רשת הסחר בנשים מבלארוס ומאוקראינה שנחשפה אתמול (רביעי) לאחר מעצרם של 15 בני אדם החשודים בסחר לצורכי זנות פעלה במשך שנים בישראל - וגלגלה מיליונים. בראש הרשת עמדו שני זוגות, בעל ואישה, ובן ובת זוג מהדרום. יחד עם אחרים הם יצרו קשר עם גורמים עבריינים בבלארוס ואוקראינה שהיו מאתרים עבורם נשים צעירות, מרביתן בשנות ה-20 לחייהן וכולן ממעמד סוציו-אקונומי נמוך שמתגוררות בחלקן בכפרים עניים.
העבריינים היו שולחים את הנשים לישראל עם ויזת תייר, וכל אחת מהן קיבלה "שם בדוי" והוצמד לה מחיר, ובכך היו "משווקים" אותה באתרים שונים. בחלק מהמקרים, חברי הרשת אף סיפקו לנשים סם מסוג קריסטל, כדי שיוכלו להיות קורבנות של מספר רב של גברים באותו היום. בחלק מהמקרים, הנשים אף עבדו בזנות במשך שמונה ותשע שעות ביום. חברי הרשת נהגו גם להתפאר בכל פעם כשהייתה מגיעה "סחורה חדשה" לישראל, ובכך קידמו את שיווק הנשים.
3 צפייה בגלריה
תיעוד שיחה בין בעל רשת הסחר לאחת הנשים
תיעוד שיחה בין בעל רשת הסחר לאחת הנשים
"יש לי מה שאתה אוהב"
3 צפייה בגלריה
בית המלון בו שהו הנשים
בית המלון בו שהו הנשים
צלם היה נשלח למלון, והצעירות צולמו בעירום לצורך "שיווק"
(צילום: בראל אפרים )
כשהצעירות היו מגיעות לישראל הן מיד נשלחו לשני מלונות בבת ים. אל המלון הגיע צלם מקצועי, שעשה להן בוק תמונות מפתות לצורך "שיווק". בידי המשטרה, כך נודע ל-ynet, אלפי תמונות כאלה. לאחר שהכול היה מוכן החשודים היו שולפים את "בנק הקליינטים" שלהם ומתחילים להציע את אותן קורבנות.
בשיחה שהגיעה לידי ynet פונה אחד החשודים ללקוח וכותב לו: "יש לי משהו שאתה אוהב". הלקוח שואל: "יש חדשות?", והוא בתגובה שולח תמונת עירום של אחת הצעירות. לאחר שהלקוחות קבעו פגישה עם מנהלי הרשת, הן היו נשלחות במוניות לספק שירותי מין - ובסוף היום חזרו למלונות.
על פי הערכות מדובר ברשת שפעלה כאמור שנים, ורק לפני כמה חודשים הגיע מידע לידי ימ"ר לכיש שפתחה בחקירה. באחד המקרים סיפרה אחת הנשים כי קיבלה משכורת של מיליון רובל. "הם שלטו בנשים. הן כל הזמן היו תחת פיקוח של חברי הרשת מחשש שיברחו. היו גם כאלה שהצליחו לברוח ושבו לארצן", סיפר גורם בחקירה.
3 צפייה בגלריה
מעצר החשודים ומציאת הכסף
מעצר החשודים ומציאת הכסף
מעצר החשודים, והכסף שנתפס
(צילום: דוברות המשטרה )
עם חשיפת הפרשה אותרו בישראל שבע נשים שהובאו לצורכי זנות, וחלקן שיתפו פעולה עם החוקרים בזיהוי החשודים. למרות זאת, המשטרה חושדת כי בשנים האחרונות החשודים הכניסו לישראל עוד עשרות רבות של נשים לצורכי זנות. חלק מהנשים, כך יודעים לומר במשטרה, הגיעו לישראל מבלי שידעו כי יש כוונה להעסיקן בזנות, ואף נטשו את הדירות וחזרו לארצן.
מפקד היחידה המרכזית במרחב לכיש, סנ"צ דורון אלוני, התייחס אתמול בבוקר לפרשה: "מדובר באחת מהפרשיות המשמעותיות והערכיות שנוהלו בימ"ר לכיש בשנים האחרונות, לאור העובדה שמדובר בעבירות חמורות של סחר בבני אדם בכלל ובנשים בפרט, כאשר העבריינים ניצלו את מצבן האישי והכלכלי לרווחתם האישית, תוך שהם מתייחסים אליהן כסחורה בשוק של אספקת שירותי ומין וכך אף הציגו אותן ללקוחות".
"הצלחנו בעקבות מידע מודיעיני, לחשוף לאט לאט את גודלה של הרשת, שאף בשלבי החקירה הסמויה המשיכה להתפתח, כשלכל אחד מהמעורבים תפקיד מוגדר, החל מאיתור הנשים הקורבנות בחו"ל והבאתן ארצה, יצירת מערך שיווקן ללקוחות, וגביית הכספים והלבנתם. מדובר בתעשייה שיש בה כסף רב וביכולתה באמצעות ניהול רשת כמו זו שחשפנו, לגלגל עשרות מיליוני שקלים לאורך מספר שנים".
פורסם לראשונה: 22:07, 19.04.23