2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ישיבת ממשלה
בנימין נתניהו ישיבת ממשלה
טענות קשות נגד ברוורמן. "מיזוגן ושוביניסט. יועץ אחיתופל"
(צילום: EPA)
חמישה ממקורביו של ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו עברו בדיקת פוליגרף ביממה האחרונה ונמצאו דוברי אמת. החמישה, עובדים בלשכתו, הגיעו לבדיקות לאחר שנתניהו הורה על "בדיקת אמינות" לחלק מאנשי הצוות הקרוב שלו - רגע לפני שיודיע להם על התפקידים שיאיישו עם חזרתו ללשכת ראש הממשלה.
בדיקת הפוליגרף לאנשי הכוורת של נתניהו, שעליה הודיעו בליכוד בצעד חריג, הייתה שיא חדש ביחסים המתוחים בין חלק מעובדי הלשכה ובין חברי כנסת מהליכוד. לאחרונה למשל הודלפו פרטים משיחה קשה שהתקיימה בין רעיית ראש הממשלה המיועד שרה נתניהו לחברת הכנסת גלית דיסטל-אטבריאן. נתניהו טענה כי דיסטל-אטבריאן עירבה את בנה הבכור, יאיר, כך שיפעל לטובתה בסבב קבלת התפקידים - אך דיסטל-אטבריאן הכחישה זאת.
2 צפייה בגלריה
שרה נתניהו
שרה נתניהו
פרטים משיחה בינה לבין דיסטל-אטבריאן דלפו. שרה נתניהו
(צילום: מוטי קמחי)
המתיחות התעצמה עוד יותר לאחר שגם חברת הכנסת החדשה טלי גוטליב האשימה את יועצי נתניהו איקי כהן וצחי ברוורמן כי הדליפו פרטים חסויים משיחה שקיימה איתם. אמש גוטליב יצאה למתקפה אישית נגד ברוורמן, אולי האדם הקרוב ביותר לנתניהו שליווה את מאבקיו באופוזיציה בשנה וחצי האחרונה.
"צחי ברוורמן קרא לי כפוית טובה", אמרה כשהתייחסה לפרסום ב"כאן חדשות". "אני חייבת לך משהו ולא ידעתי?", צייצה בטוויטר וכינתה את ברוורמן "מיזוגן ושוביניסט". "לידיעתך נבחרתי בפריימריז, משהו שלעולם לא היית עובר. עברת פוליגרף? תציג לי אותו. קראת לי להסיר חסינות? מתי החלפת איתי מילה מאז אותה בקשה הזויה שאהיה ממלכתית ורכה". היא האשימה אותו: "אתה פוגע קשות בליכוד ובנתניהו. יועץ אחיתופל זה מה שאתה".
בליכוד הדגישו כי הבדיקה איננה תוצאה של אירוע נקודתי וספציפי שמבקשים לברר לגביו - אלא יותר בדיקה של "הלך רוח" בלשכה, ונערכה בנוגע לנושאים כלליים. ברקע הדברים פנה מבקר הליכוד, עו"ד שי גלילי, לנתניהו ודרש ממנו לפרסם הבהרה לשאלה מי מימן את בדיקות הפוליגרף שנערכו בלשכתו. לדבריו, אם יתברר שהמפלגה היא שמימנה את הבדיקות, הרי שמדובר במהלך לא תקין ועליו הוא דורש כעת תשובות.
בתוך כך, ועל רקע המתח הרב השורר בליכוד בימים האחרונים, יתפנה בקרוב נתניהו לעסוק בסוגיית חלוקת התפקידים לחברי המפלגה, דבר שעשוי להעצים את גובה הלהבות עוד יותר. מתחת לפני השטח ישנם עדיין חברי כנסת שממתינים לראות מה יחליט עבורם ראש הממשלה המיועד בטרם יגבשו תכנית פעולה לקדנציה הקרובה.
בסביבת נתניהו אומרים שהוא מצד אחד פועל כדי להרגיע תסיסה אפשרית ומצד שני יערוך את חלוקת התפקידים בהתאם לתוצאות הפריימריז ויתחשב גם בניסיון של חברי הכנסת.
אחת הדרכים של נתניהו לבלום מהלך מפתיע מצד מי שעשויים להישאר בצד המאוכזב, היה לבטל את החוק שעבר בימי הממשלה היוצאת, ונועד לאפשר לארבעה חברי כנסת להתפצל מסיעה, לא משנה גודלה. נתניהו ביקש להעביר את החוק עוד לפני חלוקת התפקידים מחשש שיהיו חברים במפלגתו שיבקשו להוביל מהלך נגדו, ואתמול המהלך הזה הושלם.