יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ רם בן ברק מיש עתיד, עלה לנאום במליאת הכנסת אמש (שני), הפר צו איסור פרסום ואף פרסם מידע שגוי באשר לפרטי אסון התרסקות המסוק ליד חופי חיפה. באסון, כידוע, נספו שני טייסי חיל האוויר סגן אלוף ארז שחייני ורב-סרן חן פוגל. בן ברק עדכן את חברי הכנסת ואמר: "נראה שאין נפגעים". חברי הכנסת ניסו לקטוע את נאומו, אך המשנה לראש המוסד לשעבר המשיך: "למה לא? זה בחדשות". הוא הוסיף: "ככל שידוע לי, חולצו כל האנשים מהמסוק. כולם בדרכם לבית חולים, ונראה שהאירוע הסתיים ללא נפגעים בנפש".
בן ברק התנצל וכתב בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כי "אני מתנצל על הטעות בדיווח בנוגע לתאונת המסוק אמש. אמירה זאת נעשתה בתום לב. שולח תנחומים למשפחות השכולות ואיחולי החלמה לקצין הפצוע".
3 צפייה בגלריה
האחד עדכן ש"אין נפגעים", השני על מות הטייסים. חברי הכנסת בן ברק ואמסלם
האחד עדכן ש"אין נפגעים", השני על מות הטייסים. חברי הכנסת בן ברק ואמסלם
האחד עדכן ש"אין נפגעים", השני על מות הטייסים. חברי הכנסת בן ברק ואמסלם
(צילום: הדר יואביאן, אבי מועלם)

3 צפייה בגלריה
סא"ל שחייני ורס"ן פוגל
סא"ל שחייני ורס"ן פוגל
סא"ל שחייני ורס"ן פוגל
(צילום: איתן גליקמן)
זמן קצר לאחר מכן, ולפני שהותר לפרסום דבר מותם של שני הטייסים, עלה לנאום חבר הכנסת דוד אמסלם מהליכוד ועדכן כי השניים נספו. "התרסק מסוק צה"לי, ועכשיו לפני שעליתי לכאן הסתבר לי, לפחות ראיתי ידיעה שקפצה שיש שם שני חיילי צה"ל שנספו, וחייל אחד שנפצע", אמר. "אני רוצה למסור את תנחומיי למשפחות השכולות וכמובן גם לאחל החלמה מהירה לפצוע".
דובר צה"ל, תת-אלוף רן כוכב, גינה את התנהלות חברי הכנסת וכלי תקשורת נוספים שפרסמו את הידיעה על מות הטייסים לפני שהדבר נודע למשפחותיהם. "אני מגנה את פרסום הידיעות בנוגע לנפגעי צה"ל בהתרסקות המסוק אמש, וזאת טרם שהותר פרסומן", כתב בטוויטר.
הוא הדגיש כי "פרסום ההודעות לפני שעודכנו רשמית משפחות הנפגעים, וזאת חרף הבקשות המפורשות שלא לפרסם את הפרטים, הוא הפרה בוטה של נוהל המכובד מזה עשרות שנים ובבסיסו הדאגה למשפחות הנפגעים בשעתן הקשה".
3 צפייה בגלריה
הפרשן והעיתונאי רוני דניאל מובא למנוחות
הפרשן והעיתונאי רוני דניאל מובא למנוחות
"הפרה בוטה של נוהל המכובד עשרות שנים". דובר צה"ל רן כוכב
(צילום: יאיר שגיא)
מעבר לשמועות שנפוצו היו גם מספר תקלות של פרסומים מוקדמים, גם בתיאום בתוך צה"ל, בענייני צנזורה, שכרגע מתוחקר. ל-ynet נודע כי חוסר התיאום עורר זעם בצבא, וזה מה שבין היתר גרם לדובר צה"ל להוציא את ההודעה הביקורתית החריפה.
סא"ל שחייני ורס"ן פוגל נהרגו אמש בהתרסקות מסוק ה"עטלף" של צה"ל מול חופי חיפה. שחייני הוא סגן מפקד בסיס חיל האוויר ברמת דוד, בן 38, נשוי ואב לשלושה ממחנה יהודית. רס"ן פוגל היה טייס מסוקים בטייסת 193, בן 27 מחיפה. קצין הסיור מחיל הים בדרגת סרן שהיה במסוק יחד עם השניים זינק למים וחולץ על ידי השיטור הימי, כך לפי המחלצים. הוא מאושפז בבית החולים רמב"ם ומצבו מוגדר יציב. הבוקר עדכנו ברמב"ם כי חל שיפור משמעותי במצבו.
בתוך כך, התחדשו הסריקות באתר התרסקות המסוק. עשרות חיילים נעים על רצועת החוף בניסיון לחפש אחר שרידי המסוק הצה"לי. המסוק, מטייסת 193, יצא אתמול בערב מבסיס רמת דוד של חיל האוויר לטיסת אימון מול חופי חיפה.
מסיבה שעדיין אינה ברורה התרסק לים. קצין חיל הים ששרד את ההתרסקות חולץ זמן קצר לאחריה על ידי שוטרי השיטור הימי של מחוז חוף ופונה לבית החולים. רק אחרי יותר משעה אותרו שני אנשי הצוות הנותרים, סא"ל שחייני ורס"ן פוגל, כשהם ללא רוח חיים. ברמב"ם נקבע מותם של השניים.