2 צפייה בגלריה
חאן אל אחמר
חאן אל אחמר
חאן אל אחמר
(צילום: עמית שאבי)
מאתגרים את נתניהו מימין: חברי כנסת ופעילי ליכוד יגיעו ביום שני הקרוב לסיור בחאן אל אחמר ויובילו משם את הדרישה לפנות את המקום בהתאם להחלטת בג"ץ.
הסיור מתארגן על רקע תשובת המדינה לבג"ץ בסוגיית חאן אל אחמר - נושא שנחשב נפיץ מאוד בימין, וחרף הבטחות חוזרות ונשנות ממשלת נתניהו לא פעלה לפינוי המקום וכך גם הממשלה הקודמת, שבה ישבה איילת שקד שהבטיחה בקמפיין הבחירות כי המקום יפונה.
מדובר בסיור ראשון של חברי ליכוד שכולל גם חברי כנסת, ראשי סניפים ופעילים כדי לתת לנתניהו רוח גבית לפעול, אולם בפועל עשוי המהלך להוות אתגר עבור נתניהו שקהל הימין מצפה ממנו לפעול בסוגיה. עד כה הייתה הסוגיה "רדומה" יחסית, ולמרות תסיסה גדולה בעבר, סדר היום הציבורי לא נגע כמעט בנושא הטעון של פינוי המאחז הבדואי.
2 צפייה בגלריה
ח"כ דני דנון, הליכוד
ח"כ דני דנון, הליכוד
"חאן אל אחמר יפונה באופן מיידי". דני דנון
(צילום: נדב אבס)
בישיבת סיעת הליכוד האחרונה העלה את הנושא ח"כ דני דנון שאמר כי תשובת המדינה לבג"ץ תהיה: "תאריך לפינוי חאן אל אחמר". בהמשך לסיור המתוכנן אמר: "חאן אל אחמר הוא יישוב בדואי לא חוקי שהוקם על אדמות מדינה ליד ירושלים. בג"ץ פסק שיש לפנות את חאן אל אחמר, אך עד עכשיו זה לא קרה. כעת הממשלה שלנו נדרשת להשיב לבג"ץ עד סוף החודש. התשובה צריכה להיות ברורה - חאן אל אחמר יפונה באופן מיידי".
בעבר בכל הרכב ממשלתי אחר נחשבה הסוגיה רגישה והיו לה מתנגדים גם בתוך הקואליציה, אלא שכעת גם בציונות הדתית וגם בעוצמה יהודית, השותפות הבכירות מבקשים להסדיר את הנושא והלחץ שיופעל מהשטח עשוי לדחוק גם את נתניהו להתמודד עם הסוגיה למרות העיתוי הרגיש.
בהודעה מסודרת שנוסחה לפעילים נכתב. "מחזקים את ממשלת ישראל לקראת פינוי חאן אל אחמר. לקראת תשובת המדינה לבג"ץ בסוגיית חאן אל אחמר ב-1 בפברואר, נקיים ביום שני הקרוב חברי כנסת, ראשי סניפים ופעילים מרכזיים בליכוד, סיור במאחז הבדואי הלא חוקי בדרישה לפנות את המקום כפי שפסק בג"ץ".
לו"ז הסיור כולל התכנסות בבוקר בכפר אדומים ומשם יציאה אל נקודת תצפית על חאן אל אחמר. את הדרכת הסיור יעבירו נציג תנועת רגבים. לאחר מכן יתקיים מפגש עם ראשי מועצות והנהגות היישובים.

התושבים פנו לראשי מפלגות הקואליציה

במקביל, התושבים באזור מישור אדומים שמאוגדים תחת פורום עוטף ירושלים פנו לראשי מפלגות הקואליציה וקראו להם לפנות עוד השבוע את מאחז חאן אל אחמר. "הבנייה הבלתי-חוקית הרבה המשתוללת בסביבת המאחז, ואשר פוגעת באינטרסים הביטחוניים וההתיישבותיים של מדינת ישראל באזור עוטף ירושלים ובכביש מספר 1".
עוד צוין בפנייה לראשי מפלגות הקואליציה ובכללם ראש הממשלה בנימין נתניהו: "בג"ץ פסק פעם אחר פעם כי יש לפנות את המאחז הבלתי-חוקי, ואף הוציא צו על תנאי אשר מחייב את הממשלה לנמק מדוע צווי ההריסה במקום לא בוצעו. הגיע שלב ההכרעה.
"הנכם מכירים את הסוגיה היטב, ואף קראתם ביותר מהזדמנות אחת לממש את החוק במקום ולפעול נגד פורעי החוק במאחז. התשובה הטובה ביותר לבג"ץ תהיה פינוי המקום כבר בימים הקרובים. לאור זאת, אנו קוראים לכם, לממש עוד השבוע את צווי ההריסה, לקיים את פסיקת בג"ץ ולפנות המאחז הבלתי-חוקי".