ח"כ מיקי זוהר מהליכוד כינה את העברת הסמכויות על תוכניות חיצוניות במשרד החינוך ליו"ר נעם אבי מעוז "דבר שיצא מפרופורציה". הוא טען: "אני לא מכיר אף בית ספר, או יותר נכון אף משרד חינוך שיודע לשכנע מנהל להכניס תכנים שהוא לא מעוניין להכניס לבית ספר שלו. זה לא יכול לקרות וזה גם לא יקרה".
בריאיון ל-radio ynet הוא התייחס לאפשרות שיימנע ממנהלים להכניס תוכנית על הקהילה הלהט"בית ואמר כי "יש תוכניות מאוד פרוגרסיביות שפוגעות בילדי ישראל ולא תורמות להם". עם זאת הוא ציין: "מי אמר שהן יצאו? מה שרואים משם לא רואים מכאן, כל ההערכות בסופו של דבר כנראה יתבדו".

4 צפייה בגלריה
מיקי זוהר
מיקי זוהר
"יש תוכניות מאוד פרוגרסיביות שפוגעות בילדינו". מיקי זוהר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, אבי מעוז וכיתה ריקה
בנימין נתניהו, אבי מעוז וכיתה ריקה
"יצא מפרופורציה. כל ההערכות כנראה יתבדו"
על ההסכם שחתם הליכוד עם בצלאל סמוטריץ', במסגרתו יקבל יו"ר הציונות הדתית או מי מטעמו אחריות גם על מתאם פעולות הממשלה בשטחים וראש המינהל האזרחי אמר זוהר, שסוגר את העשירייה הראשונה בליכוד: "זה הגיוני". הוא הסביר: "סמוטריץ' קיבל תמיכה גדולה בקרב המתיישבים, שסובלים סבל מר מהתנהלות המינהל האזרחי. הוא מירר את חייהם בהרבה מקרים, כעת זה ייפסק. אין בזה שום פסול".
הוא ציין כי המדיניות בשטח תיקבע בסופו של דבר "תוך כדי תנועה". "אני לא חושב שיבואו עם מדיניות קבועה מראש. דבר אחד ברור, שהתעללות במתיישבים תיפסק", הצהיר בריאיון ל-radio ynet. זוהר טען כי "המינהל האזרחי עשה ככל העולה על רוחו, הוא התנהל באופן מחפיר באכיפה מוגברת נגד יהודים ובאי-אכיפה נגד פלסטינים".
- אתה מאשים קצינים בהתעללות נגד מתיישבים? מי שעומד בראש המנהל האזרחי זה תת-אלוף. "מי שמנהל את המינהל האזרחי צריך לעשות שם סדר באופן ברור אל מול עובדי המינהל, קציני המינהל, איך שלא תגדיר. בהרבה מקרים הם קיפחו, צריך להגיד את האמת, קיפחו יהודים וסייעו בהרבה מקרים להתישבות פלסטינית. הם התמקדו בעקירת יישובים יהודים. במינהל האזרחי נדרש תיקון עמוק וסמוטריץ' מתכוון לעשות זאת".
4 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
"הגיוני שיקבל את המינהל האזרחי, התעללו במתיישבים וזה יופסק"
(צילום: אלכס קולומויסקי )
- איפה הייתה האג'נדה הזו ב-15 השנים האחרונות? לא ראיתי את זה במצע. "היא הייתה, אבל לא מומשה בצורה מיטבית. עם הביקורת הזו אני מסכים. היה שנים שיעלון החזיק בתיק הביטחון שברור שהוא לא בדיוק עשה, אם בכלל, את כל מה שקשור לבעיות המינהל האזרחי. אחר כך היה גנץ שברור שלא היה עושה כלום כי כנראה הוא תמך בגישה של המינהל ולא זוכר עוד איזה שרי ביטחון היו באמצע".
ח"כ זוהר ציין כי יש להתייחס ברצינות גם לסוגיה הפלסטינית מכיוון שלדבריו, "הפלסטינים כאן והם יישארו לעוד הרבה מאוד שנים, כנראה לנצח נצחים". הוא הבהיר: "הנושא של מדינה פלסטינים כבר מזמן מת, וטוב שכך. לספח אותם לא עומד על הפרק". זוהר הוסיף: "יש להם רשות עצמאית, יש להם אוטונומיה עצמאים שהם חיים בה ומתנהלים בה, ואנחנו יכולים לעזור ברמת המחייה ובאופי החיים שלהם, ובלבד שהם לא עוסקים בנושאים שקשורים לטרור או פוגעים חלילה בחפם מפשע".
"אנחנו צריכים לנהל יחד איתם שיח על איך הם רוצים לחיות את החיים שלהם פה. האם הם רוצים לחיות אותם בשגשוג, בפריחה, בהתקדמות, בחינוך לילדים שלהם או לעסוק בטרור? אם הם יקבלו החלטה טובה ונכונה, לשגשג ולפרוח, אנחנו צריכים לעשות הכל כדי שהם ישגשגו ויפרחו ולא יעסקו בענייני טרור, זו המשימה שלנו כממשלה".

