1 צפייה בגלריה
שוד רכב סמוך למעבר מיתר
שוד רכב סמוך למעבר מיתר
"הפכנו למטרות על הכביש". סוזן מטוס
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
תופעת שודדי הרכבים ביהודה ושומרון תופסת תאוצה: סוזן מטוס בת ה-59 הצטרפה אמש (ראשון) לשורת המקרים המדאיגה שבהם חוליות גנבי רכב מאתרים נשים שנוסעות בגפן - מוציאים אותן בכוח ונמלטים עם הרכב. מטוס, תושבת ההתנחלות בית יתיר, הייתה בדרכה מטנא עומרים לבאר שבע ונקלעה לפקק במעבר יתיר, שם נפלה קורבן לשוד.

מכת גניבות הרכב ביהודה ושומרון

תיעוד: גנב השתחל לרכב, מניע ומאיץ - כשבעל המכונית לצדוגנבים התנגשו במכונית, שלפו את הנהגת ונמלטו בשיחה עם ynet שחזרה מטוס, אם לארבעה וסבתא לשמונה נכדים, את השתלשלות המקרים שהחלה מרעש של מכה בחלקו האחורי של הרכב. "הרגשתי דפיקה קלה ויצאתי החוצה כדי לראות מה קרה. תוך שנייה ראיתי אדם מתיישב לי ברכב ולוחץ על דוושת הגז", היא סיפרה. "תפסתי את המשקוף כדי שלא יברח, אבל הוא הספיק להאיץ ואני נגררתי במשך כמה שניות על הכביש, עד שכבר לא הצלחתי להחזיק - ונזרקתי לקרקע".

לאחר האירוע פונתה מטוס על-ידי חובשים של מד"א לבית החולים סורוקה בבאר שבע כשהיא סובלת מחבלות בגפיים ובחזה. "זו תחושה קשה של חוסר אונים, והכי מרגיז - שזה שהיה ברור שזה יקרה. הפכנו למטרות על הכביש. זה רק עניין של זמן עד האירוע הבא שמעבר לפינה. הצבא והמשטרה צריכים להתעשת ולהבין שמדובר בתופעה מסוכנת", אמרה.
ראש המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמרי, טען כי הפקק שנוצר מדי יום סמוך למעבר יוצר מציאות מסוכנת שאותה מנצלים השודדים. "במשך שנים אני מתריע שמעבר מיתר יוצר יותר בעיות מפתרונות", אמר דמרי. "כשישראלית נחלצת בנס מהאירוע, זה מצב מסוכן. חייבים לטפל בפקק הביטחוני הזה". ראש המועצה הוסיף כי הוא נמצא בקשר עם גורמי הביטחון שמתחקרים את האירוע, ואיחל החלמה מהירה למטוס.
בעקבות השוד, תושבי המועצה החליטו למחות היום בצהריים ולצאת לצעדת מחאה. התושבים נערכים להגיע עם כלי רכב למחסום מיתר - ולערוך שיירה רגלית לכיכר הסמוכה כדי למחות על "חוסר המשילות" וה"כאוס המוחלט" כלשונם, ולקרוא להחזרת הביטחון לתושבי האזור.
פורסם לראשונה: 23:21, 11.07.21