סגן השר במשרד ראש הממשלה אביר קארה עזב בשבוע שעבר את מפלגת ימינה - וכבר עומל על מפלגה חדשה, על אף שעדיין אינו בטוח שירוץ לבדו. "בימים האחרונים הגיעו אליי 120 אנשים שחתמו והחתימו על הקמת מפלגה חדשה", אמר הבוקר (יום שלישי) קארה לאולפן ynet. "אני יכול בכל רגע להקים מפלגה, יש התעוררות מאוד גדולה בשטח. אנשים רוצים שהבחירות האלה יהיו עליהם ולא על בן אדם אחד (נתניהו). הם רוצים שהבחירות יהיו על הכיס שלהם".
"מהמקום השביעי במפלגת ימינה הצלחתי לקדם את ערכי הימין הכלכלי שבהם אני מאמין", אמר הבוקר (יום שלישי) לאולפן ynet. "הצלחנו להשפיע על המדיניות הכלכלית של הממשלה עם רפורמות מקיפות. קידמנו שוק חופשי וכלכלה חופשית".
2 צפייה בגלריה
אביר קארה בריאיון אולפן ynet
אביר קארה בריאיון אולפן ynet
"אין מדינה שיכולה ליצור רווחה בלי שוק קפיטליסטי מתפקד". אביר קארה
(צילום: קובי קואנקס)
גם ירון זליכה ומשה פייגלין חשבו שיש להם תמיכה גדולה, ובפועל לא עברו את אחוז החסימה. "אם תהיה התעוררות גדולה מאוד בשטח, זה חייב לבוא לידי ביטוי לתוך הכנסת. אנחנו צריכים הרבה מאוד נציגים שמייצגים כלכלה חופשית ושוק חופשי. הרבה אנשים בישראל יודעים שאלה הרעיונות הנכונים והם הדרך היחידה להוריד את יוקר המחיה. אם נאפשר לבעלי עסקים לעבוד פה בצורה חופשית יותר, כך שיהיה להם קל יותר ויהיו להם יותר רווחים, נוכל להגדיל את הרווחה של כל אזרחי מדינת ישראל".
"אין מדינה שיכולה לייצר רווחה לאזרחים בלי בעלי עסקים או שוק קפיטליסטי מתפקד", הוסיף קארה. "יש לנו רק הזדמנות אחת לעשות את זה, והיא מאוד גדולה. בתקופה האחרונה לא מדברים מספיק על יוקר המחייה והדיור, בזמן שכולם חושבים על הארנק והקניות בסופר. צריך להצביע רק למפלגה שתתעסק בחיים עצמם, בנושאים של חברה וכלכלה".
קארה תקף: "בכנסת יש הרבה מאוד נציגים לקבוצות לחץ ואינטרס. יש את הלובי החקלאי, גם ח"כים וגם לוביסטים שמגיעים לכנסת ועוזרים להם. יש את ההסתדרות, הוועדים וקבוצות לחץ אחרות במשק הישראלי. הם מקבלים ביטוי גדול מאוד מקצת יותר מ-100 ח"כים, שדואגים לקבוצות קטנות. 50% מהציבור הישראלי לא מיוצג. הוא עובד קשה וסובל מנטל מס שהוא לא סביר, וסוחב על הגב שלו הרבה מאוד אחרים. אנחנו צריכים לעשות שינוי".
2 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן
"לא מנהל מגעים עם ישראל ביתנו". ליברמן
(צילום: קובי קואנקס)
קארה טען כי כבר פנו אליו מכמה מפלגות, והוסיף כי "יש מפלגות שאני פוסל מראש מכיוון שכבר היום יש להם נציגים שלצערי הם נציגים של יוקר המחייה בכנסת, ושם לא נוכל לקדם את המדיניות הכלכלית שאני מאמין בה. יש מפלגות אמנם שכן חושבות על הדבר הזה, ששמו בראש מעייניהן את הכלכלה החופשית והשוק החופשי, אבל אני לא רוצה להיכנס לזה. אני מקווה שעד תחילת השבוע נקבל החלטה סופית".
יכול להיות שליברמן ואתה תחברו ליוזמה או פלטפורמה משותפת? "אני לא מנהל מגעים עם ישראל ביתנו. עד יום ראשון אצטרך לקבל החלטה מה אני עושה בדיוק ובאיזו קונסטלציה פוליטית ארוץ, ומקווה שעד אז תדעו בדיוק מה אנחנו מתכוונים לעשות".