השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מתעקש להתערב בדרך שבה מטפלת המשטרה בהפגנות נגד המהפכה המשפטית. הוא מקים חפ"קים, מכנס דיונים, ומקפיד לכנות את המפגינים "אנרכיסטים". מנגד, מאירועים אחרים השר נוטה להתעלם: כך למשל, כשפורעים שרפו בתים ומכוניות בכפר חווארה, הוא דמם במשך שעות ארוכות ולא קרא להרגעת הרוחות, בזמן שח"כים ממפלגתו עודדו את הפורעים.

בדיון בדצמבר ב-2021 בכנסת אמר בן גביר, אז חבר כנסת באופוזיציה, כי אין בעיה לחסום כבישים כחלק מהפגנה. "יש אירועים של חסימות כבישים - לא יפה, לא נורא", אמר. "אנחנו הרי בדמוקרטיה, ובדמוקרטיה חוסמים כביש". בן גביר של אז הבהיר כי אמנם אין סובלנות למי שיזרוק אבן על שוטר, אבל חסימת כביש היא לא משהו שמצדיק שימוש במכת"זית.
היום, מנגד, הבהיר בן גביר בהודעה מיוחדת כי "המדיניות שלי היא לפנות את חסימות האנרכיסטים ולא לפגוע בשגרת החיים". בן גביר ציין שהוא כינס את מפקד מחוז ירושלים וסגן מפקד מחוז תל אביב לדיון אתמול בלילה לקראת "יום השיבוש הלאומי" שעליו הכריזו המפגינים נגד המהפכה המשפטית, והנחה את המשטרה "לא לאפשר חסימת צירים מרכזיים, ולפתוח את כל חסימות האנרכיסטים". את הפורעים מחווארה, אגב, בן גביר לא כינה "אנרכיסטים".
בהמשך תדרך בן גביר את מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי בחפ"ק מיוחד שהקים לצורך המחאות, ויצר את הרושם שהוא זה שהורה על פינוי בכוח של המפגינים במחלף השלום וקפלן.
2 צפייה בגלריה
מחאה על מותו של אהוביה סנדק בגשר המיתרים בירושלים
מחאה על מותו של אהוביה סנדק בגשר המיתרים בירושלים
בן גביר בהפגנה שבה נחסם כביש ב-2021
(צילום: עמית שאבי)
2 צפייה בגלריה
מפגינים מתעמתים עם שוטרים בתל אביב
מפגינים מתעמתים עם שוטרים בתל אביב
מימין: מפגין שנפצע מרימון הלם. משמאל: בן גביר והמפכ"ל
(צילום: אבי חי)
לדברי בן גביר, "אני בעד מחאה דמוקרטית אבל לא נאפשר מרי אזרחי ולא נאפשר לאנרכיסטים לחסום צירים מרכזיים, ויש לשמור על שגרת החיים של אזרחי ישראל. הנחיתי את משטרת ישראל לפתוח את כל הכבישים במידה וייחסמו".
אגב, גם כחבר כנסת מהאופוזיציה וגם לפני כן השתתף בן גביר בהפגנות רבות, בהן גם כאלה שכללו חסימות כבישים. בין השאר ניתן למנות את ההפגנות נגד טיפול מח"ש במותו של הנער אהוביה סנדק בגשר המיתרים בירושלים, שבהן חסמו המוחים את הכניסה לעיר - וקיבלו לעיתים את בן גביר בקריאות "ראש הממשלה הבא". ההפגנות הללו כללו לפי המשטרה גם תקיפת שוטרים ועצורים רבים.
חבר כנסת אחר מהקואליציה שהשתתף לא אחת בהפגנות הוא צבי סוכות מהציונות הדתית, שדווקא הבהיר הבוקר באולפן ynet שחסימת כבישים זו מחאה לגיטימית. לדבריו, "חסימת כבישים זו לא אנרכיה, זו מחאה לגיטימית, זו דמוקרטיה ואני שמח שיש לנו ממשלה דמוקרטית בישראל". הוא הוסיף: "אני כנער בן 14 חסמתי כביש וישבתי במעצר כמה ימים. כן צריך לפנות את המפגינים מהכבישים, אבל לא באלימות ובטח שלא לזרוק אותם לכלא. זה אנשים שהם מלח הארץ והם יוצאים להפגין על משהו שכואב להם, צריך להתנהג איתם בהתאם".