מלך אנגליה צ'רלס השלישי שהוכתר אמש (שבת) בטקס בכנסיית ווסטמינסטר פגש את הנציג הישראלי לטקס, נשיא המדינה יצחק הרצוג, ושוחח איתו על המצב בישראל - וגם על המהפכה המשפטית. צ'רלס ביקש לחזק את הרצוג על המאמצים שלו להביא לפשרה, והנשיא מצידו השיב למלך כי "ישראל היא דמוקרטיה תוססת".
4 צפייה בגלריה
הכתרת המלך צ'רלס
הכתרת המלך צ'רלס
הרצוג והמלך צ'רלס
(צילום: רויטרס, AFP)
הרצוג הגיע ללונדון יחד עם רעייתו מיכל, לצד עשרות מנהיגי תבל שהוזמנו לטקס ההכתרה של צ'רלס השלישי. זו הייתה הפעם השלישית שבה הנשיא נפגש עם צ'רלס מאז כניסתו לבית הנשיא. הפעם הראשונה הייתה עם כניסתו של הרצוג לתפקיד. אז הוא נסע שעתיים לביתו הפרטי של צ'רלס, בזמן ביקור בלונדון. הפעם השנייה הייתה בהלוויית המלכה אליזבת. כשהמלך זיהה את הנשיא הוא דאג אישית שיביאו אותו ואת רעייתו לקדמת התור, ושוחח איתם על המצב בארץ ובאזור.
רעיית הנשיא מיכל שאלה את המלך אם הוא מנגן בצ'לו, והנשיא ורעייתו סיפרו למלך ששמעו מבני הדודים שלהם שחיים באנגליה כי החברה הכי קרובה שלהם הייתה לא אחת מהמורה של צ'רלס לצ'לו - נעמי, יהודייה. המלך חייך חיוך רחב והשיב: "נעמי הייתה מורה נפלאה". הנשיא הרצוג אמר: "זה היה לפני כמה שנים, לא?".
4 צפייה בגלריה
הכתרת המלך צ'רלס
הכתרת המלך צ'רלס
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
הכתרת המלך צ'רלס
הכתרת המלך צ'רלס
(צילום: רויטרס)
עם כניסתם לכנסיית ווסטמינסטר פגשו נשיא המדינה ורעייתו גם את הגברת הראשונה של ארה"ב ג'יל ביידן. השלושה ניהלו שיחה חמה ולבבית. הנשיא הרצוג ורעייתו מיכל שוחחו ארוכות גם עם נשיא צרפת עמנואל מקרון ורעייתו בריג'יט. מיכל הרצוג ניהלה שיחה ארוכה עם אולנה זלנסקי, רעייתו של נשיא אוקראינה.
הנשיא הרצוג ישב בין נציגי אירלנד ואיסלנד מאחר שסדר ההושבה נקבע לפי ה-ABC. מלפניו ישבו מנהיגי גרמניה ויוון. מאחוריו מנהיגי מולדובה, ליבריה ולטביה. האזור שבו ישבו הוקדש למשוררים הגדולים של הממלכה ובמרכזה מונצח שייקספיר.
4 צפייה בגלריה
הכתרת המלך צ'רלס
הכתרת המלך צ'רלס
מלך ירדן עבדאללה ורעייתו. שיחה חמה עם הנשיא
(צילום: AFP)
טקס ההכתרה נפתח בפרק קכ"ב בתהילים "עומדות היו רגלינו בשערייך ירושלים". הנשיא הרצוג התגאה בפני כל המנהיגים שהקיפו אותו שלא רק שמן הזית מירושלים שבו נמשח צ'רלס הוא שלנו, אלא גם התהילים שלנו.
מלבד צ'רלס, ראשי מדינות רבים התעניינו במצב בישראל. הרצוג שוחח בטקס גם עם נשיא גרמניה שטיינמאייר והנסיך וויליאם. הוא שוחח גם שיחה חמה עם מלך ירדן עבדאללה, עם יורש העצר של בחריין, עם נשיא איחוד האמירויות, מנהיג דובאי ועם נסיכת מרוקו.
הנשיא פגש גם ראשי מדינות ערביות שאינן מקיימות קשרים עם ישראל. הוא החליף לחיצות ידיים עם יורש העצר של עומאן ואמיר קטאר, ושוחח עם ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק ועם יו"ר הלייבור קייר סטארמר. כדי להקפיד על קדושת השבת הנשיא הרצוג ורעייתו צעדו ברגל לטקס ההכתרה ממעונם הסמוך לכנסיית ווסטמינסטר. רעייתו של הרצוג, מיכל, לבשה חליפה בצבע כחול רויאל ובשילוב חולצה לבנה שעיצבה עבורה המעצבת הישראלית טובהל'ה. על ראשה חבשה פריט בעיצובה של המעצבת קרן וולף.
פורסם לראשונה: 20:55, 06.05.23