מאות ליוו אחר הצהריים (שישי) למנוחות את ענת טל-קטלב, תושבת קיבוץ בית קמה שנהרגה אתמול בתאונת דרכים בכביש 6, ואת ניצן משה, תושב להבים ושותפה לעבודה. מחקירת התאונה אתמול עלה כי לנהג הרכב שהתנגש ברכבם, עלי אלאטרש (24) מהפזורה הבדואית בנגב שנהרג גם הוא, לא היה רישיון נהיגה.
נדב, בנה של ענת, ספד לה ואמר: "עם השנים, כשאת חוזרת מאוחר מהעבודה, אני לא מפסיק לרענן את אתרי החדשות. תחושת בטן בין אמא לבן. ואתמול כשקרתה התאונה לא היה לי ספק שזאת את. לא יודע להסביר, פשוט ידעתי. כבר כמה חודשים שאת טוענת שצריך לקנות אוטו חדש, כי האוטו שלנו כבר ישן ובארץ זה פשוט מסוכן מדי. בתחילת השבוע סוף סוף קנית לנו את האוטו שכל כך רצית, וכמובן שהוא לא הספיק להגיע, אבל כל כך צדקת שמסוכן לנהוג פה.
4 צפייה בגלריה
ענת טל-קטלב
ענת טל-קטלב
(צילום: נטלי כהן קדוש, חיים הורנשטיין)
"אמא, כמה האמנת בגורל שבכל דבר שקורה יש סימנים מקדימים. נולדת ב-22.2, ולא היה רגע שהמספר 22 עזב אותך. תמיד ידעת שהמספר הזה יביא לך או הצלחה גדולה או אסון ענק. והנה הגיעה השנה 2022 והאסון פשוט נוראי מכל. לפני כמה שנים שמעתי את המשפט הכי מפחיד ששמעתי בחיי. אמרת שהטובים מתים ראשונים. ברור לי שזו קלישאה שאומרים לכל ילד, אבל מאותו רגע ידעתי שזה עניין של זמן עד שזה יגיע אלינו".
הבן הוסיף כי "בנית את המשפחה הטובה ביותר. כשאיחרת לחזור הביתה לא הפסקתי לרענן את אתרי החדשות. לא יודע להסביר. פשוט ידעתי. לכל דבר שקורה יש סימנים מקדימים. עם כל הדברים שעסקת בהם בחייך, החלום הכי גדול שלך היה ארוחת שישי עם כמה שיותר נכדים סביבך. מבטיח שארוחות השישי לא יפסיקו ושהמשפחה תמשיך".
בתה של ענת, הילית, נפרדה מאמה: "זכיתי לבלות איתך 25 שנה. היית בשבילי הכול. אמא למופת. תמיד הרגשנו שהילדים שלך הכי חשובים בעולם. תמיד היה חשוב שנשמור אחד על השני ושנהיה ביחד. תמיד הרגשנו שתוותרי בשבילנו על כל דבר. אני מבטיחה שנשמור על כל המשפחה. הערכים שלימדת אותנו לא ייעלמו".
4 צפייה בגלריה
הלוויתה של ענת טל קטלב שנהרגה בתאונת הדרכים הקטלנית בכביש 6
הלוויתה של ענת טל קטלב שנהרגה בתאונת הדרכים הקטלנית בכביש 6
ילדיה של ענת סופדים בדמעות
(צילום: חיים הורנשטיין)
4 צפייה בגלריה
הלוויתה של ענת טל קטלב שנהרגה בתאונת הדרכים הקטלנית בכביש 6
הלוויתה של ענת טל קטלב שנהרגה בתאונת הדרכים הקטלנית בכביש 6
קברה של ענת בקיבוץ בית קמה
(צילום: בראל אפרים)
בכירי ICL (לשעבר כי"ל) ספדו לטל-קטלב, שהייתה מנהלת בכירה בחברה, וכינו אותה "הגברת הראשונה של הברוֹם". ניסים הדר, חברה הקרוב, אמר בדברי הפרידה כי "אין מישהו בעולם הברום שיש לו את הידע שיש לענת. התעשייה הכימית היא תעשייה קטנה, אבל מה שחשוב בה זה שהאנשים מבפנים שמכירים את התעשייה היטב. אלוהים זיכה אותי שהיכרתי את ענת, שעבדתי איתה עשרים ומשהו שנים, וזו זכות גדולה שנפלה בחלקי ללווות אותה מתקופת ההכשרה שלה כמנהדסת ועד לתקופה שהיא הייתה מנכ"לית".
נשיא ICL, רביב צולר, סיפר כי "ענת ראתה בליצנות הרפואית, בלעשות טוב לילדים, כייעוד שלה. כל המהות שלה היא דרך ארץ, אהבת הזולת. היא ידעה תמיד לייעץ מה הדבר הנכון לעשות. חלום של כל מנכ"ל. ענת תמיד תעשה הכול הכי טוב, והיא גם חלומו של כל עובד. כשהצטרפתי לחברה לפני ארבע שנים ענת הייתה המינוי הראשון שלה, מנהלת חטיבה ראשונה בתולדות החברה. היא הייתה מודל לחיקוי לנשים. היא הייתה יציבה כמו אבן. רצתה להיות הכי טובה במשפחה, בקריירה, בקהילה, בלעשות את הדבר הנכון, והיא גם הצליחה והותירה חותם".
4 צפייה בגלריה
ניצן משה
ניצן משה
(צילום: נטלי כהן קדוש, בראל אפריים)
יניב קבלק, עמיתה של ענת לעבודה, ספד גם הוא ואמר: "תמיד היית כאן איתנו ותמיד תהיי. לא נוכל לקבל מציאות אחרת. נזכור אותך כחברה אמיתית, מורה לדרך ואשת משפחה למופת. המשפחה אצלך תמיד מעל הכל. התגאית בהם, בכל אחד ואחת. את עמוד התווך של משפחתך. היית אחראית על 1,000 עובדים בכל הגלובוס. ממהנדסת צעירה ועד נשיאת מוצרים תעשייתים הותרת את חותמך. היית מודל לחיקוי. בכל תחום שנגעת היית הטובה ביותר. האסון הנורא לקח גם את חברך ניצן. הייתה ביניכם חברות גדולה. הייתה ביניכם שותפות גורל. מותכם הוא סמל לדרך המשותפת שעשיתם שנים רבות".
משה וטל-קטלב הצטרפו לעוד שלושה הרוגים השבוע בכבישים: הנער שלום דוב בער ליפש מקריית מלאכי שנדרס בזמן שחצה כביש, מתן צינמן (6) משבות רחל שנפגע בתאונה חזיתית בבנימין.