המתח בסביבת ראש הממשלה המיועד לקראת חלוקת התפקידים ואיוש לשכתו עולה שלב: אחרי בדיקות הפוליגרף לחמישה אנשים מהצוות שלו, בנימין נתניהו מתפנה בימים האחרונים לבחון באילו תפקידים לאייש את הצוות שמרכיב כיום את סביבתו הקרובה. אלה האנשים שמלווים את נתניהו בשנים האחרונות, והתפקידים שהם צפויים לקבל עם כניסתו לתפקיד ראש הממשלה, כשברקע חשדנות שהגיעה לשיאה בחודשים האחרונים בלשכה, סביב הדלפות הנוגעות למשפחתו ולסביבתו הקרובה ביותר של נתניהו ונחשבות חריגות. בין מרכיבי הלשכה בינם ובין עצמם ואפילו בין בני המשפחה לנושאי התפקידים קיים חוסר אמון.
ראשית, אנשי הצוות הבולטים שמלווים את נתניהו בשנים האחרונות - עופר גולן, יונתן אוריך וטופז לוק - צפויים להמשיך עם נתניהו גם לקדנציה הבאה.
5 צפייה בגלריה
טופז לוק ויונתן אוריך עם בנימין נתניהו
טופז לוק ויונתן אוריך עם בנימין נתניהו
לקראת שדרוג? נתניהו עם אוריך ולוק
(צילום: טוויטר)
5 צפייה בגלריה
עופר גולן
עופר גולן
גורם דומיננטי בסביבת נתניהו. עופר גולן
(צילום: רון קדמי)
עופר גולן הוא דובר המשפחה, שהחל לעבוד עוד בתקופה שבה שימש ניר חפץ כראש מערך ההסברה. עם השנים הפך גולן לגורם דומיננטי מאוד בסביבת נתניהו - ומלבד המשפחה, הוא גם מנהל את קמפיין הליכוד ובעבר ניהל את קמפיין השטח של המפלגה. גולן אחראי על הטיפול התקשורתי בנושאי משפט נתניהו, ובסוגיות שקשורות ברעייתו שרה ובבניו יאיר ואבנר. גולן, יש לציין, נחשד ונחקר בעבר בגין הטרדת עד המדינה שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר.
יונתן אוריך, בוגר חטיבת דובר צה"ל וחברו של יאיר נתניהו, עובד עבור ראש הממשלה המיועד מאז 2015. בעבר הוא היה אחד הקולות הדומיננטיים ברשתות החברתיות בכל הקשור להגנה על נתניהו והקו של הליכוד, אבל נכווה מהחקירות שבעקבותיהן הוריד פרופיל. יחד עם זאת הוא נחשב מקורב ואיש סוד של נתניהו, ונשאר במערך הדוברות גם כשנתניהו עבר ללשכתו כראש אופוזיציה. כיום הוא ממעט לצייץ ולהתבטא בפומבי, אך מלווה את נתניהו באופן צמוד בכל הסוגיות התקשורתיות. ההערכה היא שאוריך לא יועסק במסגרת משרד ראש הממשלה, אלא יועסק על-ידי הליכוד כדובר פוליטי - מה שיעניק לו מרחב תמרון גדול יותר. גם אוריך נחשד ונחקר בעבר בגין הטרדת עד המדינה שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר.
טופז לוק הוא אולי האיש הקרוב ביותר לנתניהו, ונחשב גם הוא לחברו של בנו יאיר. כמו אוריך, לוק מלווה את נתניהו משנת 2015, והפך מיועץ ניו מדיה ל"יועץ על" לכל התחומים. כעת ייתכן שישודרג, והוא בין המועמדים להיות מנהל תחום ההסברה במשרד ראש הממשלה, או להיות ממלא מקום ראש מערך ההסברה. בליכוד הכחישו רשמית בעבר כי יש כוונה למנותו לתפקיד, אולם למרות ההכחשה מאשרים גורמים פוליטיים שהנושא כן על השולחן ומינויו של לוק לתפקיד עדיין על הפרק.
