בית המשפט המחוזי בנצרת דחה הבוקר (רביעי) את בקשת התביעה במשפט החוזר של רומן זדורוב, המואשם ברצח הילדה תאיר ראדה ז"ל, לשמוע את עדותו המלאה של המדובב, המכונה "ארתור", בדלתיים סגורות. ארתור היה המדובב שבפניו התוודה זדורוב בדבר היותו הרוצח, אולם ההגנה חוזרת וטוענת כי הוא זה שהוביל את זדורוב להודות ברצח שלא ביצע, ובין היתר הכניס לראשו פרטים שלא ידע ובהמשך נטען כי הם "פרטים מוכמנים".
2 צפייה בגלריה
 רומן זדורוב
 רומן זדורוב
רומן זדורוב בבית המשפט, היום
(צילום: גיל נחושתן)
סביב עדותו של המדובב התחוללה מהומה גדולה בבית המשפט: כבר בדיון הקודם, ביום ראשון השבוע, הודיעה התביעה כי בכוונתה לבקש שהדיון היום יתנהל בדלתיים סגורות, בכדי שזהותו של העד לא תחשף. הסנגור עו"ד ירום הלוי, וכלי התקשורת, ו-ynet בראשם, התנגדו לבקשה. לפני תחילת שמיעת העדות היום התקיים דיון בנושא.
מדבריה של התובעת שטענה בדיון, עו"ד מיטל חן-רוזנפלד, השתמע כי ארתור עדיין מועסק כמדובב פעיל על ידי המשטרה. היא ציינה בדבריה כי "מאז הופעל בתיק זה, הוא הופעל בעוד למעלה מ-100 דיבובים אחרים, זאת אומרת המון חזיתות אחרות". היא אמרה כי "קיימת מוטיבציה גבוהה לחשיפת פרטים של המדובב, ויש סיכון ממשי לחייו ולחיי מקורביו אם הוא ייחשף... אנו מביאים בחשבון ניסיונות שאני לא מאשרת או מכחישה אם הצליחו או לא, אבל ניסיונות גם מהשנה האחרונה להגיע אליו ולבני המשפחה שלו". התובעת לא פירטה אם אותם ניסיונות קשורים לתיק זדורוב או לתיקים אחרים שבהם שימש מדובב.
מצד ynet עלתה בדיון הטענה כי במשפטו הראשון של זדורוב העיד המדובב בדלתיים פתוחות, ובנוסף, סרטונים שבהם קולו נשמע בבירור מופיעים באינטרנט. בסופו של דבר פסקו השופטים כי רוב העדות תישמע בדלתיים פתוחות, ורק חלק אחד, שעסק בעברו של המדובב, יישמע בדלתיים סגורות.
על מנת לשמור את זהותו של "ארתור" חסויה, הוא הוכנס לאולם בעת שהיה ריק מקהל, כשהוא לבוש בבגד ניילון שחור שכיסה את כל גופו, למעט נעליו. תא העדים כוסה משלושה צדדים בפרגוד אטום, ורק השופטים יכולים היו לראות את העד. אפילו מצלמת האבטחה, המצלמת את האולם, כוסתה בנייר דבק לבן. קולו של העד עוות במכשור מיוחד בעת מתן העדות.
2 צפייה בגלריה
המצלמה בבית המשפט מוסתרת בעקבות עדותו של המדובב של רומן זדורוב
המצלמה בבית המשפט מוסתרת בעקבות עדותו של המדובב של רומן זדורוב
הפרגוד על דוכן העדים - והמצלמה (בעיגול) המכוסה
(צילום: גיל נחושתן)
העדות עצמה כללה מקרים רבים שבהם השיב המדובב לשאלות הסנגור שהוא "לא זוכר", ואף הכחיש אמירות שהשמיע לו עו"ד הלוי מהתיעוד שביצעה המשטרה בתא המעצר. הלוי טען כי ארתור ניסה להשפיע על זדורוב להפליל את עצמו, ולדבריו, פעמים רבות "ייעץ" לו המדובב והסביר לו כי מי שמודה יגיע להסדר וירצה רק 10-8 שנים, ואילו מי שלא יודה ירצה מאסר עולם. מנגד טען המדובב כי פעם אחר פעם אמר לזדורוב שלא יודה בדברים שלא עשה.
הסנגור טען עוד כי המדובב שתל בראשו של זדורוב מידע. בין השאר, העלה זדורוב בשיחה ביניהם את החשש שמא הילדה שנרצחה גם נאנסה, ואילו המדובב אמר לו שלא היה אונס. לטענה זו ענה המדובב כי לא אמר לו את הדבר, אלא שוחח איתו על הנושא, כחלק מהדיבוב. דברים דומים טען כשעומת עם הטענה, שניסה לשכנע את זדורוב בכך שתאיר נרצחה כאשר הרוצח עומד מאחוריה. באחת ההזדמנויות, איבד אב בית הדין, סגן הנשיא אשר קולה, את סבלנותו - ונזף במדובב שהכחיש אמירה שלו בהקלטה. במקרה זה ייעץ ארתור לזדורוב לא לספר לסנגורו על החלטתו לסגור עסקה, ואמר כי "90% מהסנגורים הציבוריים עובדים עם הפרקליטות והם מושחתים".
בחלק אחר של הדיון התברר כי המשטרה והפרקליטות לא מצליחות למצוא את הסרט מקורי שעליו הוקלטה ההדגמה שמבצע זדורוב על המדובב - ובו הדגים את תנוחת הרצח. בסרט שקיים בידי הרשויות כרגע והועבר גם לסנגור, דמותו של המדובב מטושטשת בצורה מלאכותית, כדי למנוע זיהוי. אלא שהטשטוש רחב, ובגינו לא ניתן לראות בבירור את התנוחה שמדגים הנאשם על המדובב. לדברי השופטים, אם לא יימצא הסרט המקורי יצטרכו לשקול את ההשלכות.