שבוע אחרי שהועברו לרצועת עזה התרופות המיועדות לחטופים שבשבי חמאס, בישראל עדיין אין כל אינדיקציה לכך שהן אכן הגיעו ליעדן. אין הדבר אומר שהחטופים לא קיבלו את התרופות, אך לפי שעה בישראל לא יודעים לומר שהן אכן התקבלו.

משרד החוץ של קטאר התייחס שלשום להעברת התרופות לרצועה, ומסר: "בתיאום עם צרפת הכנסנו 11 טון סיוע רפואי לעזה, כולל תרופות לחטופים הישראלים". עם זאת, מההודעה לא ברור שהתרופות אכן הגיעו אל החטופים - אלא הוכנסו לרצועה. לפני שישה ימים אמר דובר משרד החוץ של קטאר ל-CNN כי "סביר" שזה קרה - אבל מאז לא שינתה קטאר את הטרמינולוגיה ואישרה סופית.
ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לסוגיה ביום שני האחרון כאשר נפגש בלשכתו בירושלים עם שר ההגנה של צרפת סבסטיאן לקורנו. נתניהו אמר כי ישראל עוד ממתינה להוכחה שהתרופות הגיעו לחטופים ברצועה, והדגיש כי יש לעקוב אחר יישום ההבנות בין הצדדים.
2 צפייה בגלריה
מטוסי הסיוע הקטארי נחתו באל עריש לפי דיווחים קטאריים
מטוסי הסיוע הקטארי נחתו באל עריש לפי דיווחים קטאריים
התרופות באחד המטוסים הקטאריים
עסקת התרופות, שנרקמה בתיווך קטארי וצרפתי, יצאה לפועל ביום רביעי בשבוע שעבר לאחר עיכובים שנבעו מהתנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלא עדכן בהתקדמות המגעים את ראשי מערכת הביטחון. בכיר בקבינט אמר אז על הפארסה: "שר הביטחון גלנט שמע על הסיכום רק מהתקשורת. גם הצבא לא ידע. נתניהו לא עדכן אף אחד בקבינט, אבל ברגע שהסיפור הסתבך - הוא מיהר להוציא הודעה ואמר 'זה לא אני, זה הצבא'". גורם ביטחוני בכיר התייחס לכך גם הוא ואמר כי "שר הביטחון ובכירי הצבא עודכנו מבכיר חמאס אבו מרזוק בטלוויזיה על הסיכום שלא יהיה בידוק לתרופות. ככה זה כשנתניהו עובד לבד".
דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי הודה כי לצבא אין דרך להבטיח שהתרופות אכן יגיעו לבני הערובה. במטה משפחות החטופים מביעים חשש שהתרופות לא יועברו בסופו של דבר לחטופים, וביקשו "לוודא את מהימנות היוזמה על ידי קבלת הוכחות ויזואליות בהן החטופים מקבלים את התרופות שלהם".
פורסם לראשונה: 21:40, 24.01.24