אבי זינגר, מנכ"ל בן אנד ג'ריס ישראל, לא מתרשם מהניסיון של חברת האם האמריקנית לסכל את המהלך שיאפשר לו למכור את הגלידות שהוא מייצר גם בהתנחלויות. "אני יכול למכור גלידה איפה שאני רוצה, גם במקומות כמו צומת תפוח ואיתמר, זה מה שאני עושה כבר 35 שנה", אמר הבוקר (חמישי) הזכיין הישראלי של ענקית הגלידות בריאיון לאולפן ynet.
בשבוע שעבר פורסמו ב-ynet פרטים על חתימת ההסדר בין הזכיין הישראלי לתאגיד יונילוור העולמי, שיאפשר לזינגר למכור את הגלידות שלו גם ביהודה ושומרון. ביום שלישי השבוע תבעה בן אנד ג'ריס את יונילוור במטרה לחסום את המהלך, בטענה שמכירת הגלידות מעבר לקו הירוק "אינה תואמת את ערכינו". בתביעה צוין כי מדובר ב"חתירה תחת היושרה החברתית שבן אנד ג'ריס בנתה במשך עשרות שנים".
1 צפייה בגלריה
אבי זינגר זכיין בן אנד ג'ריס בישראל
אבי זינגר זכיין בן אנד ג'ריס בישראל
"ההישג של ה-BDS הפך לכישלון הכי גדול שלהם". מנכ"ל בן אנד ג'ריס ישראל אבי זינגר
(צילום: AFP)
"מה שאנחנו עושים לא מצא חן בעיני ה-BDS שלחצו את בן אנד ג'ריס בשנים האחרונות. אחרי מבצע 'שומר החומות' הם פשוט התקיפו אותנו בצורה מסיבית. בשבוע שעבר חתמנו עם יוניליוור הסכם שבו הם מוכרים לי את הזכויות לישראל. זה הסכם חתום וסגור. כל מה שקשור לבן אנד ג'ריס הוא שלי לתמיד, וזה לא מוגבל בזמן".
התביעה הזאת של בן אנד ג'ריס זה למעשה אקדח ריק מכדורים. "כשה-BDS אמרו שבן אנד ג'ריס לא ימשיכו כאן בישראל, זו הייתה ההצלחה הגדולה ביותר שלהם. מה שקרה זה שההישג הפך לכישלון הגדול ביותר שלהם. כרגע הם מנסים להראות תדמיתית שהם נלחמים נגד זה".
בסופו של דבר הפרסום הזה טוב לך. "בכל פעם שיש פרסום על בן אנד גריס בארצות הברית, זה יוצר בלבול כאן. חשבו שאני 'הבחור הרע', אחרי זה הייתה הודעה שממשלת ניו יורק מחרימה את בן אנד ג'ריס, ואז אומרים כאן 'כל הכבוד שמחרימים את בן אנד ג'ריס', ואז התבלבלו וחשבו שזה אנחנו".
אתה חושש מחרמות? "ממש לא. אני רק רוצה שיבינו מי נגד מי. יש בן אנד ג'ריס ולתמיד. אני מאמין שכולם יבינו מה קורה ויחזרו אלינו".