2 צפייה בגלריה
ארכיון
ארכיון
ארכיון
(צילום: בראל אפרים)
הותר לפרסום: צוער בקורס קצינים נמחץ על ידי דלת של נגמ"ש בתקרית בטיחות באימון בדרום, ונפצע באורח קשה. בצה"ל אמרו כי הצוער נפצע במהלך היערכות לאימון שגרתי. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחתו עודכנה. צה"ל החל בתחקור נסיבות התקרית.
מהפרטים עולה כי החיילים והצוער ערכו הבוקר בדיקה שגרתית לנמ"ר - הנגמ"ש החדש והמתקדם של חיל ההנדסה - בבסיס צאלים בדרום.
בשלב מסוים שני החיילים עזבו את המקום בתום הבדיקה, והצוער נשאר בכלי המשוריין. בחלוף דקות, מסיבה שנחקרת, נסגרה על גופו של הצוער הדלת האחורית המשוריינת והכבדה של הנמ"ר, ומחצה אותו. החיילים שחזרו לנקודה פעלו לחלצו והעניקו לו טיפול ראשוני ומציל חיים בשטח.
2 צפייה בגלריה
הצוערת סגן-משנה שקד אסלן שהתמוטטה במהלך הגנת יישובים
הצוערת סגן-משנה שקד אסלן שהתמוטטה במהלך הגנת יישובים
נפטרו לאחרונה לאחר שהתמוטטו במהלך השירות. שקד אסלן ומאיה אלוני
(צילום: דובר צה"ל, פרטי)
לפני כשבועיים נפטרה מאיה אלוני (18), לוחמת משמר הגבול משער אפרים, לאחר שהתמוטטה באימון במהלך ההכשרה בבסיס האימונים של מג"ב במכמש. בעקבות מותה הנחה אז מפקד מג"ב, אמיר כהן, על עוצר אימונים בכל החיל, והקים צוות בדיקה בראשות קצין בכיר. יום לאחר מותה, כתבה אחותה של אלוני בחשבון האינסטגרם שלה: "המפקדים לא הקשיבו לאחותי, הכריחו אותה להמשיך, והיא התמוטטה. הייתה פה רשלנות ענקית".
לפני כחודשיים, הצוערת שקד אסלן בת ה-19 מפתח תקווה התמוטטה במהלך משימת הגנת יישובים ופונתה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, שם נקבע מותה. האירוע התרחש בהתנחלות מצפה דני שבבנימין במהלך פעילות הגנת יישובים שגרתית של צוערים.