המשרד לשוויון חברתי, באמצעות הרשות לזכויות ניצולי השואה, הגיע בימים האחרונים לסיכום עם ממשלת גרמניה על תוספת שנתית קבועה של כ-20 מיליון שקלים עבור 3,700 שורדי ושורדות שואה, הזכאים כיום לרנטות מהממשל הגרמני.
התוספת הנוכחית מגיעה על רקע פנייתה של הרשות לזכויות ניצולי השואה לממשלת גרמניה, בעקבות החרפת הקשיים הכלכליים והנפשיים שאיתם מתמודדים שורדי השואה כתוצאה ממשבר הקורונה.

בעקבות ההסכם, לכל אחד ממקבלי הרנטות בישראל תינתן תוספת של 100 יורו לקצבה החודשית. בנוסף, יחולק סכום שנתי של 500 אלף יורו לשורדי השואה הסובלים מדמנציה, אלצהיימר, או מחלה אחרת שהשלכותיה מאופיינת בהידרדרות קוגניטיבית. הסכם זה מתווסף להסכם עקרונות שנחתם בשנת 2019 עם משרד האוצר הגרמני, המסדיר תוכנית סיוע עבור שורדי שואה הזכאים לרנטות מממשלת גרמניה.
2 צפייה בגלריה
מירב כהן בוועידת הבריאות
מירב כהן בוועידת הבריאות
השרה לשוויון חברתי מירב כהן
(צילום: יריב כץ)
"המשרד לשוויון חברתי והרשות לניצולי שואה פועלים בכל עת להגדלת זכויותיהם של ניצולי השואה, ומנהלים מגעים מול מדינות רבות בנושא זה", אמרה מנכ"לית המשרד לשוויון חברתי, יעל מבורך. "הסיכום אליו הגענו מול ממשלת גרמניה יביא לשיפור משמעותי בקצבאות שורדי השואה מקבלי הרנטה מגרמניה, וייתן מענה גם לשורדי השואה הסובלים ממחלות כגון דמנציה. אני מודה לממשלת גרמניה על שיתוף הפעולה הזה, אנחנו נמשיך לפעול באפיקים שונים לשיפור רווחת שורדי השואה בישראל".
2 צפייה בגלריה
אנגלה מרקל בביקור ביד ושם
אנגלה מרקל בביקור ביד ושם
הקנצרלית אנגלה מרקל בביקור ביד ושם, החודש
(צילום: רויטרס)
"המשרד לשוויון חברתי מצוי בקשר רציף ומתמיד עם ממשלת גרמניה וממשלות נוספות, ועובד לילות כימים עבור רווחתם של שורדי ושורדות השואה", מסרה השרה לשוויון חברתי מירב כהן (יש עתיד). "חוויית הסגר בין ארבע קירות שחווינו כולנו בתקופת הקורונה, פתחה פצעים ישנים לרבים מהשורדים, שגם כילדים בתקופת השואה סבלו ממצבים של סגר ובידוד חברתי.
"כדי לסייע בטיפול הנפשי בסגירת אותם פצעים ישנים שצפו, ולאור ההרעה במצבם הכלכלי של שורדי השואה המבוגרים במשבר הקורונה, הצלחנו לרתום את ממשלת גרמניה ולהביא תקציב נוסף במסגרת שיתוף הפעולה בין הממשלות", היא הוסיפה, "ועל כך נתונה הערכתי ותודתי לממשל הגרמני. הכסף הגרמני מתווסף לתוספת של 300 מיליון שקלים שהצלחנו להשיג בתקציב המדינה, המיועדים להגדלת הקצבאות עבור שורדי שואה שעלו אחרי שנת 1953 ותוספת של 1.5 מיליארד שקלים להגדלת קצבת הבטחת הכנסה".