מבצע "יד הזהב" הלילה (בין ראשון לשני) לחילוצם מרפיח של החטופים פרננדו מרמן ולואיס הר, שאליו נערכו בישראל במשך שבועות, דרש תיאום וסנכרון בין שורה יוצאת דופן בהיקפה של יחידות וכוחות בשטח ובחדרי הפיקוד והשליטה. ניתן להעריך שבקרבה מיידית לבית שבו הוחזקו הישראלים פעלו כמה עשרות לוחמים, אבל בכלל המעגלים השתתפו יותר מ-1,000 מפקדים, חיילים ותומכי לחימה.
בין היתר ניתן למנות את פיקוד דרום שניהל את תאי השליטה, את אוגדה 98 שבמסגרתה פעל החפ"ק (המפקדה הקדמית), ותחתיה חטיבה 7 שהייתה אחראית על החילוץ. למטה המבצעי של שב"כ הגיעו כדי לעקוב אחר הפעולה ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לא הורשה להיכנס.
כוח הימ"מ המשטרתי פרץ אל תוך הבית עם הכוח המבצעי של שב"כ. בכוח המחפה היו צלפים של ימ"מ ולוחמי שייטת 13, שגם היו אחראים להשתלטות מגובה על הבית. בכוננות למקרה של הסתבכות הועמדו מסוקים של חיל האוויר וכוחות רבים נוספים - לא רק אלה שהגיעו לשטח בפועל. בסופו של דבר הספיקו לכוחות נמ"רים שהיו נחוצים בגלל חילופי האש הכבדים. הם נסעו ממקום החילוץ על הציר לכיוון אזור חאן יונס, ושם, באחד האזורים המאובטחים ("מגננים"), חיכה להם המסוק שנחת רק אחרי שהיו בדרך ולקח אותם לארץ.
חיל האוויר היה אחראי להפצצה של האזור מסביב וסיפק חיפוי שהצמיד את המחבלים למחסות. כמו כן הופעלו כטב"מים שליוו את הפעולה מהאוויר וכנראה גם מסוקים, שבשלב חילופי האש העצימים ירו על מבנים סמוכים לבית שבו הוחזקו החטופים.
הרמטכ"ל וראש שב"כ ביקרו לפני כמה ימים בחאן יונס, כנראה כדי לראות את האזור והמבצעים בשטח ולאשר את הפרטים האחרונים. המודיעין הצטבר במשך שבועות, וניתן לשער שנאסף גם באמצעים טכנולוגיים. הכוחות ביצעו תרגולים על מודל וחיכו לשעת הכושר המודיעינית. התנאים שנוצרו כללו גם את התנאים המדיניים, אולי בעקבות הוויכוח המתוקשר על אפשרות הכניסה לרפיח ואזהרת גורמים בינלאומיים מהפעולה.
לאמריקנים לא ניתנה הודעה לפני הפעולה, אלא כמקובל רק במהלכה. הטענה של חמאס שנהרגו עשרות רבות בפעולה ובהפצצות מסביב יכולה להגביר את ההתנגדות בעולם - ובעיקר אצל האמריקנים - לפעולה נרחבת ברפיח, מה שיחייב את צה"ל לדחות אותה. אבל ממילא ככל הנראה היא לא הייתה צפויה לצאת לפועל בזמן הקרוב.