לוחמת מג"ב נפצעה באורח קל הערב (ראשון) מדריסה במחסום בידו ליד ירושלים, לוחמים אחרים נטרלו את הנהג ואישה שהייתה והרגו אותו יחד עם אישה שהייתה ברכבו. הלוחמים ירו למוות בשוגג גם בפעוטה פלסטינית שהייתה ברכב סמוך. מהמשטרה נמסר כי מדובר בפיגוע, אך הנסיבות עדיין נבדקות. מח"ש פתחה בבדיקת מותה של הפעוטה.

בשעה 17:07 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א על לוחמת מג"ב כבת 20 שנפגעה מרכב בכביש 4368 סמוך למחסום בידו שבין גבעון החדשה לגבעת זאב. חובשים ופרמדיקים של הארגון העניקו לה טיפול רפואי כשהיא בהכרה מלאה, במצב קל ועם חבלות בגפיים, ובהמשך פינו אותה לבית החולים שערי צדק בירושלים.
לפי מד"א, במהלך הטיפול הרפואי בלוחמת הובאה לצוות פעוטה פלסטינית כבת 3 מחוסרת הכרה, ולאחר בדיקות רפואיות נקבע מותה.
עדי ראייה סיפרו לסוכנות הידיעות הפלסטינית וופא כי "כוחות פתחו באש על שני כלי רכב שעברו במחסום ופגעו באזרח שנהג ברכבו, בטענה של ניסיון לבצע פעולת דריסה. ילדה שהייתה ברכב אחר נפגעה גם. הכוחות סגרו לחלוטין את המחסום, מנעו כניסה או יציאה מהכפר ומנעו מאמבולנסים להגיע למקום".
5 צפייה בגלריה
זירת ניסיון פיגוע הדריסה במחסום גבעת זאב
זירת ניסיון פיגוע הדריסה במחסום גבעת זאב
זירת הדריסה במחסום בידו
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
5 צפייה בגלריה
זירת ניסיון פיגוע הדריסה במחסום גבעת זאב
זירת ניסיון פיגוע הדריסה במחסום גבעת זאב
(צילום: לירן תמרי )
מוקדם יותר עמאר מנסור, בן 34 מבית חנינא, נרצח ביריות בכביש 465 שבבנימין, סמוך לצומת המשטרה הבריטית. אישה שהייתה איתו ברכב נפצעה אנושות מהירי. היא פונתה תחילה על ידי עובר אורח לבית חולים ברמאללה, ומשם הועברה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. בצה"ל אישרו שמדובר בפיגוע טרור.
הפצועה, בת 42, היא רוקחת במקצועה ועובדת באגף הרוקחות בהדסה זה 17 שנים. היא נפגעה בפניה ובצווארה מירי, ולאחר החייאה ומתן מנות דם ביחידת הטראומה הובהלה אל יחידת צנתורי המוח - שם עברה צנתור להפסקת הדימום. בהמשך היא תטופל על ידי צוותי אא"ג, ופה ולסת.
הרכב שכנראה שימש את המחבלים ננטש בסמוך, לאחר שהיה מעורב בתאונה ונוסעיו החשודים נמלטו. כוחות צה"ל ומשטרה הגיעו לזירה ופתחו בחקירה, ועל פי ההערכה מדובר ביותר ממחבל אחד. על פי הממצאים שעלו מהחקירה הראשונית בשטח מדובר בפיגוע - וכוחות רבים החלו במצוד בניסיון לאיתור המחבלים. הכוחות, מחטמ"ר בנימין, החלו באיסוף מצלמות ובחסימת צירים במטרה להבין לאן נמלטו החשודים.
5 צפייה בגלריה
עמאר מנסור
עמאר מנסור
עמאר מנסור
5 צפייה בגלריה
סמ"ש שי גרמאי ז״ל
סמ"ש שי גרמאי ז״ל
סמ"ש שי גרמאי
(צילום: דוברות המשטרה)
הלילה נהרגה לוחמת מג"ב ושלושה נוספים נפצעו במהלך מבצע במחנה הפליטים ג'נין, שבמהלכו גם דיווחו הפלסטינים על שישה מחבלים שנהרגו בהפצצה מהאוויר. הלוחמת שנפלה בקרב, סמ"ש שי גרמאי, הייתה ברכב מבצעי שנפגע ממטען בפעילות במחנה הפליטים.
בהודעה משותפת הבוקר של צה"ל והמשטרה נמסר כי כוחות צבא ומג"ב ביצעו במחנה הפליטים פעילות מבצעית לסיכול טרור, שבמהלכה רכב מבצעי של מג"ב נפגע ממטען שהוטמן בציר. בעקבות כך נפגעו ארבעה לוחמי מג"ב - הלוחמת שנהרגה ושלושה לוחמים נוספים שמצבם מוגדר בינוני וקל. הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים רמב"ם.