עורך הדין גיורא אדרת, שמייצג את הדס קליין, עדת התביעה המרכזית בתיק 1000 (פרשת המתנות), שבו מואשם ראש הממשלה לשעבר ח"כ בנימין נתניהו במרמה והפרת אמונים, פנה בתחילת השבוע במכתב ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, בעקבות איומים שלדבריו קיבלה. "קליין נתונה למתקפות בוטות, חשה מאוימת ומוטרדת", כתב במכתבו.
"מאז החלה עדותה, ההתקפות נגדה עלו מדרגה, והיא חשה מאוימת ומאובטחת באופן פרטי, בנוסף לסידורי האבטחה של המשטרה, במשך 24 שעות ביממה", כתב עו"ד אדרת. "נושאי הדגל הינם מר אלי ציפורי ושני אנשים נוספים, המפרסמים ברשתות נגדה דברי בלע, השמצות ושקרים. לא ניתן לעבור לסדר היום על מצב שבו אזרחית, שכל חטאה הוא שזומנה לספק עדות כעדת תביעה וממלאת את חובתה האזרחית, נתונה למתקפות בוטות ללא הרף", הוסיף.
1 צפייה בגלריה
הדס קליין
הדס קליין
"חובתה של המדינה להגן על עדיה". קליין בבית המשפט
(צילום: עמית שאבי)
עוד כתב אדרת כי "חובתה של המדינה להגן על עדיה, במיוחד במשפט כל כך מתוקשר, ולאפשר לה להעיד בחופשיות ללא לחץ וללא מורא. נבקשכם להתייחס לנושא במלוא כובד הראש ולנקוט בפעולות המתבקשות, מוקדם ככל הניתן".
קליין, נזכיר, הגישה בתחילת החודש תלונה בלהב 433 בגין הטרדה נגד איש התקשורת אלי ציפורי, שפרסם בטוויטר את תמונת ביתה בהרצליה, על רקע עדותה במשפטו של ראש האופוזיציה. ציפורי, שנחשב לתומך אדוק של נתניהו, כתב בטוויטר כי קליין "התקרבנה בעדותה שהיא הייתה בסכנה לפיטורים, בזמן שהיא מתגוררת בווילה בהרצליה" - וצירף את תמונת הבית.
עו"ד ציון אמיר, נציגו של ציפורי, שלח מכתב תגובה לפני כמה ימים לנציגה של קליין, בו הגיב לטענות: "מרשי דוחה את טענות מרשתך. הוא סבור כי הוא מבצע את תפקידו כעיתונאי, בהתאם להוראות כל דין, ורואה בעבודתו שליחות ציבורית חשובה, שחוסה תחת כל הכללים המקצועיים וכללי האתיקה. חופש הביטוי וזכות הציבור לדעת מנחים את עבודתו. מדובר בניסיונות להלך אימים על מרשי, הן באמצעות תלונתך במשטרה והן בניסיון למנוע ממרשי לדווח מבית המשפט".
מהפרקליטות נמסר בתגובה: "העניין עודנו מצוי בבחינה. ההטרדה של עדי התביעה היא המשך ישיר של ההתקפות על מקבלי ההחלטות בתיקים - במשטרה, בפרקליטות ובייעוץ המשפטי לממשלה. מדובר בתופעה קשה ופסולה". קליין תחזור להמשך עדותה במסגרת חקירתה הנגדית ב-5 בספטמבר, בתום פגרת בית המשפט.