם בגין טענותיו של אדם שסיפר כי ליברמן אמר לו לפני 20 שנה שהוא מוכן לשלם עבור רצח ניצב במשטרה.
"כל בן אדם סביר שמקבל הצעה לרצוח ניצב במשטרה מצופה שירוץ למשטרה", אמר ליברמן בכניסה לישיבת הממשלה וציין שיפנה ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה. "העובדה שהוא נזכר 20 שנה אחר כך מדברת בעד עצמה. מדובר בשקרן פתולוגי וקמצן פתולוגי שחולה על כסף".
1 צפייה בגלריה
"היחיד שמפריד בין נתניהו לשלטון זה אני". ראש האופוזיציה והשר אביגדור ליברמן
"היחיד שמפריד בין נתניהו לשלטון זה אני". ראש האופוזיציה והשר אביגדור ליברמן
"היחיד שמפריד בין נתניהו לשלטון זה אני". ראש האופוזיציה והשר אביגדור ליברמן
(צילום: יואב דודקביץ', אלכס קולומויסקי)
ליברמן אמר כי "מדובר בשיטות נתניהו, אנחנו זוכרים גם את הסיפור של גנץ ויוסי בכר. האיש (נתניהו, ג"כ) פשוט חלאת המין האנושי. מה שמפריד בינו לבין השלטון זה אביגדור ליברמן, הוא בפאניקה, בהיסטריה. אנחנו מפלגת הימין היחידה שאומרת שלא תשב איתו. מי שמפריד את נתניהו מהשלטון זה אני".
הוא הוסיף כי "בכל מערכת בחירות הוא מנסה להקים מפלגה רוסית חדשה. לא יעזור לו דבר, הוא ימשיך לקבל 59 בסקרים. כל הבלוק הפונדמנטליסטי יקבל הרבה פחות מזה".
הליכוד הוציא תגובה לדברי ליברמן, שאותה פרסם גם נתניהו עצמו בחשבונותיו ברשתות החברתיות: "ליברמן המסית הלאומי בלחץ. האיש שהציע לזרוק את החרדים למזבלה קורא עכשיו לנתניהו בשמות גנאי כאחרון הגנגסטרים. נקווה שהוא לא יציע לאף אחד 100 אלף דולר כדי לחסל את נתניהו. ליברמן יכול להפסיק להזות, לליכוד ולראש הממשלה לשעבר נתניהו אין שום קשר לטענות המטרידות שפורסמו נגדו בימים האחרונים".
בהרב-מיארה תערוך השבוע התייעצויות עם גורמים בכירים במשטרה על הטענות שהושמעו נגד ליברמן, אך לפי ההערכות אין היתכנות לפתיחת חקירה נגד ליברמן. הסיבה לכך, הסבירו גורמים שמעורים בפרטים, היא היעדר ראיות תומכות מצד הפעיל לשעבר (כמו אדם נוסף שיאשר את הדברים או הקלטות), חוק ההתיישנות ופרסום הדברים בעיצומה של מערכת בחירות.