מחאת עובדי משרד החוץ מחריפה: ועד עובדי המשרד ממשיך בקמפיין נגד השר יאיר לפיד במסגרת המאבק על תשלום כוננויות בסופי השבוע, ובסרטון חדש שפורסם היום (שלישי) נראה השחקן שמגלם את לפיד בחמ"ל המשרד בסוף השבוע, כשהוא עונה לטלפונים של אזרחים שנקלעו לצרה - ומשיב להם כי בעיותיהם יטופלו רק בתחילת השבוע.
מדובר בסרטון נוסף בסדרת הסרטונים שנקראה "החליפי", כלעג על ההסכם הפוליטי עם ראש הממשלה נפתלי בנט, כשהעומדים מאחוריה מנסים לקדם מסרים על כך שבכוונתם לשבות ולא לטפל בפניות של ישראלים הנמצאים בחו"ל.
1 צפייה בגלריה
לפיד לבד בחמ"ל
לפיד לבד בחמ"ל
מתוך הסרטון
(צילום: ועד עובדי משרד החוץ)

בימים האחרונים פורסמה פנייה מיוחדת שהגיעה מהנהלת משרד החוץ אל העובדים, ובה הבהרה כי ההוראות החדשות מאלצות את העובדים להימנע מביצוע של שעות נוספות וכונניות כנדרש. העובדים התריעו כי התעקשותו של לפיד שלא לקדם את המשא ומתן עם העובדים מובילה אותם ל"דילמה ערכית" בין המחויבות לאזרחי ישראל שנקלעים למצוקה בסוף השבוע, לבין אטימות המשרד שמסרב לתקצב את העבודה הנדרשת.
בוועד מתריעים כבר חודשים ארוכים כי חרף פניותיהם החוזרות ונשנות, בהנהלה מתעלמים מבקשת העובדים להתכנס לשולחן המשא ומתן ולפתרון שימנע צעדים ארגוניים שיפגעו בשירות לציבור שלא לצורך. בסוף השבוע יתכנס הוועד כדי לקבל החלטות באשר לצעדי המחאה הבאים שיינקטו בהמשך.