4 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
"הנתבעת קראה לאלימות נגד בנט ומשפחתו והרעילה את השיח". נפתלי בנט
(צילום: יואב דודקביץ)
ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט הגיש הבוקר (חמישי) תביעה בגין לשון הרע על סך 1.5 מיליון שקלים נגד תושיה אשכול שלום, פעילת ליכוד תושבת חדרה. בכתב התביעה, שהוגש לבית משפט השלום בתל אביב, נכתב כי "הנתבעת קראה לאלימות נגד בנט ומשפחתו, הפיצה שנאה והרעילה את השיח".
עוד נכתב בתביעה שהוגשה באמצעות עורך הדין עודד גזית כי "עניינה של התביעה בשרטוט קו אדום בין שיח ציבורי חיוני לדמוקרטיה ובין הפצת פרסומי שנאה, הסתה והכפשה שבינם לבין חופש הביטוי אין דבר וחצי דבר. במהלך תקופתו של מר בנט כראש ממשלה וביחס לכהונה זו, המגמה של הפרסומים שתכליתם לפגוע ולהפיץ רעל הובאה לידי ביטוי באופן קיצוני במיוחד.
4 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ומשפחתו
נפתלי בנט ומשפחתו
פעילת הליכוד איחלה שילדיו יישרפו. משפחתו של בנט
(צילום: אריאל זנדברג, תקשורת רה"מ)
"המערכה שהתנהלה נגד מר בנט ברשתות החברתיות הייתה אינטנסיבית. שורה של גורמים פרסמו פרסומים שנועדו לפגוע בבנט, בשמו הטוב ובמעמדו הציבורי", נכתב בתביעה. "הנתבעת עשתה שימוש בכינויים קשים ומסיתים והכל על מנת לפגוע בו. היא השתמשה ברשתות החברתיות לשם הפצת שנאה, עידוד אלימות וזריעת ריב ומדון".
בכתב התביעה הוצגו דוגמאות שלטענתם העלתה פעילת הליכוד, שבהם כתבה או שיתפה דברי שנאה וקריאות לאלימות. בין הדוגמאות נכתב "שאלוהים ישרוף את הילדים שלך אמן. כל בוקר אתפלל שישרפו לך הילדים", "אינשאללה שהבן של בנט ירצח", "בנט מחבל במדינת ישראל, צריך להרוס את בית המחבלים דחוף", "טיל בדרך למחבל בנט" ותמונות מבזות.
תגובתה של תושיה אשכול שלום טרם התקבלה והיא תובא לכשתתקבל.
4 צפייה בגלריה
ציוץ שצייץ פעיל הימין יגאל מלכה נגד נפתלי נבט
ציוץ שצייץ פעיל הימין יגאל מלכה נגד נפתלי נבט
הציוץ שהוביל לתביעה בסך חצי מיליון שקלים
(מתוך טוויטר)
4 צפייה בגלריה
מתוך הטלגרם של בנט
מתוך הטלגרם של בנט
תמונה שהפיץ בנט מתוך דברים שנשא הרב
(מתוך טלגרם)
זו אינה תביעת לשון הרע הראשונה שבנט מגיש. לפני כחודשיים בנט הגיש תביעת דיבה על סך מיליון שקל נגד הרב רונן שאולוב. לטענת בנט, הרב הוציא את דיבת אביו, ג'יימס בנט, כשטען שיהדותו מוטלת בספק, ואת דיבת אמו, מירנה בנט, כשטען שאינה יהודיה. על כן, לשיטתו של הרב - בנט עצמו אינו יהודי. בנוסף, הוא הגיש תביעה בסך חצי מיליון שקלים נגד פעיל הימין יגאל מלכה, בעקבות מה שהגדיר הפצת שקרים סדרתית נגדו.
למעשה, בנט הקים צוות קטן של תחקירני רשת ועורכי דין שמיפו את כל דברי הבלע שהופנו כלפיו וכלפי משפחתו. המהלך התנהל מתחת לרדאר כדי "לא לאפשר לאף בריון מקלדת להעלים את הראיות". הצוות הזה גיבש מגילה של כתבות, פוסטים וציוצים, והחל לסרוק אותם, אחד אחד, בזכוכית מגדלת. איפה שהסיכוי להוכיח לשון הרע היה ודאי - נשלח מכתב התראה והצוות נערך לתביעה.