אנאס ווחוואח, בן 18 מלוד, נורה בצהריים (שבת) למוות בעיר מגוריו. מפרטים ראשוניים עולה החשד כי מתנקשים ירו בו מטווח קרוב כאשר שהה ברכבו בשדרות צה"ל בעיר, סמוך לשוק בלוד, ונמלטו מהמקום. הוא נפגע בראשו ומותו נקבע תוך זמן קצר בבית החולים. המשטרה פתחה בחקירה וכוחות גדולים הוזעקו לזירה, בפיקודו של מפקד מרחב שפלה תת-ניצב רונן אבניאלי. הכוחות פרסו מחסומים באזור, אך לפי שעה לא דווח על מעצר של מי מהחשודים בירי.
לפי החשד ווחוואח נורה במסגרת סכסוך בין משפחתו לבין משפחת מוסראתי בלוד. במשטרה בודקים אם מדובר בנקמת דם, אחרי שלפני שלושה שבועות נרצח חוסאם מוסראתי, בן 23, גם כן מירי של אלמונים בלוד. לאנאס, ככל הנראה, לא היה קשר לסכסוך הזה. לפני פחות משנה, באוקטובר אשתקד, נרצח בלוד קרוב משפחתו של אנאס, ג'ומעה ווחוואח, וגם הוא נורה למוות כשישב ברכבו.
5 צפייה בגלריה
אנס ווחוואח הנרצח מלוד
אנס ווחוואח הנרצח מלוד
אנאס ווחוואח שנורה למוות, ומכוניתו בזירת הרצח
5 צפייה בגלריה
זירת החיסול בלוד
זירת החיסול בלוד
החוקרים בזירה
(צילום: עמית שעל)
5 צפייה בגלריה
זירת החיסול בלוד
זירת החיסול בלוד
(צילום: עמית שעל)
5 צפייה בגלריה
זירת החיסול בלוד
זירת החיסול בלוד
(צילום: עמית שעל)
אנאס סיים את לימודיו בתיכון רק לפני כחודשיים, ומכריו העידו כי היה "תלמיד גאון". בשנה שעברה התקבל לתוכנית מנהיגות רמון, בנוסף להתנדבותו במגן דוד אדום והשתתפותו הפעילה במספר רב של פרויקטים לסייע לתלמידים בחינוך.
אחד מחבריו סיפר בכאב בשיחה עם ynet: "איבדנו חבר יקר ואהוב על כולם. הוא בחיים לא פגע במישהו, אלא קירב בין לבבות. לא ציפינו בכלל שירצחו אותו, אבל לצערי הפשע לוקח לנו רק את האנשים הטובים והחפים מפשע". החבר הביע אכזבה מהיעדר ההצלחה עד כה במאמצים להביא למיגור הפשיעה במגזר הערבי: "הרוצחים חצו את כל הקווים האדומים. כנראה שלא ימצאו לנו פתרונות לירי - והפשיעה התחילה לשלוט בכל מקום".
הדיווח הראשוני על הרצח התקבל במוקד מד"א בשעה 11:58, וחובשים ופרמדיקים של הארגון שהגיעו לזירה פינו משם את הצעיר לבית החולים אסף הרופא בבאר יעקב. שם מסרו בהמשך כי מאמצי הרופאים להציל את חייו נכשלו. "במקום הייתה המולה רבה", סיפרו הפרמדיקים ספיר אילוז ותומר גוסמן. "הפצוע שסבל מפציעה חודרת ומדממת היה מחוסר הכרה. ביצענו בדיקות רפואיות במקום והתחלנו בטיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישות. הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קריטי", הוסיפו.
5 צפייה בגלריה
אנאס ווחוואח בספר של קבלת "אות רמון"
אנאס ווחוואח בספר של קבלת "אות רמון"
הנרצח אנאס ווחוואח
(מתוך פייסבוק)
ווחוואח שנרצח היום הוא הקורבן ה-79 של האלימות המשתוללת במגזר הערבי, והשני ביממה האחרונה: הלילה נרצח איברהים אבו עמרה, בן 26 מתל שבע שנגב. הוא נורה למוות סמוך לביתו, לפי החשד מסגרת סכסוך בין משפחות. הצעיר הובהל לבית החולים סורוקה בבאר שבע במצב אנוש, שם קבעו הרופאים את מותו.
בממשלה הבטיחו בשבועות האחרונים להיאבק בחומרה באלימות בחברה הערבית בישראל. ראש הממשלה נפתלי בנט השיק מוקדם יותר החודש "תוכנית לאומית" למאבק בפשיעה במגזר. "אחרי שנים של הזנחה, שאפשרה את הזינוק ואת הנסיקה של הפשיעה בחברה הערבית, וירי בלתי נשלט ברחובות ואלימות, הממשלה בראשותי נחושה לפעול ולהילחם בלא לאות, בהתמדה, בעקביות ובכל הכוח בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית", אמר אז בנט.
פורסם לראשונה: 12:25, 28.08.21