דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי חשף אמש (יום חמישי) כי בבית החולים שיפא שבעיר עזה חוסל ראאד תאבת, ראש מטה כוח האדם של הזרוע הצבאית של חמאס - שנחשב לבכיר מ"העשירייה הראשונה" בארגון הטרור. לפי צה"ל, תאבת שימש כראש מערך הייצור של חמאס, היה אחראי על מערכי מחקר, פיתוח והתעצמות - והיה בקשר ישיר לאורך השנים עם מרואן עיסא (שחוסל), עם מוחמד דף ועם יחיא סינוואר.


1 צפייה בגלריה
 תעודה תעודת זהות ראא'ד ת'אבת ראש מטה כוח אדם זרוע צבאית צבאי ארגון טרור חמאס חוסל חיסול מחוסל צה"ל צבא הגנה ישראל מלחמה לחימה חרבות ברזל
 תעודה תעודת זהות ראא'ד ת'אבת ראש מטה כוח אדם זרוע צבאית צבאי ארגון טרור חמאס חוסל חיסול מחוסל צה"ל צבא הגנה ישראל מלחמה לחימה חרבות ברזל
(צילום: דובר צה"ל)
לדברי הגרי, תאבת, שהיווה "מוקד ידע של הארגון בכל הקשור להצטיידות והתחמשות", חוסל בעת שניסה לברוח מלוחמי צה"ל יחד עם שני מחבלים נוספים אל תוך בית החולים. הוא הוסיף כי במקרה אחר, במתחם היולדות בבית החולים, חוסלו שלושה מחבלים בקרבות מול לוחמי הנח"ל - וזהותם נבדקת כעת. הגרי הוסיף: "נגיע לבכירים נוספים".
"הנחישות של כוחות צה"ל ושב"כ להמשיך לפעול בבית החולים על בסיס מודיעין מדויק שרק מתווסף מוכיחה את עצמה. הגענו לבכירים ונגיע לנוספים", אמר הגרי, שהוסיף כי בשיפא נבדקו 900 חשודים - מהם זוהו 513 מחבלים שהסתתרו בבית החולים. "אנחנו מעריכים שנגלה מבין החשודים בכירים נוספים", הוסיף. "חמאס מחריב את בית החולים, נלחם בתוך המחלקות ומפעיל מטענים. בית החולים נפגע קשות מפעולות חמאס".
עוד ציין בדבריו כי פעיל חמאס שנחקר אתמול במרחב בית החולים, הכווין את הכוחות לאזור שבו נמצאות רקטות ארוכות טווח. "הכוחות איתרו את הרקטות והשמידו אותן", אמר.
הגרי הוסיף כי בדרום רצועת עזה הושמדה מנהרה "מורכבת מאוד", באורך 2.5 ק"מ, שחצתה בין דרום רצועת עזה לצפונה, באות יותר מ-30 טון חומר נפץ. בנוגע ללחימה בשכונת אל-אמל, הוסיף: "עד כה עצרנו עשרות מחבלים ומצאנו פירי מנהרות על בסיס מודיעין, שבהן היו כמויות גדולות של מטענים".