פחות משבוע לאחר שהודיע על סיום השותפות עם המחנה הממלכתי, הבהיר השר גדעון סער כי לא יישאר חבר הממשלה אם לא יצורף לקבינט המלחמה - והדגיש שוב כי אין בכוונתו לחזור לליכוד.
בפגישה בארבע עיניים שקיים אתמול סער עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אחרי ישיבת הקבינט, הוא הציב למעשה אולטימטום ודרש ממנו להיכנס לקבינט המלחמה, "ולא, נפרוש מהממשלה". סער, שמבקש מקום אחד בקבינט, הודיע לנתניהו שימתין כמה ימים לתשובה.
1 צפייה בגלריה
נתניהו, גדעון סער
נתניהו, גדעון סער
נתניהו וסער. יו"ר תקווה חדשה מציב אולטימטום
(צילום: REUTERS/Ronen Zvulun, אלכס קולומויסקי)
עם זאת, צירופו של סער לקבינט אינו פשוט - בין היתר כי שרי הימין בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר דורשים להצטרף לקבינט המלחמה אם סער יצורף.
יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, שאותו עזב סער השבוע, מסרב לאפשר את הרחבת הקבינט. "מה שעובד טוב לא צריך לתקן", הסביר השבוע גנץ - שיש לו זכות וטו על צירוף חברים לקבינט המצומצם.
"אין טעם בהישארותי בממשלה אם לא אכנס לקבינט המלחמה", אמר הערב סער ב"פגוש את העיתונות". הוא סיפר כי גם אמר זאת לנתניהו בפגישה שקיים איתו: "אמרתי לנתניהו - תחליט תוך ימים ספורים".

יו"ר תקווה חדשה-הימין הממלכתי אמר בריאיון כי "לפני המלחמה לא תמכתי בנתניהו - ואחרי המלחמה לא אתמוך בנתניהו. אני אגיד את זה לאט כדי שזה יהיה ברור - אני. לא. חוזר. לליכוד". הוא גם אמר כי לא יתמוך בנתניהו לראשות הממשלה בבחירות הבאות.
סער תקף את השיח בקבינט המורחב, וכינה אותו "סדנה לוויסות לחצים". לדבריו, "המידע שקיבלנו בו אתמול על עסקת החטופים היה דל מאוד".