נסרין יוסף ממושב יתד, שהתפרסמה כ"אישה שהצילה יישוב שלם" כשיחד עם בעלה חקרה ב-7 באוקטובר שלושה מחבלים שתפסו מחוץ לביתם, ויתרה הבוקר (ראשון) על הדלקת המשואה ביום העצמאות. ל-ynet נודע כי אחרי שיוסף נבחרה להשיא משואה, בכיתת הכוננות במושב טענו כי על אף שסייעה לכוחות, היא הוסיפה לסיפורה פרטים מוגזמים שמעולם לא קרו.

יוסף סיפרה אחרי 7 באוקטובר, כי המחבל הראשון הופיע סמוך לביתם לקראת 09:30 בבוקר. "עייד אמר שיש מחבלים בחצר שלנו, עלה על מדים ויצא. אמר לי, 'אני מעדיף למות על מדים מלמות כמו עכבר בממ"ד'. נתקלנו במחבל הראשון ועצרנו אותו. הסתכלתי לו בעיניים ואמרתי לו, 'אני לא מפחדת ממך'. שאלתי מאיפה הוא נכנס והוא הצביע לכיוון החממה. כיתת הכוננות הגיעה, ואחרי 40 דקות הם מוציאים עוד ארבעה מחבלים מהחממה, וכולם בחצר שלי. ניגשתי אליהם והתחלתי לשאול בערבית מי שלח אתכם, כמה בדרך לפה. אמרתי להם שאתן להם כסף וזהב ואבריח אותם במדי צה"ל אם הם יגלו לי, והם אכלו את הסרט".
אחרי פרסום הבחירה ביוסף להדליק משואה, כאמור, הרוחות סערו ביתד בעקבות טענות של גורמים במושב שהיא אכן תחקרה את המחבלים בשטח, אבל החקירה לא הובילה למידע מודיעיני "שהציל מושב שלם". בכיתת הכוננות מצאו טלפון אצל אחד המחבלים, והיא ניהלה שיחה בערבית עם גורם שהתקשר לאחד מהם.
גורם בכיתת הכוננות ציין כי בתחקור שלהם, סיפרו המחבלים שנכנסו לישראל דרך פרצה בגדר ושבאו לעבוד. הגורם הדגיש כי הסיוע שלה היה מעשה ראוי, אך אליו "התווספו פרטים שלא התרחשו". יוסף סיפרה כי היא תפסה את אחד המחבלים, אחזה בו בצווארו והדביקה אותו לקיר, אך הגורם טען כי זה כלל לא קרה, והוסיף: "לא היה מחבל שסבל מפצע ירי במותן ופצע בגרון כפי שתיארה".
2 צפייה בגלריה
מימין מורן טדגי, איזבלה סנגר, נסרין יוסף, גיטי ביר, מעיין הנדלר ובת שבע יהלומי
מימין מורן טדגי, איזבלה סנגר, נסרין יוסף, גיטי ביר, מעיין הנדלר ובת שבע יהלומי
"דוגמה ומופת לאישה חזקה". נסרין יוסף
(צילום: אביגיל עוזי)
בשיחה עם ynet סיפרה יוסף: "אני רוצה לשמור על הילדים שלי ועל עצמי". לדבריה, היא ביקשה להסיר את מועמדותה בשביל "השקט הנפשי שלי. מנסים להוציא אותי שקרנית שהמצאתי סיפור. אני מנסה להילחם על הצדק. אפילו הילדה שלי בת ה-14 אמרה 'תוותרי על הכבוד'. אומרים שגנבתי קרדיט כדי להתפרסם, שלא היו קצינים לידי. הפכתי להיות טרף, רצחו לי את הנפש". לדבריה, "עשיתי מה שעשיתי לא מתוך רצון להדליק משואה אלא מתוך אינסטינקט. זה היה אומץ לצאת. אני בתור אישה דרוזית שאף פעם לא לחמתי, אבל היה לי את הרצון הזה לעזור, כי אני אוהבת את המדינה שלי. אני חושבת שיש אנשים שיותר מגיע להם, שהם חירפו את נפשם, שלא נחו לרגע אחד בשביל לשמור על היישוב".