ההצבעה על החלפת יו"ר הכנסת - רק בשבוע הבא: "אנחנו לא בלחץ"

זוהר אמר כי הוא אינו מודאג מכך שההצעה על החלפת יו"ר הכנסת מיקי לוי תתקיים ככל הנראה רק בשבוע הבא: "אני חושב שלוי פועל בהתאם למה שלפיד מנחה אותו. אני מניח שאחרי שהוא קיבל את החתימות הוא התקשר ללפיד, שאל אותו 'מה עושים?', והוא אמר לו 'תכנס ביום שני'". הוא ציין: "הכול בסדר זה יקרה בצורה מסודרת, אנחנו לא בלחץ. יש תוצאה לבחירות, כולם מכבדים אותה וזה קורה במסגרת החוק ואנחנו לא מוטרדים אם זה יקרה ביום שני או קודם, אנו ערוכים לזה".
ח"כ זוהר, שהתקדם כאמור ברשימת הליכוד, התייחס לחלוקת התיקים הצפויה ואמר בציניות: "אנחנו באמת נצטרך לחכות לראות מה עושים עם ה'שאריות' כמו משרד היבטחון, כמו עם תפקיד יו"ר הכנסת, כמו עם שר החוץ, כמו עם ראש הממשלה שיהיה לנו מטעם הליכוד, כמו עם שר החינוך, שר התחבורה, שר התשתיות, כלכלה, תרבות וספורט. יש הרבה 'שאריות' שנצטרך לבדוק מה עושים איתם".
הוא נשאל על קריאתו של שר המשפטים היוצא גדעון סער לנשיא המדינה יצחק הרצוג לדחות את בקשתו הצפויה של ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו להאריך את המנדט שקיבל. לדבריו, "נוכל לסגור את הדברים אחרי שנשלים כמה חקיקות". בין היתר, מתכוון זוהר, לתיקון חוק יסוד שיאפשר ליו"ר ש"ס אריה דרעי לכהן כשר, זאת על אף שהורשע בתחילת השנה בעבירות מס שייתכן ויש עימן קלון.
4 צפייה בגלריה
אריה דרעי במליאת הכנסת
אריה דרעי במליאת הכנסת
"יש הלכת דרעי, עכשיו יהיה 'חוק דרעי'"
(צילום: שלו שלום)

"אנחנו רוצים לסגור אותה (את הסוגיה) וצריך לסגור אותה באופן מסודר על ידי חוק ברור ומהיר שלא יאפשר או יגרום לפגיעה במינוי שלו", אמר חבר הכנסת מהליכוד. הוא התייחס לביקורת על חקיקה "פרסונלית", אליה כידוע התנגדו במפלגתו כשהיה מדובר בחוקים נגד נתניהו: "קוראים לזה פרסונלי, אבל אני בטוח שבהצעת החוק שמו של דרעי לא יצוין, ואנחנו נכתוב משהו".
לדבריו, "הלכת דרעי כבר הייתה, אז עכשיו יהיה גם 'חוק דרעי'. גם לבית המשפט יש הלכות שנוקבים שמות של פוליטקאים. צריך להגיד את האמת - פה יהיה 'חוק דרעי', בסדר, שיקראו לו ככה".
חבר הכנסת רון כץ מיש עתיד התייחס לעיכוב בהחלפה על יו"ר הכנסת וציין כי "זה קורה בדיוק לפי הכללים של הכנסת". בריאיון לישי שנרב ושרון כידון ל-radio ynet הוא טען: "לוי לא מעכב את זה אפילו ביום. אנחנו לא משחקים במשחקים האלה. אנחנו נעביר את השלטון בצורה מסודרת. דרך אגב לא רק את הכנסת, גם את כל המשרדים".
לדבריו, ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד הנחה כל שר במפלגתו "לעשות תיק חפיפה מסודר לכל שר שייכנס למשרדים". הוא טען: "כשאנחנו נכנסנו קיבלנו משרדים ריקים בלי חפיפה".