ועדת השחרורים של הנהלת בתי המשפט תתכנס הבוקר (יום ב') לדון שוב באפשרות שחרור מוקדם של הכדורגלן יצחק אספה, שמרצה מאסר על כך שהפקיר בזירת תאונה את הנער ארי נשר ז"ל, בנו של הבמאי אבי נשר, וברח מהמקום מבלי להזעיק עזרה. עד כה הוא ריצה שנתיים מתוך שלוש השנים שנגזרו עליו. בפרקליטות מתנגדים לשחרורו.
לפני שלושה חודשים דחתה הוועדה את בקשתו הראשונה של אספה, אולם נקבע דיון נוסף. לקראת הדיון הראשון כתב האב אבי נשר לחברי הוועדה כי הוא מתנגד לשחרור מוקדם בשל ההיבט הציבורי של המהלך: לדבריו, הדבר יהווה מסר לכל מפגע, שיידע ש"הפשע משתלם". נשר הדגיש ששחרורו המוקדם של הנהג יעביר מסר ערכי שלילי, בפרט מאחר שהוא לא הודה המעשה, לא קיבל אחריות ולא הביע חרטה כנה על מעשיו.
2 צפייה בגלריה
מחוזי ת"א: גזר דין ליצחק אספה שחקן הכדורגל החשוד בתאונת פגע וברח בה נהרג ארי נשר
מחוזי ת"א: גזר דין ליצחק אספה שחקן הכדורגל החשוד בתאונת פגע וברח בה נהרג ארי נשר
יצחק אספה וארי נשר ז"ל
(צילום: דוברות מד"א, מוטי קמחי)
2 צפייה בגלריה
הוריו של ארי נשר
הוריו של ארי נשר
ארכיון. ההורים אבי ואיריס נשר בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי )
על אספה, שהורשע בהפקרה אחרי פגיעה ושיבוש הליכי משפט, נגזרו תחילה 4.5 שנות מאסר על ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב, אולם בית המשפט העליון קיצר את עונשו לשלוש שנים. אספה החל לרצות את מאסרו בכלא חרמון ב-25 בפברואר 2020. בנוסף על עונש המאסר, רישיונו נפסל לשש שנים והוטל עליו לשלם פיצוי בסך 20 אלף שקל להוריו של נשר.
התאונה הקטלנית התרחשה ב-24 בספטמבר 2018. אספה נהג ברכב שכור בשדרות רוקח בתל אביב מכיוון מערב למזרח, ובאותה עת רכבו במקום ארי נשר ז"ל בן ה-17 וחברו על אופניים חשמליים. בשלב מסוים סטו שני הנערים ונפגעו בעוצמה מחלקה הקדמי של המכונית של אספה. נשר הועבר לבית החולים איכילוב וימים אחדים לאחר מכן נקבע מותו. חברו נפצע.
לאחר התאונה עזב אספה את המקום מבלי להושיט עזרה או להזעיק סיוע. מכיוון שנקבע שמדובר היה בתאונה בלתי נמנעת, הוא לא הואשם באחריות לגרימתה אלא בהפקרת הנפגעים ונטישת הזירה.
בגזר הדין קבע שופט המחוזי בתל אביב צבי גורפינקל כי "הנאשם כפר בעבירות שיוחסו לו באישום וטען כי לא הרגיש כלל שפגע במישהו וסבר שנגרם לו תקר בגלגל. הנאשם לא הואשם באחריות לגרימת התאונה עצמה. בהכרעת הדין נקבע כי בעת התאונה נשמע רעש חזק מאוד כתוצאה מפגיעת הרכב, ונהגים עצרו את רכבם כששמעו רעש יוצא דופן. נקבע כי אין להאמין לנאשם שלא הבחין בפגיעה. על בית המשפט להטמיע נורמות של סיוע לזולת. העונש צריך גם לשמש הרתעה".