נמשכת סאגת האפשרות לאיחוד בימין: יום אחרי שמפלגת הציונות הדתית בחרה את רשימתה לכנסת, הודיע הבוקר (רביעי) יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר כי הוא מסכים לריצה משותפת. ואולם, בן גביר התנה את האיחוד בכך שהרשימה תהיה שוויונית, כך שח"כ בצלאל סמוטריץ' יוביל אותה ולאחריו יוצבו בבלוק טכני מועמדי שתי המפלגות בשיטת הריצ'רץ'. יו"ר עוצמה יהודית אף הציע שהרשימה המאוחדת תיקרא "הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר".
בן גביר הציג מסמך חתום על ריצה משותפת עם הציונות הדתית, וציין כי לאחר החתימה ינהלו הצדדים משא ומתן משותף לצירוף מפלגת נעם לרשימה המאוחדת. "לפני כשבוע יצאנו לדרך עצמאית אחרי שהבנו שבצלאל לא רוצה אחדות ומבקש לפנות לימין הרך, וזכינו לתמיכה אדירה בחוץ", אמר ח"כ בן גביר.
הוא הוסיף: "למרות זאת וכמו שהבטחתי - אם בצלאל יתעשת וירצה איחוד שוויוני - דלתי פתוחה. אין צורך בעוד משא ומתן חסר תכלית ואין צורך בעשן לבן. חתמתי הבוקר על הסכם לריצה שוויונית. בצלאל, אני קורא לך לחתום כבר היום, ונוכל לחגוג הערב את האחדות".
2 צפייה בגלריה
הסכם הריצה המשותפת של עוצמה יהודית והציונות הדתית
הסכם הריצה המשותפת של עוצמה יהודית והציונות הדתית
הסכם הריצה המשותפת שעליו חתם בן גביר
2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'
איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'
בן גביר וסמוטריץ'
(צילום: עמית שאבי, הדר יואביאן)
בפריימריז שנערכו אתמול בציונות הדתית כבשו את המקומות הראשונים ארבעה חברי כנסת מכהנים - אופיר סופיר, אורית סטרוק, שמחה רוטמן ומיכל וולדיגר. צבי סוכות סיים במקום החמישי בפריימריז, משה סלומון במקום השישי ויצחק חי זאגא במקום השביעי. סמוטריץ' הבטיח את מקומו כיו"ר המפלגה לאחר שאף מועמד לא הציג מועמדות מולו.
סמוטריץ' מצידו שב וקרא אמש לבן גביר לרוץ איתו ביחד, אחרי שגם יו"ר האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו קרא לשניים לשלב כוחות. "שמעתי את דבריו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו שקרא לי ולחברי איתמר בן גביר להגיע לאחדות, ואני מסכים איתו", אמר יו"ר הציונות הדתית.
סמוטריץ' אמר עוד: "אני קורא מכאן לאיתמר: ידי מושטת לאחדות, בוא ניפגש כבר מחר ונשב עד שייצא עשן לבן כדי להגיע להסכם על ריצה משותפת יחד עם הנבחרת המופלאה שבחרנו היום". על האפשרות שישריין אנשים מבחוץ לרשימה, אמר: "יש עוד מספיק זמן לבחון את הכול, נעשה את מה שנכון כדי למקסם את האלקטורט של המפלגה ובעיקר של המחנה".