1 צפייה בגלריה
 אילנה קובר
 אילנה קובר
אילנה קובר
אין על מי לסמוך: מאז גילוי הפרשה, צוות חקירה מיוחד של המשטרה צפה במאות שעות ממצלמות האבטחה המוצבות במעון הפרטי באילת שבו ההורים התלוננו על אלימות - וזיהה לא פחות מ-450 מקרים קשים מאוד שתועדו בתקופה של כשלושה חודשים. למרות המספר הבלתי נתפס, ההורים חוששים כי לפני מעט יותר מחצי שנה - הצליחה הגננת החשודה אילנה קובר לחמוק מתחת לראדר משרד החינוך.
זאת לאחר שפיקוח החינוך ביקר במעון באילת וקבע כי לא נמצאו ליקויים בהתנהלותו - ואף קבעו שהגן מתנהל בצורה מצוינת. תלונות בנושא הגיעו לידי יושב ראש הקואליציה, ח"כ אופיר כץ, וכעת הוא תובע ממשרד החינוך לקבל לידיו את הדוח - אלא שבמשרד, על פי ההורים - מסרבים. הם פנו בתלונות למשרד החינוך כבר בתחילת השנה וזה שלח פיקוח מטעמו לעשות ביקורת במעון.
כץ מקדם בימים אלו גם תיקון לחוק המצלמות במעונות היום, שיאפשר התקנת מצלמות און ליין לצפיית ההורים. החוק יקבע כי בעל מעון יוכל להתקין מצלמות שבהם יורשו לצפות האפוטרופוסים של ילדי הגן, או לחילופין לאפשר לנציגות הורים לדגום את המצלמות פעם בחודש. "איך אפשר להסתמך על פיקוח שקובע שמעון מתנהל 'מצוין', ומספר חודשים לאחר מכן מתגלות שם זוועות?", אומר כץ.
לכן, הוא מדגיש את החשיבות במתן אפשרות לפיקוח הורי: "הצעת החוק הכרחית ותגביר את הפיקוח והשקיפות להורים על מה שקורה בגן. מקרה כמו אילת יכול היה להימנע". במכתב ששיגר למנהלת האגף לחינוך קדם יסודי במשרד החינוך אורנה פז כתב: "פנו אליי עשרות הורים מזועזעים. בשל החשיבות הרבה של השקיפות הציבורית, ועקירת תופעת ההתעללות מהשורש, אבקש להעביר להורים את הדוח".

ממשרד החינוך נמסר לגבי הביקורת במעון: "בעבר נעשתה בדיקה והמקום נמצא ללא ליקויים. לאור הטענות נערכת בדיקה מקיפה וגורמי המקצוע במשרד לומדים את המקרה". לגבי החשדות לאלימות במעון נמסר כי "אנשי המקצוע במשרד פועלים בכלים שונים ונבחנות מספר פעולות במישורים שונים".
אתמול הגישה הפרקליטות לבית משפט השלום באילת הצהרת תובע נגד הגננת קובר, החשודה במאות מקרי התעללות ותקיפה של פעוטות חסרי ישע שבהם טיפלה במעון. בית המשפט האריך את מעצרה עד יום שני והפרקליטות מתכוונת להגיש נגדה כתב אישום בימים הקרובים.
החקירה נגד קובר נפתחה בחודש שעבר בעקבות תלונות שהתקבלו, כאמור, מצד הורים לפעוטות המטופלים במעון. במקביל, נגבו עדויות נוספות תחת אזהרה ממטפלות שעבדו עם החשודה וששהו במעצר בית לאורך כל ימי החקירה.