4 צפייה בגלריה
עלי חסן חרב
עלי חסן חרב
חשד שנרצח על ידי יהודי בדקירות. עלי חסן חרב
במכתב חריג בחריפותו, יוצאים "רבני הארץ הטובה" – איגוד של בכירי זקני רבני הציונות הדתית - נגד מעצרו של תושב השומרון החשוד ברצח הפלסטיני עלי חסן חרב, שנדקר למוות בשבוע שעבר ליד אריאל.
המכתב חריג במיוחד מכיוון שחתומים עליו גם רבנים המזוהים כמתונים: הרב חיים דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית וראש מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, הרב יעקב אריאל, שהיה במשך שנים ארוכות הרב הראשי של רמת גן, והרב איתן איזמן, שתמך בבחירות האחרונות בראש הממשלה נפתלי בנט, ונחשב למקובל על הזרמים הליברליים בציונות הדתית.
4 צפייה בגלריה
הרב דרוקמן בקריאה להגיע לצעדת הדגלים
הרב דרוקמן בקריאה להגיע לצעדת הדגלים
"עיוות מוסרי". הרב דרוקמן
4 צפייה בגלריה
המכתב של "רבני הארץ הטובה"
המכתב של "רבני הארץ הטובה"
המכתב של "רבני הארץ הטובה"
"נוהג פסול שהשתרש במשטרת ישראל ובשב"כ: לעצור דווקא את התושבים היהודים אשר הגנו על חייהם וחיי משפחותיהם, ולא לעצור את הפורעים הערבים", כותבים הרבנים, ומוסיפים: "במקום לעצור מיד את הפורעים הערבים, נעצר ונלקח לחקירה על ידי שב"כ יהודי אשר הגן על עצמו ועל חבורת המטיילים. אנו פונים בדרישה תקיפה וללא פשרות – לחדול מהנוהל הנפסד של מעצר הנרדף, ולשחרר מיד את העצור – ללא כל תנאים". עוד צוין במכתב כי "מעצר על ידי שב"כ וחקירה בשב"כ שיש בה גם הפעלת כוח באמצעות עינויים, משמעותה: המותקף על ידי פורעים ממניעים לאומניים, אם הוא מעז להגן על עצמו, חשוד בתקיפה לאומנית! לא יעלה על הדעת עיוות מוסרי זה!".
4 צפייה בגלריה
הזירה באריאל
הזירה באריאל
הזירה באריאל
תושב השומרון, שנעצר השבוע שעבר, חשוד בעבירות של רצח ושיבוש הליכי חקירה. עורך דינו עדי קידר שיגר אתמול מכתב למבקר תלונות נחקרים בשב"כ (מבת"ן), שבו טען כי מרשו עובר עינויים. בשב"כ הגיבו כי "מדובר בחקירת אירוע חמור שבו נהרג פלסטיני. החקירה מצויה תחת צו איסור פרסום ולכן לא נוכל להתייחס לפרטיה. יובהר כי החקירה מתנהלת בהתאם להוראות הדין, ונתונה תחת ביקורת שיפוטית קפדנית בהליכים וערכאות שונות. הטענות בדבר שלילת זכויות הנחקר והתיאורים שהוזכרו, משוללים כל יסוד, ומטרתם להסיט את השיח מהחשדות החמורים וליצור דה לגיטימציה לפעילות השירות".