בימים האחרונים גובר הלחץ האמריקני על ישראל לדון בתוכנית ליום שאחרי המלחמה ברצועת עזה. אלא שבעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו חוזר ומבהיר כי הוא מסרב למסירת הרצועה לרשות הפלסטינית, דיווח ב-Sky News Arabia מלמד כי יו"ר הרשות אבו מאזן דווקא מעוניין לחזור ולהחזיק בה.
על פי מקורות פלסטיניים אבו מאזן אישר את רצונה של הרשות לתפוס את השלטון ברצועת עזה ולהחזיק בו במקביל לשליטה ארוכת השנים שלהם בשטחי A ביהודה ושומרון.
2 צפייה בגלריה
אבו מאזן
אבו מאזן
אבו מאזן. מעוניין לחזור לשלוט בעזה
(צילום: Bryan R. Smith / AFP)
הכותרת
איך מונעים מהמחבלים ששוחררו להפוך למנהיגי טרור?
28:05
נתניהו מיהר להגיב לדיווח והבהיר: "כל עוד אני ראש ממשלת ישראל, זה לא יקרה. מי שמחנך את ילדיו לטרור, מממן טרור ותומך במשפחות מחבלים, לא יוכל לשלוט בעזה לאחר שנחסל את החמאס".
מי שהצטרף לדבריו של נתניהו הוא שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "אדוני ראש הממשלה תודה על עמדתך הבהירה. מי שמחנך את ילדיו לטרור, מממן טרור ותומך במשפחות מחבלים, לא יוכל לשלוט בעזה ומסכן אותנו גם ביהודה ושומרון. כפר סבא לא תהיה כפר עזה".
במסגרת המאמצים האמריקניים למציאת פתרון לרצועת עזה, נחת בישראל שלשום פיל גורדון, היועץ לביטחון לאומי של סגנית הנשיא קמלה האריס. גורדון שמטרת ביקורו הייתה לדון ב"יום שאחרי", נפגש עם הנשיא הרצוג ועם בכירים נוספים ובנוסף ביקר ברשות הפלסטינית.
בהמשך החודש עשוי להגיע לישראל היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ייק סאליבן, כדי לדון בין השאר בשאלת עתידה של רצועת עזה.
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו פגישה עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ב תל אביב
ראש הממשלה בנימין נתניהו פגישה עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ב תל אביב
נתניהו וביידן. חלוקים לגבי סוגיית מסירת הרשות לרצועה
(צילום: חיים צח, לע"מ)
נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, הביע במהלך המלחמה את רצונו בהעברת השליטה בתום הלחימה לידי מה שהגדיר כרשות פלסטינית מחודשת. "את עזה ואת הגדה המערבית צריך לאחד תחת מבנה ממשלתי יחיד, רשות פלסטינית מחודשת. משם צריך להתקדם אל עבר פתרון של שתי מדינות", הוא כתב בטור ל"וושינגטון פוסט" בחודש שעבר.
במסגרת הסכמי אוסלו עברה השליטה ברצועת עזה (תחילה למעט שטחי גוש קטיף) לידי הרשות הפלסטינית. ב-2007 בסיומו של עימות צבאי בין החמאס לפת"ח, השתלט חמאס על רצועת עזה ומאז הוא מחזיק בשלטון באזור. ישראל הגדירה את מיטוט שלטון חמאס כמטרה מרכזית במלחמה.