שרת התחבורה מירי רגב, שאחראית על טקס הדלקת המשואות, אמרה כי הצטערה לשמוע על החלטתה של יוסף להסיר את מועמדותה עקב איומים על חייה ועל חיי משפחתה. "השרה מכבדת את החלטתה וזאת בכדי למנוע מנסרין כאב נוסף מעבר למה שנפשה נפגעה ב-7 באוקטובר". היא הוסיפה כי היא "גאה ומצדיעה לנסרין ועייד על כך שסיכנו את חייהם כדי להציל אזרחים אחרים. השיחה עם נסרין, שבה התבשרה על בחירתה להשאת משואה, הייתה מרגשת במיוחד".
בהודעה שיוסף שלחה לוועדה האחראית, שבה ביקשה להסיר את שמה מרשימת המועמדים להדליק משואה ביום העצמאות הקרוב, היא טענה כי אחרי שסיפורה התפרסם בתקשורת ערבים שזיהו אותה איימו עליה ואף תקפו אותה וקרעו שרשרת מגן דוד מצווארה. היא ציינה כי ובעלה, עייד, "מודים מקרב לב על הכבוד שניתן להם להשיא משואה ולעמוד במקום שבו גיבורים ואנשי רוח גדולים עמדו".
2 צפייה בגלריה
תיעוד של נסרין יוסף מנהלת משא ומתן עם הכוחות ב-7 באוקטובר
תיעוד של נסרין יוסף מנהלת משא ומתן עם הכוחות ב-7 באוקטובר
נסרין והמחבלים האזוקים בחממה, ב-7 באוקטובר
(מתוך הרשתות החברתיות)

בחודש פברואר האחרון, באירוע השקת ספר בשם "מרלין האדומה", סיפרה יוסף על אירועי 7 באוקטובר במושב. היא אמרה שהבחינה באותו הבוקר באחד המחבלים מנסה להיכנס לבית של שכניה. "אני לא יודעת מאיפה קיבלתי את הכוח, הקדוש ברוך הוא נתן לי את הכוח להדביק אותו, לעמוד, לתפוס אותו בצוואר ולהגיד לו בערבית 'תסתכל לי בעיניים: מאיפה נכנסת? מי שלח אותך?'", אמרה. "הוא היה עם הראש למטה ואני פחדתי, אבל קיבלתי כוחות. הוא הסתכל לי בעיניים ואמר 'אני באתי מרפיח'. אמרתי 'איפה יש עוד?', הוא הצביע על החממה".
לדבריה, "באותו הרגע עמד מאחוריי רכב וזה היה הרבש"ץ ועוד חבר מכיתת הכוננות. אמרתי לו 'עשיתי לך את העבודה הם בחממה' ושאני הולכת להביא חבל. הבאתי חבל באורך חצי מטר ושמתי אותו אצלי. כיתת הכוננות הוציאה ארבעה מחבלים והביאו אותם לגינה שלי כי אני גרה בקצה. הגעתי למחבלים, אחד מהם חטף כדור במותן, יצא לו מהגרון ונשאר בחיים, וכל הזמן בכה לי שכואב לו, אמרתי לו תמות – 'מה באתם לעשות כאן?'".
נסרין הוזמנה לכנסת וסיפרה כי אחרי שכיתת הכוננות תפסה את המחבלים הם ביקשו לאזוק אותם. "אני מוצאת חבל שחור, לא יודעת מאיפה, מחפשת אזיקונים, הולכת לשרוכים של הנעליים של הילדים, רצה החוצה וקושרים את המחבלים. סמרטוט של הרצפה, סווטשירטים של הילדים שלא יראו".
ח"כ שרון ניר מישראל ביתנו התייחסה להחלטתה של יוסף, ומסרה: "נסרין היא דוגמה ומופת לאישה חזקה ועוצמתית שהצילה חיי רבים ב-7 באוקטובר. ‏זכיתי לפגוש אותה ולהאזין לעדות מצמררת על פועלה במסגרת כנס שיזמתי בנושא גבורה נשית במלחמת חרבות ברזל. ‏נסרין, עם משואה, בלי משואה, בשבילנו את גיבורת ישראל".