מדינת האיים טונגה שבדרום האוקיינוס השקט הצטרפה בסוף השבוע למשפחת העמים, במונחי 2021, כשהודיעה כי זיהתה נשא קורונה ראשון בשטחה מאז פרוץ המגפה העולמית. עד אתמול, כמעט שנתיים מאז שזוהה הנגיף לראשונה בסין, לא אותר בטונגה אף לא נשא אחד, והיא נותרה אחת המדינות היחידות בעולם שעדיין "נקיות מקורונה".
5 צפייה בגלריה
טונגה
טונגה
הבידוד באוקיינוס שמר עליה. טונגה
(צילום: shutterstock)
5 צפייה בגלריה
קורונה בעולם מרכז חיסונים ב טונגה
קורונה בעולם מרכז חיסונים ב טונגה
מרכז חיסונים במדינת האיים טונגה. תנסה להימנע מגורל כמו של פיג'י
(צילום: AFP)
כמו מדינות רבות אחרות באזור המרוחק שבו היא שוכנת, בלב האוקיינוס, הבידוד של טונגה אפשר לה למנוע את כניסתו של נגיף הקורונה לשטחה. הנשא הראשון, שעליו הודיעה כאמור אתמול, הוא מבקר שהגיע למדינה מניו זילנד. אם הקורונה תתפשט בטונגה, עלולה להיות לכך השפעה הרסנית על המדינה: מערכת הבריאות שלה סובלת ממחסור גדול במשאבים, והיא עלולה להתקשות מאוד לטפל בהתפרצות.
בנאום שנשא אתמול הודיע ראש ממשלת טונגה, פוהיבה טואיאונטואה, כי הנשא שזוהה הגיע ביום רביעי במטוס עם עוד 214 נוסעים מהעיר כרייסטצ'רץ' שבניו זילנד, וכי הוא נכנס לבידוד במלונית. כרייסטצ'רץ' הייתה נקייה מקורונה במשך חודשים עד שהשבוע התגלו בה ארבעה נדבקים. לפי גורמי הבריאות בניו זילנד, הנשא שהגיע לטונגה חוסן בשתי המנות של חיסון פייזר, ולפני צאתו לטונגה הוא עבר בדיקת קורונה שתוצאתה הייתה שלילית. מחרתיים יודיע ראש ממשלת טונגה אם יהיה צורך להכניס אזורים במדינה לסגר בעקבות גילויו של הנשא.
5 צפייה בגלריה
טונגה
טונגה
106 אלף תושבים, 48% מחוסנים לפחות במנה אחת. טונגה
(צילום: shutterstock)
5 צפייה בגלריה
קורונה בעולם טונגה
קורונה בעולם טונגה
בדרך לבידוד? ברחובות מדינת האיים
(צילום: AP)
טונגה שוכנת צפונית-מערבית לניו זילנד וחיים בה כ-106 אלף תושבים. כ-31% מהם קיבלו את כל מנות החיסון הדרושות, וכ-48% קיבלו לפחות מנה אחת. פיג'י, שכנתה של טונגה, הצליחה גם היא להימנע מהתפרצות משמעותית של הנגיף עד לאפריל השנה, אז הגיע אל המדינה וריאנט דלתא ויותר מ-50 אלף איש שם נדבקו בו. לפחות 673 מתו מהנגיף בהתפרצות הזו. טונגה תנסה להימנע מגורל דומה.