3 צפייה בגלריה
משה סעדה ויואב סגלוביץ'
משה סעדה ויואב סגלוביץ'
משה סעדה ויואב סגלוביץ'
(צילום: יואב דודקביץ', שאול גולן)
שר המשפטים יריב לוין יביא היום (ראשון) לאישור הממשלה את הקמת ועדת הבדיקה הממשלתית שתעסוק ב"מתן צווים להאזנת סתר וביצוע מעקבים אחר אזרחים תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים", למרות התנגדות היועצת המשפטית לממשלה, ובמפלגתו מכחישים קשר לתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו. חבר הכנסת משה סעדה מהליכוד אמר הבוקר ל-ynet Live: "האם מצפים מאיתנו שרק בגלל תיקי נתניהו לא נעשה צדק עם שאר האזרחים?". ח"כ יואב סגלוביץ' מיש עתיד: "ועדה מיותרת וגחמה פוליטית של הליכוד".
לדברי ח"כ סעדה, "ועדת מררי" שאישרה מקרים ספורים שבהם נעשה שימוש ברוגלות, ואף קבעה באילו אמצעים יש לנקוט כדי למנוע הישנות, "טייחה את העניין לחלוטין". הוא אמר: "היו 1,086 של פגיעה בפרטיות. כל מספר זה חשד לעבירה פלילית של פגיעה לפרטיות. הוועדה טייחה ושיבשה את החקירה הפלילית שהייתה צריכה להיפתח אז. אחרי שהגענו לוועדת החוקה התבררו לנו המספרים האלה. הגיע הזמן שנזכור כולנו שכולנו שווים בפני החוק, ולאף אחד אין חסינות".
3 צפייה בגלריה
גלי בהרב מיארה מצביעה בבחירות ללשכת עורכי הדין בבית ציוני אמריקה בתל אביב
גלי בהרב מיארה מצביעה בבחירות ללשכת עורכי הדין בבית ציוני אמריקה בתל אביב
"יש יכולות למשטרה, היא היחידה שחוסמת". בהרב-מיארה
(צילום: דנה קופל)
על טענות גורמים במשטרה כי הקמת הוועדה עלולה להקשות על החקירות בפשיעה בחברה הערבית אמר סעדה: "מי שחוסם את השימוש המותר ברוגלה זו היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, שעושה זאת לא כדין. היא גורמת לכך ששוטרי משטרת ישראל פועלים היום בעיניים מכוסות וידיים קשורות. יש יכולת להשתמש, היא היחידה שחוסמת, וזאת הסיבה בין היתר לשיעור הרציחות. מי שמונע את השימוש זה לא החוק או ועדת החקירה, אלא היועמ"שית".
ח"כ סעדה הכחיש קשר בין ועדת הבדיקה הממשלתית שתאושר היום לבין תיקי נתניהו. "אירוע אחד מתוך ה-1,086 נוגע לנתניהו, שם נשאב מידע שלא כדין, ואסור להשתמש בראייה. איך נדע אם לא נחקור את זה? האם מצפים מאיתנו שבגלל תיקי נתניהו נעשה חוסר צדק בכל התיקים? לאזרחי ישראל לא מגיע צדק?".
ח"כ יואב סגלוביץ' (יש עתיד), לשעבר סגן השר לביטחון הפנים, סבור שהוועדה "מיותרת" ועלולה להגביל את המשטרה בטיפול בפשיעה. "אנחנו נמצאים באירוע שדורש לחזק את המשטרה, והוועדה הזאת הולכת להחליש אותה ולא בצדק". סגלוביץ' סבור שהסיבה להקמת הוועדה לא נעוצה בטיפול בפשיעה בחברה הערבית: "אם זה היה מעניין את נתניהו הוא היה ממנה פרויקטור לטיפול בפשיעה, והיה מזיז את בן גביר שהוא פשוט תקלה נוראית. הדבר הזה לא מעניין את הממשלה".
3 צפייה בגלריה
ישיבת הממשלה
ישיבת הממשלה
"לאן רץ לוין עם הוועדה? הכל סביב ראש הממשלה". נתניהו ולוין
(צילום: יונתן זינדל)
הוועדה נחשבת ל"גחמה פוליטית של הליכוד", לדבריו. "הקימו את ועדת מררי, שם אמרו לעשות תיקונים כאלו ואחרים. בדוח של הוועדה לא נאמר 'הכול בסדר', אלא איפה צריך לתקן. זה לא שכנע את אותם אנשים שאמרו שיש כאן כוונת מכוון. אבל גם מבקר המדינה בוחן את הדברים, וטרם הציג את מסקנותיו, אז לאן רץ וממהר יריב לוין? מאילו שיקולים? בסופו של דבר, הכול בממשלה הזאת סובב דבר אחד - בנימין נתניהו".