חברת בואינג קראה לחברות התעופה לבדוק את המושבים בתא הטייס של מטוסי הדרימליינר 787 שלהן, בעקבות התקלה החריגה בטיסה מאוסטרליה לניו זילנד שכמעט נגמרה באסון.
השבוע נפצעו כ-50 נוסעים במטוס של חברת LATAM Airlines שהמריא מסידני לאוקלנד, והתקשורת הניו זילנדית דיווחה כי הסיבה היא "בעיה טכנית" שגרמה ל"תנועה חזקה במטוס". המטוס אמנם נחת בשלום, אך בעקבות התקרית החריגה ומספר הנפגעים הגבוה נדרשה יצרנית המטוסים לספק תשובות, אחרי כמה אירועים חריגים שנרשמו לאחרונה במטוסי בואינג.
3 צפייה בגלריה
מטוס בואינג דרימיליינר 787-9 של חברת LATAM
מטוס בואינג דרימיליינר 787-9 של חברת LATAM
מטוס בואינג דרימליינר 787-9 של חברת LATAM
(צילום: Philip Pilosian / Shutterstock)
ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי בואינג המליצה לחברות התעופה שמשתמשות במטוסי דרימליינר 787 לבדוק את כיסוי הבטיחות של הכפתורים במושבים שנמצאים בתא הטייס. לפי העיתון האמריקני, בואינג המליצה לחברות לעשות זאת אחרי שהתברר שהתקלה בטיסה השבוע נגרמה כשדיילת הגישה ארוחה לטייסים – ולחצה בטעות על כפתור באחד הכיסאות בקוקפיט.
גורמים אמריקנים אמרו ל"וול סטריט ג'ורנל" כי מבלי להתכוון נגעה הדיילת בכפתור שהיה בגב הכיסא. אותו כפתור אמור להיות מכוסה ואין סיבה ללחוץ עליו כשהטייס יושב במקומו. בעקבות הלחיצה על הכפתור הכיסא זז ממקומו - "דחף" את הטייס לעבר לוח הבקרה, ולאחר מכן המטוס החל לצלול מטה. בואינג מסרה לחברות התעופה כי בבדיקת התחזוקה הקרובה שלהן במטוסי הדרימליינר 787 היא ממליצה להן לבדוק את הכפתורים במושבים בקוקפיט.

3 צפייה בגלריה
ניו זילנד מטוס בואינג של LATAM תקלה מוזרה 50 פצועים טיפול ב נפגעים
ניו זילנד מטוס בואינג של LATAM תקלה מוזרה 50 פצועים טיפול ב נפגעים
הנוסעים המבוהלים בטיסה לניו זילנד
התקרית בניו זילנד באה אחרי כמה אירועים חריגים שנרשמו לאחרונה במטוסי בואינג בארה"ב. בתקרית שאירעה ב-1 במרץ, אולם נחשפה רק כעבור כמה ימים, מטוס בואינג 737-900 מתקדם של אלסקה איירליינס שהמריא מלוס קאבוס שבמקסיקו נחת בפורטלנד, אורגון, כשאחת מדלתות המטען שלו פתוחה למחצה. בחברה הסבירו כי הטייסים לא הבחינו בתקלה בשל היעדר סימנים מהמחשב, ועדיין לא ברור כיצד הדלת נפתחה, אם במהלך הטיסה או במהלך הנחיתה. לפי דיווחים מלבד כל הכבודה של הנוסעים, בתא המטען היו גם בעלי חיים של הנוסעים ובנס הם ניצלו.
ב-4 במרץ, מטוס בואינג מאותו דגם שהמריא מיוסטון והיה בדרכו בטיסת פנים לפורט מאיירס כשעליו 167 נוסעים נאלץ לשוב על עקבותיו אחרי שמנוע אחד מתוך שניים החל לבעור במהלך הטיסה. המטוס הצליח לנחות בבטחה. ב-7 במרץ אירעה תקרית נוספת במטוס יונייטד, הפעם במטוס בואינג 777 ועליו 123 נוסעים ו-14 אנשי צוות. בעת ההמראה מסן פרנסיסקו בדרך לאוסקה שביפן ניתק אחד מגלגלי המטוס וצנח אל הקרקע. הגלגל, שמשקלו 120 קילוגרם, נחת על רכב ומעך אותו לגמרי, וגרם נזק כבד לרכב נוסף, אולם במזל לא פגע בבני אדם על הקרקע.
ב-8 במרץ החליק בואינג 737 מקס מתקדם של יונייטד בעת הנחיתה וסיים את התנועה שלו על המסלול בבוץ, כשהוא נוטה על צדו, בשדה התעופה ביוסטון, טקסס. לפי הדיווחים, הנחיתה עברה בשלום אולם בשלב הבלימה המטוס היה כנראה מהיר מדי ולא הצליח לעצור, מה שגרם להחלקה המסוכנת אל מחוץ למסלול. הנוסעים חולצו בשלום. באותו יום, 8 במרץ, נאלץ מטוס איירבוס איי-320 שהיה בדרכו מסן פרנסיסקו למקסיקו סיטי לנחות נחיתת חירום בשל בעיה במערכת ההידראולית שלו. כל 105 הנוסעים ירדו בשלום.