יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו נאם בפתח הישיבה במליאת הכנסת, לאחר פרישתה הבוקר (רביעי) של ח"כ עידית סילמן מהקואליציה בראשותה. ynet העביר את הנאום בשידור חי.
נתניהו שב ובירך את סילמן על פרישתה, ואמר כי היא "קיבלה החלטה נכונה. אנחנו מקבלים אותה בחיבוק חם ובזרועות פתוחות. היא שבה הביתה לימין האמיתי, מחנה לאומי". נתניהו הוסיף כי "יש היום ממשלה חלשה ורופסת, ימיה ספורים. אני קורא מכאן לחברים נוספים בקואליציה שליבם במקום הנכון, מחכים לכם. נקבל בכבוד והערכה. אתם יכולים לקנות את עולמכם בהחלטה אחת שתציל את מדינת ישראל מממשלת החולשה. הצטרפו לעידית ואלינו, חזרו הביתה ויחד נקים ממשלה לאומית חדשה".

הדרמה הפוליטית - כתבות נוספות

4 צפייה בגלריה
נתניהו בפתח המליאה
נתניהו בפתח המליאה
"סילמן שבה לימין האמיתי". נתניהו במליאה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
אחרי נתניהו עלה לדוכן הנואמים ח"כ שלמה שלמה קרעי (הליכוד). "מכובדי, ראש הממשלה בעבר ובעתיד, אדוני היו"ר, כנסת נכבדה. זה יום היסטורי, נפילתה של הממשלה האנטי ציונית המסוכנת ביותר", אמר קרעי. הוא פנה לראש הממשלה נפתלי בנט, ואמר: "בנט, על כך שזלזלת במאבק של סילמן - לא תהיה לך תקומה. המערכה עדיין בעיצומה".
שר התקשורת יועז הנדל (תקווה חדשה) השיב לאופוזיציה ואמר: "על מה אתם עולצים? כאילו זה יום חג. זה יומך? לא הפצצת הכור בעיראק? יש פה מי שמאמין שבתקופתכם היה בסדר? כל כך הרבה שנים בשלטון לא עשיתם כלום, מאומה, איבדתם את המשילות על הנגב והגליל. נשק בלתי חוקי וירי בלתי פוסק בחברה הערבית, גדר פרוצה, ולא עשיתם כלום. קצת צניעות".
4 צפייה בגלריה
הנדל במליאה
הנדל במליאה
הנדל משיב לאופוזיציה במליאה: "יש פה מי שמאמין שבתקופתכם היה בסדר?"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
4 צפייה בגלריה
הנדל במליאה
הנדל במליאה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
סילמן לא הודיעה מראש על החלטתה לאף גורם בקואליציה, גם לא ליו"ר מפלגתה וראש הממשלה נפתלי בנט ולשר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד. גורמים פוליטיים אמרו ש"הצעד שלה נובע מסגירה שעשתה עם הליכוד". עם זאת, אם לא יהיה חבר כנסת נוסף שיפרוש איתה בהקדם ויאפשר לסיעת ימינה להתפצל, ובינתיים היא תתחיל להצביע נגד הקואליציה - היא יכולה להיות מוכרזת כפורשת יחד עם ח"כ עמיחי שיקלי ולא תוכל להתמודד בליכוד או בציונות הדתית בבחירות הבאות.
במכתב הפרישה ששלחה הבוקר לבנט כתבה סילמן: "הצטרפתי לקואליציה הנוכחית מתוך רצון אמיתי לייצר אחדות וקירוב לבבות על בסיס הטוב המשותף המאחד אותנו כעם וכמדינה. סברתי באמת ובתמים שבדרך זו נצליח לממש את הערכים עימם יצאנו לדרך. אתה יודע אילו מאמצים כבירים השקעתי בשימור הקואליציה ובקידומה בתפקידי כיו"ר הקואליציה וכיו"ר ועדת הבריאות בכנסת. כמה ניסיתי לשמר את הביחד, למצוא את המכנה המשותף ובדרך זו להביא לידי ביטוי את המשימות החשובות שעמדו לפתחנו".
4 צפייה בגלריה
ח"כ עידית סילמן
ח"כ עידית סילמן
"קשובה לקולות מהשטח ולמחאה". סילמן
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
לדבריה, "חלק משותפינו, בעלי תפקידים מרכזיים בקואליציה, רואים ככל הנראה את הדברים אחרת, ואינם מוכנים לכל פשרה מצידם בנושאים העומדים בליבת השקפת העולם של הציבור שבחר בנו והביא אותנו לכנסת ישראל. ערכים מרכזיים בתפיסת עולמי אינם עולים בקנה אחד עם המציאות הנוכחית. אני קשובה לקולות מהשטח ולמחאה הכנה של ציבור הבוחרים שזכינו בתמיכתו ונבחרנו בקולותיו וגם לכאבם של אלה שלא בחרו בנו אך שייכים למחנה הלאומי. איני יכולה עוד לשאת את הפגיעה בערכים ובדגלים שהם מהות וזכות".
נתניהו בירך הבוקר על הפרישה ואמר כי "התרגשתי מאוד לשמוע את הצהרתה של חברת הכנסת עידית סלימן, ואני מברך אותם בשם המונים בעם ישראל שייחלו לרגע הזה. עידית, את הוכחת שמה שמנחה אותך זו הדאגה לזהות היהודית של מדינת ישראל, הדאגה לארץ ישראל, ואני מקבל אותך בברכה חזרה הביתה למחנה הלאומי. את הוכחת שנציגי ציבור אמיתיים פועלים לפי צו מצפונם ואין זכות גדולה מזו. אני קורא לכל מי שנבחר בקולות המחנה הלאומי להצטרף לעידית ולחזור אלינו הביתה. אתם תתקבלו בכל הכבוד הראוי ובזרועות פתוחות".