5 צפייה בגלריה
פגישת ראשי סיעות האופוזיציה
פגישת ראשי סיעות האופוזיציה
הסתכסך עם גוטליב ודיסטל אטבריאן. צחי ברוורמן
(צילום: מוטי קמחי)
מלבד השלושה, בכוורת של נתניהו ישנם אנשים נוספים: כך למשל, צחי ברוורמן, לשעבר דובר עיריית נס ציונה ומזכיר הממשלה הקודמת, ששימש ממלא מקום מנכ"ל משרד ראש הממשלה בקדנציה האחרונה של נתניהו. הוא יצא להפוגה, ומאז חזר כראש הסגל של ראש האופוזיציה. נתניהו הודיע היום שימנה אותו לראש הסגל של ראש הממשלה, דבר שיהפוך אותו לאיש החזק בלשכת נתניהו. למרות כוחו בסביבת ראש הממשלה המיועד, לאחרונה נקשר שמו בסכסוך עם חברת הכנסת טלי גוטליב, שהאשימה אותו בהדלפה מכוונת נגדה - טענות אותן חיזקה גם ח"כ גלית דיסטל אטבריאן, באמצעות תמיכה בטוויטר.
יאיר קספריוס, שהחל דרכו במחלקת ביקורים וסיורים, שימש כעוזרו האישי של נתניהו ונחשב למקורב לשרה נתניהו, רעיית ראש הממשלה המיועד. הוא מייעץ לה רבות, ומיועד לתפקיד רכז לשכת ראש הממשלה.
5 צפייה בגלריה
ממים ממ לובסטר שגריר ישראל ב ברזיל יוסי שלי
ממים ממ לובסטר שגריר ישראל ב ברזיל יוסי שלי
יוסי שלי עם נשיא ברזיל בולסונרו
וישנו גם את יוסי שלי, איש ליכוד ששימש בעבר בשורת תפקידים בכירים אך הרחק מהשטח הליכודי. עם מינויו בבחירות האחרונות למנהל מטה השטח נשמעו לא מעט תלונות מצד חברי כנסת, שהאשימו אותו באי שיתוף פעולה ובחוסר הבנה של צורכי השטח. שלי, ששימש בעבר כמנכ"ל הדואר ושגריר ישראל בברזיל, הסתכסך במהלך הבחירות עם לא מעט גורמים בתוך המפלגה, ואף היה עם רגל וחצי מחוץ לתפקיד בשל חוסר שביעות רצון ממנו. נכון להיום הוא מיועד לשמש כמנכ"ל משרד ראש הממשלה או שגריר במדינה בולטת כמו צרפת או איחוד האמירויות. ההערכה היא שלמרות שתפקיד דיפלומטי מונח על השולחן, המחסור של נתניהו באנשי אמון ישאיר אותו לפחות בשלב הראשון בסביבה בתפקיד מנכ"ל משרד רה"מ.
נבו כץ, בנו של פרופ' יעקב כץ ז"ל שהיה מקורב לזוג נתניהו, מיועד להיות יועץ כנסת-ממשלה של ראש הממשלה והיועץ לענייני התיישבות. הוא הפך לפעיל מרכזי במערכות הבחירות האחרונות בעיקר בקרב המגזר הדתי, ואמור להתברג גם כעת בלשכה.ֶ
5 צפייה בגלריה
איקי כהן
איקי כהן
מגדעון סער לנתניהו. איקי כהן
מלבדם ישנו גם את איקי כהן - איש ליכוד ותיק שהיה מזוהה באופן מובהק עם גדעון סער בעבר. הוא החל לתפקד כיועצו הפוליטי של נתניהו עם הכניסה ללשכת ראש האופוזיציה. לאחר הניצחון בבחירות, הוא מכוון לתפקיד מנכ"ל משרד ממשלתי או לשדרוג לתפקיד מזכיר ממשלה. לאחרונה גם הוא ספג טענות מח"כ גוטליב על הדלפות, ויש הטוענים שהדבר ערער את מעמדו בלשכה.