ח"כ יצחק קרויזר (עוצמה יהודית) התייחס בריאיון לאולפן ynet ל-300 הכלכלנים שהזהירו מפני המהפכה במערכת המשפט, ואמר כי "הם הגיעו לנקודה שבה הם אמרו 'הפסדנו בבחירות בצורה דמוקרטית ועכשיו אנחנו נוציא מפה את הכסף', בדיוק מה שעושים ארגוני ה-BDS - משחירים את פניה של מדינת ישראל, וחבל". הוא הוסיף כי "הם מה שנקרא 'שופכים את התינוק עם המים'. רוצים להרוס את הכל. זה או הכל או כלום".
יש משהו שיבלום את הרפורמה? "יש איזון בין הרשויות, אני חושב שזו רפורמה מצוינת ואנחנו יוצאים לדרך. הייתה ועדיין יש אוזן קשבת לעכל את טענות והצדדים".
3 צפייה בגלריה
בחירות 2019 סבב ב' רשימה עוצמה יהודית מפלגה+יצחק קרויזר
בחירות 2019 סבב ב' רשימה עוצמה יהודית מפלגה+יצחק קרויזר
"עצוב לראות אנשים מהשמאל שמגדירים את עצמם כציונים ופוגעים בכלכלה". קרויזר
אנחנו מכירים את הערכת נתניהו לדעות כלכלנים. אתה לא חושב שדווקא הוא ידרוש את בלימת הרפורמה? "לא, אני לא חושב. אני רואה גיבוי מלא גם לשר לוין ולח"כ רוטמן. הממשלה מחויבת להעביר את הרפורמה. ראיתי את ראש הממשלה נפגש בצרפת עם אנשי עסקים. עצוב לראות אנשים מהשמאל שבעצם פוגעים בכלכלה, שמגדירים את עצמם כציונים ובדרך זו פוגעים במדינת ישראל, חבל מאוד. המדינה תמשיך להיות דמוקרטית".
יש ציבור גדול שהולך להפגנות. אתה יכול להרגיע אותם ולומר שתמשיך להיות כאן דמוקרטיה? "בוודאי. לצערנו הרב אנחנו רואים שאבירי זכויות האדם בשמאל לא שמרו על אף זכות. שלטון הימין תמיד שומר על הזכויות, הדמוקרטיה חזקה. סוף סוף תהיה חלוקה בין הרשויות, הרפורמה הזו יצאה מהתחנה. אנחנו לא מפרקים שום ודבר, אנחנו מחזירים את האיזון הראוי לשלושת הרשויות. המדינה תישאר דמוקרטית".
אותם הייטקיסטים שמחו הם כפויי טובה? "לא אמרתי. אנחנו שמחים שהם כאן, הם אחים שלי ולכן זה תמוה מאוד שהם לא הצליחו בבחירות ובמקום שימשיכו לשחק בכלים הדמוקרטיים הם קוראים לאנרכיה. חבל לי מאוד שאנשי העסקים לא ממשיכים להשקיע פה".

ח"כ אורנה ברביבאי התייחסה בריאיון באולפן ynet להשבתת המשק ושביתת הרופאים שצפויות ביום שני כאות מחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט, ואמרה כי "במצב לא נורמלי הציבור צריך להביא לידי ביטוי את ההתנגדות שלו להדרדרות הקיצונית בדמוקרטיה".
לדבריה, "אני קוראת לכל מי שחרד למדינה שבה הוא חי - לאופייה, לצביונה, למהותה - לצאת לשביתה. להבין שזה משהו קריטי ושזה כלי דמוקרטי ואפשרי. אני מעודדת אנשים להפגין בכל דרך, בכל מקום".
3 צפייה בגלריה
אורנה ברביבאי באולפן ynet
אורנה ברביבאי באולפן ynet
"הרפורמה נועדה לשרת את נתניהו ודרעי, שמצפצפים על בג"ץ". ברביבאי
(צילום: שאול גולן)
מה האלטרנטיבה שלכם? "אני לא אמרתי שהמערכת מושלמת ושלא צריך שינויים. גם המערכת עצמה יודעת את זה, אבל לשים הצעה כה הרסנית ולהגיד 'בואו נדבר עכשיו' - אין נכונות להידברות. לפיד בא ואמר 'בואו נקיים ועדה חיצונית'".
רוטמן משקר? "מה זאת אומרת? תסתכלו על ההצעה שהוא הניח, אם יהיה פסיק שישנה שם. הוא לא ישנה פסיק".
פסקת התגברות באיזה רוב? יש פתח לדיון? "לא. אין תום לב באירוע הזה. זאת רפורמה שנועדה לשרת את נתניהו ודרעי, שעכשיו מצפצפים על בג"ץ, שפסק שדרעי לא יכול לכהן כשר. אף אחד לא ישכנע אותי שהמטרה היא תמימה".
ח"כ אפרת רייטן (העבודה) התייחסה בריאיון ל-ynet radio לרפורמה במערכת המשפט, ואמרה כי "כל ארגון עובדים היום שלא רואה שזכויות עובדים וזכויות אזרחים וזכויות של הפרט הולכות להיפגע, אז כרגע הוא שותק ויום אחד זה יגיע לשם".
לטענתה, "זה גם מסוג הדברים שיש להם אסמכתאות בעולם, זה לא משהו שאני ממציאה". היא הוסיפה כי "ככל שמסתכלים על המדינות שעברו את התהליכים האלה, רואים את ההחלשה של ארגוני העובדים כי זה לא מתאים לשלטון ולא מתאים למעסיקים, שקרובים לשלטון, שיש להם כל מיני ארגונים שמאיימים עליהם".
3 צפייה בגלריה
אפרת רייטן
אפרת רייטן
רייטן: "סימון אוכלוסיות כבוגדים, כמו שהתחיל עם אנשי השמאל, ילך הלאה"
(צילום: משה מזרחי)
מה הדבר שאת הכי חוששת ממנו? תסריט הבלהות שהציבור הישראלי אמור לפחד או להיבהל ממנו? "מה זאת אומרת? תסתכלו על המדינות שעברו את הפוליטיזציה הזאת. רואים את רמת השחיתות ולא צריך אפילו לדמיין. תראו מה קרה בטורקיה, מה קרה בהונגריה, מה קרה בפולין.
מה? שבית המשפט יהפוך לסניף של מרכז הליכוד? "קודם כל סימון אוכלוסיות כבוגדים, כמו שהתחיל עם אנשי השמאל, ילך הלאה. יהיו עוד ועוד אוכלוסיות שייחשבו כבוגדים - אתם יודעים מה עושים עם בוגדים. לא סתם אנשי אופוזיציה בטורקיה הגיעו לכלא. תראו את התהליכים מה שקרה במדינות האלה. הן היו דמוקרטיות, הממשלות נבחרו באופן לגיטימי ובאמצעים דמוקרטיים, ולאט לאט היו שם שינויים שמרכזו את הכוח בידי השלטון, שהפך להיות מושחת. זה התחיל בחקיקה שפגעה בבתי המשפט, פגעה באקדמיה ופגעה בחופש העיתונות ובתקשורת. לשם הם הגיעו".
לא הוציאו אותך משום ועדה הבוקר, לא נזרקת מוועדת החוקה. הכל טוב בעצם? "אני לא לוקחת שום דבר באופן אישי. אם אני כן רבה עם מישהו או מישהי, או אם אני נזרקת החוצה או לא, זה בכלל לא העניין. זה רק מעיד על חלק מהדרך שבה יו"ר ועדת החוקה מנהל שם את הדיונים שלו באגרסיביות".