השר ניר ברקת ממשיך את הקו החריף נגד נותני החסות של חמאס: "אני דורש להכריז על קטאר מדינת טרור. יש בחדר מי שטעו לעשות איתם עסקים. מדובר במדינה אנטישמית שאחראית להפגנות האנטישמיות נגד ישראל בקמפוסים בארה"ב. הם השקיעו מיליארד דולר בארה"ב נגד ישראל. הם שפכו כסף על חמאס, אל קעידה ודעאש. הם נותנים מחסה למנהיגי חמאס. איך יש פה מי שחושב שאפשר לעשות איתם עסקים? איך יש מי שבכלל מדבר איתם? הם מדינת טרור בדיוק כמו איראן. צריך להילחם בהם בכל הכלים שיש לנו. קטאר היא זאב בעור של כבש". שר הכלכלה אמר את הדברים בישיבת הממשלה.
הפגנה של ישראלים ויהודים מול שגרירות קטאר בניו יורק בקריאה לשחרור החטופים
(צילום: בני קולנה)

לא מדובר בפעם הראשונה ששר הכלכלה מעביר ביקורת על קטאר, שניסתה לתווך בחודשים האחרונים בין ישראל לחמאס. בתחילת אפריל הוא התראיין לבלומברג ואמר כי הוא לא מאמין שקטאר יכולה לשמש כמתווכת בעסקת החטופים, והאשים כי היא מממנת טרור בכל רחבי העולם. הדברים זכו לתגובה קשה של דובר משרד החוץ בדוחא, מג'ד אל-אנסארי, שאמר: "עוד פוליטיקאי שמתעסק ב'לחבוט בקטאר' למען הקריירה הפוליטית שלו. במקום לעסוק בתמיכה למאמצים להשגת עסקה, ברקת חושב שיבזבז את זמנו טוב יותר בתקיפת המתווכים שפועלים מסביב לשעון".
1 צפייה בגלריה
דובר משרד החוץ הקטארי וברקת. תגובות הדדיות
דובר משרד החוץ הקטארי וברקת. תגובות הדדיות
דובר משרד החוץ הקטארי וברקת. תגובות הדדיות
(צילום: דנה קופל)
בשבועות האחרונים עיקר מאמצי התיווך בין ישראל לחמאס עברו מקטאר למצרים. בעוד קטאר הייתה הגורם העיקרי מאחורי עסקת החטופים הראשונה, מאז נתקעו המגעים ומצרים נכנסה יותר לתמונה. המצרים חוששים ממבצע ישראלי צבאי ברפיח, אשר יגרום ללחץ של פליטים פלסטינים על הגבול שלה ומעוניינת למצב את עצמה כגורם שעשוי להביא לעסקה להפסקת המלחמה.