2 צפייה בגלריה
לימור לבנת
לימור לבנת
לימור לבנת
(צילום: ראובן שוורץ)
הבוקר (חמישי) פרסמה כאן השרה לשעבר לימור לבנת טור שבו טענה כי "אחרי שנים הח"כים בליכוד הרימו ראש" ושבליכוד "הדיקטטורה חוגגת". אלו שתי קביעות שסותרות האחת את השנייה ולא הייתי מתעכב על כך אלמלא שתיהן היו שגויות.
הכרזת ההתמודדות של יולי אדלשטיין, מחלוקת הפריימריז עם ניר ברקת, התמיכה של דוד ביטן בהגבלת כהונת ראש הממשלה והמחאה של דודי אמסלם על השיחה עם נשיאת העליון אסתר חיות - אלה ארבע דוגמאות רק מהחודשים האחרונים לקולות ביקורת פומבית שהושמעו על התנהלות יו"ר הליכוד בנימין נתניהו מתוך המפלגה. בהתחשב בעובדה שמלבד קולות בסיעת ימינה - אם אפשר לכנות אותה כך – לא נשמעת אף התבטאות פומבית נגד ראשי מפלגות אחרות, נראה כי ה"דיקטטורה" בליכוד אולי חוגגת, אבל היא לא מוצלחת יתר על המידה.
מצב ה"דיקטטורה" בליכוד משליך כמובן גם על הקביעה הראשונה בדבריה של לבנת. הח"כים בליכוד לא נדרשים "להרים ראש" כי הם מעולם לא הרכינו או שמטו אותו. חברי סיעת הליכוד מביעים את דעתם, וכמו במפלגה דמוקרטית - הרוב ינצח וכך יצביעו כולם. כחברת תקווה חדשה בהווה אני מציע ללבנת וחבריה לאמץ את הדמוקרטיה הליכודית. לצד החסרונות שבה, היא בעיקר מאפשרת לח"כים להיות עצמאים ולהביע את דעתם באופן חופשי גם אם היו"ר, חזק ככל שיהיה, מתנגד לכך.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו נואם במליאת הכנסת
בנימין נתניהו נואם במליאת הכנסת
היו"ר בנימין נתניהו. יש חולקים פומבית
(צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
ולעניין הדיון עצמו על חוק ממדים ללימודים. מדובר בחוק חשוב והוא יעבור. אולי בקואליציה הזו ואולי בקואליציה הבאה. אך כעוצמת החשיבות של החוק כך גודל האבסורד שבמסגרתו קיימת קואליציה בישראל שלא מסוגלת להעביר אותו. אליבא דלבנת, עולם הפוך אנחנו רואים: הממלכתיות מגויסת לשמירה על קואליציה ללא רוב בכנסת, וראש הממשלה המנוח מנחם בגין הוא חייל אלמוני במסדר האחים המוסלמים.
יהונתן טליהונתן טל
הקואליציה לא תיפול בעקבות חוק ממדים ללימודים כמו שלא נפלה אחרי מושב שלם שבו בקושי הצליחה לחוקק. אין ספר מתכונים להפלת קואליציה בישראל, וגם לבנת תסכים שזהו תהליך שמשול למשחק שחמט ארוך ומתיש שכל מהלך בדרך יכול להכריע את גורלו. ההפסדים במושב הקודם הביאו לסדק ראשון בקואליציה בדמות פרישתה של ח"כ עידית סילמן, והמשך העבודה המאומצת בכנסת ובדעת הקהל תביא בעתיד הלא רחוק לשבר שיפיל אותה.
אני שייך לצד בליכוד שלא מעוניין לשים רשת ביטחון ציונית לקואליציה שלא יכולה להעביר חוקים ציוניים, ואתמול אפילו ניסיתי לשכנע את חברי הסיעה בעמדתי. בין אם הצלחתי ובין אם לאו, הדמוקרטיה בליכוד תנצח.
  • יהונתן טל הוא חבר מרכז ומנכ"ל הליכוד העולמי
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com